יום שלישי, 28.05.2024 שעה 21:45

סאלין: ישראל תבוא לנקום בנו, הסיכויים שווים

כוכב הנבחרת הפינית, שהיה חלק מהניצחון לפני כשבוע, בראיון מיוחד ל-ONE לקראת המשחק הראשון ביורובאסקט: "ישראל תהיה רעבה לנצח, אנחנו מוכנים"

|
סאסו סאלין (רויטרס)
סאסו סאלין (רויטרס)

אלוף ליגת האלופות הטרי עם טנריפה הספיק לנצח את נבחרת ישראל במוקדמות אליפות העולם, ארון הגביעים שלו כולל גם זכייה בגביע הבין יבשתי ב-2020 ובגיל 31 הוא כבר אב לשניים (בת ובן). בראיון מיוחד ל-ONE, הקלעי הפיני סאסו סאלין מדבר על הכול לפני המשחק הראשון ביורובאסקט היום (שישי, 15:00) מול ישראל: המשחק בו התעלף וחזק לשחק, תאונת הדרכים של פטרי קופונן, המצ'אפ המסקרן בין דני אבדיה לחברו לנבחרת לאורי מרקאנן ולאן יגיעו נבחרות פינלנד וישראל ביורובאסקט הקרוב.  

איך החיים באי הכי גדול מהאיים הקנריים?
"החיים טובים, הם טובים, נהניתי משלוש השנים האחרונות המשפחה שלי איתי וגם בכדורסל הדברים הולכים טוב, אז שמחים וגם בליגת האלופות בעונה החולפת הדברים הפכו אפילו טובים יותר". 

האם נראה את סאסו סאלין חוזר לשחק ביורוליג או שמא ויתרת על זה?
"כמובן שלא ויתרתי על הרעיון של היורוליג אבל אף פעם לא יודעים מה יקרה/ לשחק בטנריפה עשה לי טוב, אני מקבל הרבה דקות והמאמן סומך עלי אז התפקיד שלי בקבוצה גדול. אם אני אקבל את ההזדמנות לשחק בשנים הקרובות ביורוליג אז למה לא? אבל כרגע אני שמח ומרוצה בטנריפה". 

סאסו סאלין עם גביע ליגת האלופות של פיב"א (אינסטגרם)סאסו סאלין עם גביע ליגת האלופות של פיב"א (אינסטגרם)

באיזה מצב מגיעה פינלנד לאליפות אירופה בכדורסל ומה לדעתך יהיה הכרטיס שלכם? הקליעה מבחוץ, התקפת המעבר, ההגנה?
"או שזה לאורי מרקאנן, כן... זה בערך מסכם את הכול, אבל לא. כמובן שאנחנו משחקים את הכדורסל שלנו וזה משהו שאנחנו עושים לפחות בעשר השנים האחרונות ממה ואנחנו משחקים מאוד ביחד. יש לנו את לאורי שהיה מדהים במשחקים שבהם הוא שיחק אבל כמובן שכולנו מנסים לעזור עד כמה שאפשר. התכנית היא לגרום לקבוצה לעבוד". 

כיצד אתה רואה את המצ'אפ בין מרקאנן לבין דני אבדיה?
"הייתי אומר שלאורי הוא יותר מוכן כשחקן. הוא משחק ב-NBA יותר שנים מאבדיה וכמובן ששניהם שחקנים נהדרים, אבל אני חושב שלאורי יש את היתרון מנקודת המבט של הכישרון. אולי גם מבחינה פיזית הוא מוכן יותר, אבל לאבדיה יש עתיד גדול לפניו בקריירת הכדורסל שלו גם כן". 

סאסו סאלין ולאורי מרקאנן חוגגים (רויטרס)סאסו סאלין ולאורי מרקאנן חוגגים (רויטרס)

האם הופתעת מהדרך שבה שלטתם במשחק מול ישראל במוקדמות אליפות העולם במחצית הראשונה?
”ידענו איזה סגנון כדורסל ישראל משחקת והיינו די מוכנים לכך. כמובן שהם רצים הרבה ויש להם קבוצה מאוד ורסטילית והיינו מוכנים, עשינו היטב את הדברים שרצינו וזה נתן לנו את היתרון במחצית הראשונה. זה נהיה קצת צמוד לקראת הסוף אבל הצלחנו לנצח, אולי בזכות הקהל הביתי, ונקווה שנוכל לעשות זאת שוב ביורובאסקט".   

כיצד אתה רואה את המצ'אפ ביניכם לאור העובדה שהמשחק הראשון שלכם ביורובאסקט הוא נגד נבחרת ישראל?
"זה לא הולך להיות פשוט. ברור שעכשיו כשניצחנו אותם במוקדמות אליפות העולם הם יהיו אפילו רעבים יותר לנצח אותנו וזה לא יהיה פשוט, אבל שתי הנבחרות יודעות איזה כדורסל תשחק היריבה והולך להיות קרב של מי שהולך לעשות את הדברים הקטנים טוב יותר כך שנראה איך זה יתפתח".

