ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"מחטף לא מכובד"

בזמן בחירות: מועצת חמ"ד תמונה; הרבנים זועמים

לאחר תקופה ארוכה ללא מועצה מסודרת, שרת החינוך הודיעה על הרכב מועצה לבתי הספר במגזר הדתי לאומי - וביקורת מתעוררת בעקבות העובדה שזה נעשה בתקופת ממשלת מעבר | רבנים בציונות הדתית דורשים מרה"מ לעצור את המינוי: "החלטותיה לא יהיו מקובלות על ידנו"

בזמן בחירות: מועצת חמ"ד תמונה; הרבנים זועמים
יאיר לפיד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ביקורת בקרב חוגים בציונות הדתית על החלטת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון למנות מועצת חמ"ד חדשה בתקופת בחירות, ואף רבנים במגזר מודיעים שלא יקבלו את החלטותיה - אם רה"מ יאיר לפיד לא יעצור את המינוי.

במשך שנים ארוכות לא הייתה מועצה מכהנת לחמ"ד, שאחראית על התכנים בבתי הספר תחת הקטגוריה של הממלכתי-דתי. אתמול (רביעי), הכריזה שאשא-ביטון על שמות האנשים שירכיבו את המועצה החדשה, בהם רבנים ואישי ציבור, כשרובם מזוהים יותר עם האגף הליברלי.

בעקבות העובדה שהמינוי נעשה בתקופת בחירות ובזמן ממשלת מעבר, ביקורת נשמעה ביממה האחרונה מצד חלקים במגזר הדתי-לאומי. היום מצטרפים בכירי הרבנים, שדורשים לעצור את המינוי ומכנים אותו כ"מחטף".

מכתב הרבנים לרה"מ לפיד

במכתב ששיגרו לראש הממשלה יאיר לפיד, מבקשים הרבנים, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו ועוד, את התערבותו בעצירת המינוי כיוון שלדבריהם "אי אפשר למנות מועצה כל כך חשובה באופן שנראה כמחטף לא מכובד מעל גב הציבור".

לדברי הרבנים, "אין שום דחיפות במינוי המועצה כעת", כשהם מודיעים כי אם תמונה "החלטותיה לא יהיו מקובלות על ידנו". הם מזכירים את ההחלטה של היועמ"שית לא למנות מפקד גל"צ לפני הבחירות, ומשתמשים בכך כדי לדרוש מלפיד לעצור את המינוי עד לממשלה הבאה.

משרד החינוך יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד