כל אחד ואחת רוצים להיות מובילים בתחומם. יש כאלו שמגיל קטן מסומנים כדבר הגדול הבא, אחרים מאותרים בתיכון/צבא, ויש את אלו שפורחים מאוחר. דני אבדיה שייך לקטגוריה הראשונה. כבר מגיל צעיר הוריו, ובעיקר אביו זופי אבדיה, סימנו את הבן כפרויקט חיים במטרה שיגיע הכי רחוק שאפשר.
במשחקיו הראשונים, עוד כשהיה נער, ניתן היה להבחין שמדובר בכישרון גדול בכדורסל הישראלי, וזו הייתה רק שאלה של זמן עד שיממש את הפוטנציאל במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א. בקיץ 2019 נבחרת העתודה של ישראל בראשותו לצד ים מדר, עוד כישרון גדול בכדורסל שלנו, הדהימה את אירופה כולה כשזכתה באליפות אירופה עד גיל 20, לאחר שניצחה בגמר את נבחרת ספרד בתוצאה 84:92. היה זה טורניר פשוט נפלא של הכוכב הצעיר, ואחרי שנתן עונה גדולה גם במדיה של מכבי תחת מאמנה הקודם יאניס ספרופולוס, עם תצוגות מרשימות בייחוד במשחקים ביורוליג, היה ברור לכולם כי אבדיה מכוון לצעד הבא בקריירה - לשחק כדורסל בליגה הטובה בעולם, ה-NBA.

1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)

ב18 בנובמבר 2020 החלום הפך למציאות: דני נבחר במקום ה-9 על ידי הוושינגטון וויזארדס ועשה היסטוריה בתור הישראלי הראשון שנבחר בדירוג היוקרתי של עשרת הרוקיז הטובים ביותר של הדראפט. הוא הפך לישראלי השלישי שמשחק ב-NBA, אחרי עומרי כספי וגל מקל, וההייפ סביב הכוכב הצעיר בעונתו הראשונה היה מטורף: שידורים מסביב לשעון, התרגשנו כשעלה לראשונה לפרקט, תיעדנו את הנקודה הראשונה שלו, והתפעלנו מכל הטבעה ושלשה שנכנסו לו. את שתי העונות הראשונות שלו בליגה אבדיה סיים עם ממוצע של 7.6 נקודות, והנתון המדהים ביותר הוא שבשנה שעברה אבדיה שיחק בכל משחקי הליגה של העונה הסדירה - 82 משחקים!
אחרי שקיבע אט-אט את מעמדו בליגה, ובקבוצה בפרט, וקיבל מחמאות מכוכב הקבוצה בראדלי ביל, היום הוא יפתח את אליפות אירופה ככוכב הראשי של ההצגה בכחול-לבן וזה שכל העיניים נשואות בעיקר אליו. במשחקי ההכנה היו לאבדיה תצוגות מרשימות, בעיקר מול יריבות לא חזקות במיוחד. אבל נגד פינלנד ושבדיה המפתיעה, ראינו שפתאום משהו חורק, הן בנבחרת והן אצל דני עצמו שנראה מתקשה ולא תמיד מחובר לשחקנים. לגיא גודס, מאמנה של הנבחרת, תהיה משימה לא קלה בניסיון לחבר את השחקנים ולגבשם ליחידה אחת טובה, במטרה לא להיות מודחים כבר בשלב הבתים.
בטורניר שהחל אתמול נזכה לראות כמה מהכוכבים האירופים הכי גדולים ב-NBA - יאניס אנדטוקומבו, ניקולה יוקיץ', לוקה דונצ'יץ', וגם את דני, הנציג הישראלי שלנו בליגה הטובה בעולם. המשחק מול נבחרת פינלנד הקשוחה וכוכבה הגדול לאורי מרקאנן, שאף הוא משחק ב-NBA במדי קליבלנד, יתחיל את המסע הישראלי. במפגש לפני שבוע במוקדמות גביע העולם, מרקאנן שלט באופן ברור וסיים עם 28 נקודות, שמתוכן 20 קלע במחצית הראשונה. איך זה ייגמר הפעם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.