כמה רחוק אתה חושב שנבחרת ישראל יכולה להגיע ביורובאסקט הקרוב?
"כמו שאמרתי, זה יהיה קשה ואנחנו נלחמים מולם אבל אני חושב שיש לנו ולהם סיכוי שווה להעפיל מהסיבוב הראשון. אחר כך לא יודעים מול מי משחקים, זה יהיה קשה אבל נראה, אני לא יכול להבטיח דבר אז (צוחק)...זה יהיה משהו שצריך לראות". 

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים (איציק בלניצקי)

עד כמה חשוב לנצח את המשחק הראשון ביורובאסקט?
"כמובן שזה חשוב לנצח את המשחק הראשון ולפתוח את היורובאסקט היטב. אנחנו כבר חלק מהיורובאסקט בעשר השנים האחרונות ועשינו שם כמה תוצאות טובות, אבל אנחנו רוצים לעשות זאת שוב כאשר נשחק בפראג".

אילו קבוצות לדעתך יעפילו מהבית המוקדם?
"זו שאלה קשה, אבל אני אומר שסרביה היא הנבחרת הכי גדולה בבית הזה. לאחר מכן יש את המארחת צ'כיה, למרות שהם יחסרו את תומאס סטוראנסקי. אחר כך זה הולך להיות קרב בין ישראל ופינלנד. אני אומר שהולנד היא אולי הקבוצה הכי חלשה, אבל גם לה יש קבוצה טובה כך ששום דבר לא הולך להיות קל. אני מקווה שנגיע רחוק יותר מאשר הגענו בפעם הקודמת ביורובאסקט, כך שקודם להעפיל מהבית המוקדם ואז לנצח לפחות את המשחק הראשון (שמינית הגמר, מ.ב) ואז כמה שיותר משחקים". 

סאסו סאלין (אינסטגרם)סאסו סאלין (אינסטגרם)

שיחקת מול הפועל ירושלים ביורוקאפ והתעלפת בו. מה קרה שם? איך הצלחת לחזור לשחק אחר כך?
"זו הייתה הפעם הראשונה שזה קרה. זה קרה לי פעמיים בסך הכל, אבל זו הייתה הפעם הראשונה. זה היה קצת מוזר, הרגשתי פשוט שפתאום לא היה לי אוויר. קיבלתי מכה בבית החזה, לא נלחצתי כי לא הרגשתי משהו יוצא דופן, זה קרה וכשהתעוררתי זה היה כאילו חלמתי חלום. כשהלכתי לחדר הדוקטור שלנו הם בדקו אותי ואמרו שנראה שהכול בסדר. פשוט הרגשתי נורמלי לאחר מכן למרות שהתעלפתי". 

פטרי קופונן משחק אתכם בנבחרת. ספר על התרומה שלו ועד כמה ובאילו דרכים הניסיון שלו תורם לנבחרת?
"הוא היה חלק גדול מהנבחרת הלאומית שלנו במשך שנים רבות ולמרות שהוא אולי מעט זקן יותר והוא לא מהיר כבעבר כפי שהיה לפני מספר שנים, הוא עדיין עוזר בדרכים רבות. הוא מביא את הרוגע לפרקט ואת הניסיון שרוכשים כאשר משחקים ביורוליג או באליפויות אירופה. הניסיון חשוב והוא עזר לנו מאוד בטורנירי העפלה הקודמים של פיב"א". 

פטרי קופונן (רויטרס)פטרי קופונן (רויטרס)

זה נראה שכולנו ברי מזל שזכינו עוד לראות את פטרי קופונן בהתחשב בתאונת הדרכים שהייתה לו.
"כמובן שזה היה מפחיד. יצרתי קשר עם לינדה אשתו ושאלתי מה מצבו. כמובן שמצאנו גם מידע רב בספרד בעיתונים, אבל כמובן שזה היה מפחיד. אתה אף פעם לא רוצה שיקרה משהו למשפחה ולחברים שלך ולמזלנו הדברים הסתיימו טוב, אבל הם היו יכולים להסתיים הרבה יותר גרוע". 

מה אתה חושב על הפציעות של טוקו שנגליה, דנילו גלינארי וסרחיו יויי? עד כמה זה מדאיג אותך?
"זה חלק מהמשחק ואתה אף פעם לא רוצה לראות שמישהו נפצע. כמובן שאתה תמיד רוצה שהשחקנים הכי טובים שלך יוכלו לשחק וכשאתה רואה דברים כאלו זה מצער מאוד. נקווה שלא יהיו עוד פציעות ונקווה שהשחקנים שנפצעו יחזרו למגרשים כמה שיותר מהר".

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */