גיא פניני לפני משחק נבחרת ישראל מול פינלנד
(צילום: אפרת עמורבן)
בפראג עצמה אין ממש אווירה לקראת פתיחת אליפות אירופה בכדורסל, אבל כל איזור ה-O2 ארנה כבר מדוגם וממותג לקראת האליפות, כולל אזור פעילויות לילדים עם כל מיני דוכנים שייפתח במהלך היום. אומנם בחוץ קצת קר, אבל בתוך האולם חם מתמיד, כשכל אחת מהנבחרות כבר מחכה לשריקת הפתיחה. המשחק הראשון שייפתח את שלב הבתים בפראג הוא של נבחרת ישראל (היום, שישי, 15:00, שעון ישראל) מול פינלנד לעיני 8,000 צופים.
הכחולים-לבנים מגיעים אחרי שני הפסדים בחלון הרביעי במוקדמות גביע העולם מה שהקטין משמעותית את הסיכויים שלהם להעפיל לטורניר עצמו, אבל בטוחים שהם יכולים לצאת מהמשבר ולהראות כדורסל טוב יותר. אחד מההפסדים בשבוע שעבר היה לאותה נבחרת פינלנד עם 79:73 בחוץ, מה שעוד יותר הגדיל את המוטיבציה אצל הנבחרת הישראלית, עם רצון להוכיח שזאת הייתה מעידה חד פעמית.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל ג'ון דיברתולומאו, תמיר בלאט, גיא פניני
שחקני נבחרת ישראל ג'ון דיברתולומאו, תמיר בלאט, גיא פניני
הנבחרת רוצה לפתוח את האליפות ברגל ימין
(צילום: עוז מועלם)
המטרה העיקרית של הנבחרת כרגע היא לעלות אל השלב הבא באליפות שיתקיים בברלין. כדי לעשות זאת הנבחרת צריכה לסיים בין ארבע הראשונות בבית שכולל את פינלנד, הולנד, פולין, סרביה וצ׳כיה. במידה שזה יקרה, בברלין כבר מדובר במשחקי נוקאאוט משמינית הגמר, הבית של הנבחרת מצטלב עם זה שמתקיים במילאנו ובו משחקות יוון, אוקראינה, איטליה, אסטוניה, בריטניה וקרואטיה.
"אנחנו צריכים להכניס המון רגש למשחק שלנו", אמר גיא פניני באימון המסכם, "ולתעל את זה למקום טוב, רק ככה נצליח לצאת ממה שעברנו ולצבור ביטחון, אין נוסחה מדויקת, אנחנו צריכים להביא את זה מתוך עצמנו".
פניני המשיך: "אנחנו פשוט צריכים לטרוף את הפרקט ולעשות את הדברים הנכונים. עברתי המון נבחרות וקבוצות, יש פה אהבה גדולה ואנחנו חברים טובים. עברנו תהליך מסוים בשנים האחרונות, נכנסו גם שחקנים שלא היו בנבחרת, כמו דני אבדיה, אנחנו צריכים לעזור לו, הוא שחקן ענק וילד מדהים שרוצה ללמוד".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה. "אנחנו צריכים לעזור לו"
(צילום: עוז מועלם)
השחקן הוותיק סיפר גם על התחושות לקראת פתיחת האליפות: ״עם כל הניסיון וכל השנים, אי אפשר להעביר את התחושה של איך זה להגיע לטורניר גדול, זאת אליפות שישית שלי, אבל אליפות אירופה זה אליפות אירופה, להגיע לכאן ולראות את כל ההתארגנות, ההתרגשות מסביב, זה פשוט כיף ומרגש״
מי שעבר שבוע לא פשוט הוא דני אבדיה. יש לציין ששני המשחקים מול פינלנד ושבדיה היו המשחקים הרשמיים שלו במדי הנבחרת אחרי שנתיים וחצי, כך שהוא היה צריך זמן לייצר את הכימיה בחזרה עם כל החברים לנבחרת. ומה שקצת האט את הקצב שלו זה המחלה שלא אפשרה לו לקחת חלק בשלושה משחקים מהטורניר הכנה. "זה לא פשוט להשתלב", אמר אבדיה, "ברגע שמגיע לנבחרת שחקן שהוא יחסית דומיננטי, אז לשלב אותו עם כל החבר׳ה שרצו כבר ביחד המון זמן ובהרבה חלונות, זה לא פשוט, זה גם לא פשוט כשחקן, אבל אני בא לנצח ואני עושה את מה שהנבחרת צריכה ממני ברגעים שאני על המגרש", אמר הפורוורד.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה על הפרקט
דני אבדיה על הפרקט
"אני עושה מה שהנבחרת צריכה ממני"
(צילום: עוז מועלם)
"אני משחק הכי חזק שאני יכול, וכן כמובן שזה לא יילך ישר חלק, אבל אני מאמין שבאמת השתדלנו שזה כן יקרה, וגם אני עשיתי עבודה יותר טובה בלהקשיב ובאמת להביא את עצמי לידי ביטוי בדרכים יותר טובות, ואני מקווה שזה יעבוד הפעם יותר טוב".
על השבוע האחרון הוסיף אבדיה: "היינו צריכים כמה סטירות כדי להתעורר, בשביל לראות במה אנחנו פחות טובים ובמה אנחנו צריכים להשתפר, ואני חושב שאנחנו באים לאליפות הזאת הרבה יותר ממוקדים ומוכנים. נכון שיש פה נבחרות מוכשרות מאיתנו, וזה נראה הכי רחוק, אבל אתה יכול למצוא את עצמך פתאום בגמר, כמובן שאנחנו מסתכלים על כל דבר בעיתו, קודם כל שנעבור שלב, ואז מה נוכל לעשות. אנחנו באמת נותנים את המקסימום, ואני מקווה שנגיע הכי רחוק שאפשר".
על כך שהוא נמצא בשנת חוזה ב-NBA ואם הוא עובר לו בראש שאם הוא יעשה טורניר טוב זה יעזור לו להמשך: "קודם כל אני מגיע ליהנות, אני יודע מה אני שווה כשחקן, בין אם יש למישהו אליפות טובה יותר או פחות, כמובן שאני רוצה שתהיה לי אליפות טובה וליהנות ולקבל את כל הניסיון הזה".