יום שישי, 07.06.2024 שעה 12:51

גודס: מי שלא מסוגל לעמוד בלחץ, לא בעסק הנכון

לקראת פתיחת היורובאסקט היום ב-15:00 מול פינלנד, מאמן הנבחרת על יכולת של אבדיה: "שמים עליו לחץ. כל אחד צריך לתת הכול ולשים האג’נדות בצד"

|
דני אבדיה באימון הנבחרת (משה ברדה)
דני אבדיה באימון הנבחרת (משה ברדה)

נבחרת ישראל ערכה היום (חמישי) את האימון המסכם לקראת המשחק מול פינלנד היום ב-15:00 שיהיה הראשון של גיא גודס וחניכיו באליפות אירופה. בסביבת הנבחרת ניכר כי יש אווירה טובה בקרב השחקנים והמטרה כאמור ברורה. מי שנכח באימון הוא לא אחר מטומי שפרד הג’נרל מנג’ר של וושינגטון וויזארדס. לאחר האימון התקיימה מסיבת העיתונאים.

גיא גודס פתח ואמר: “עבדנו קשה כדי להגיע לכאן, התחלנו להתאמן כבר באמצע אוגוסט ואני חושב שמנטלית אנחנו מוכנים לדבר הגדול באמת וזו פריבילגיה להיות פה. בחודש האחרון אנחנו מנסים לעבוד על התרגילים שלנו ועל הפיזיות לקראת הטורניר.

“אני חושב שזה אתגר גודל ואני מכיר טוב מאוד את המאמן שלהם. אני חושב שפינלנד הם נבחרת טובה עם סגנון משחק ייחודי ואתלטיות גדולה בעמדות הגארדים. עשינו מולם כה טעויות במשחק שעבר שעלו לנו במשחק, אבל עבדנו על הדברים וזה טוב שאנחנו פוגשים אותם כי אנחנו לא צריכים להתכונן למשהו חדש, כל הקבוצה שלהם בנויה סביב מרקאנן וסאלין, אלו השחקנים שאותם ננסה לעצור בהגנה.

גיא גודס באימון הנבחרת (משה ברדה)גיא גודס באימון הנבחרת (משה ברדה)

“התחלתי לגדל זקן. בסופו של דבר יש שינוי מנטלי שאנחנו צריכים לעשות כי חלונות זה חלונות ואליפות זה אליפות והרבה פעמים אתה מגיע לשחק מול קבוצות שלא מגיעות בשיא שלהן אז זה לא מדד טוב. באליפות לעומת זאת כשכולם מביאים את הכישרונות הכי גדולים שלהם צריך יותר ממשחק אחד או שניים כדי להגיע ליציבות. אנחנו נצטרך לעזור אחד לשני מנטלית וכל אחד צריך לתת את הכל למען הנבחרת ולשים את כל האג’נדות האישיות בצד.

“המטרה העיקרית היא לנצח וזה מה שכולנו רוצים, אנחנו ננסה להביא את הקשיחות דרך ההגנה קודם כל כי אם אתה מתחיל שם ועושה את זה טוב אז אתה במקום לא רע. אני חושב שכל מה שעברנו בחודש וקצת האחרונות עזר לנו להבין איפה אנחנו נמצאים, וזה לא רע כמו שזה נראה במשחקים האחרונים”.

על היכולת של אבדיה הוסיף: “שמים על דני את הלחץ. מן הסתם הוא שחקן NBA וגם גל מכיר ומבין את הלחץ הלא בריא שיש עליהם. אנחנו בעבודה שהיא בהתנהלות תחת לחצים כל הזמן ומי שלא יכול לעמוד בזה הוא לא בעסק הנכון. צריך לשים את כל הרעשים והלחצים בצד ולראות מה כל אחד יכול לתת לנבחרת. אם שחקן יקלע 30 נקודות ונפסיד לא עשינו בזה כלום, אבל אם כל אחד יעשה את החלק שלו וננצח אז כולם ירוויחו מזה, המטרה שלנו היא להצליח בצורה קולקטיבית כנבחרת כמו בכל הנבחרות”.

ים מדר באימון נבחרת ישראל (משה ברדה)ים מדר באימון נבחרת ישראל (משה ברדה)

גל מקל אמר: “אנחנו ממש מתרגשים, כמו שהמאמן אמר חיכינו לרגע הזה כמה שנים, ואני מרגיש שאנחנו מוכנים. היו לנו כמה עליות ומורדות בחודש האחרון אבל כולנו מתרגשים ומחויבים עם כל המדינה אחרינו, אנחנו רוצים לעשות טורניר טוב. כן, היה לנו סופ”ש פחות טוב מבחינת התוצאות, אני כן חושב שספציפית לאליפות אירופה זה יכול לעשות לנו רק טוב.

“הייתה לנו תחושה בגלל התוצאות הטובות בשנים האחרונות שהכישרון והשטף שהיה לנו יכולים להביא לנו ניצחונות, אבל הסופ”ש האחרון הראה לנו שזה לא מספיק וזה הזמן להוציא ציפורניים ומרפקים ולעשות את קפיצת המדרגה ברמת האגרסיביות. ברמות האלה אנחנו לא שונים מאף קבוצה ברמת הכישרון ולדעתי הפרמטר שיגדיר אותנו זה הביחד והמחויבות שלנו, אם נצליח בשניהם יהיה לנו טורניר מוצלח”.

דני אבדיה אמר: “מרגש, אני זוכר שהייתה לי אליפות אירופה לא בסדר גדול הזה, לא באולם כזה, לא במעמד כזה, פעם ראשונה בבוגרים, בבוגרת. הגיע מהר. אני רק זוכר לפני רגע סיימתי טורניר קדטים ועתודה, אז לבוא לבוגרת לאליפות אירופה זה כבוד גדול, זה היה חלום ילדות. לא פשוט להשתלב וברגע שמגיע לך שחקן שהוא יחסית מהדומיננטיים לבוא ולשלב עם חבר'ה שרצו כבר המון זמן והרבה חלונות.

דני אבדיה באימון נבחרת ישראל (משה ברדה)דני אבדיה באימון נבחרת ישראל (משה ברדה)

זה לא פשוט כששחקן כזה נכנס, אבל אני בא לנצח ואני עושה מה שהנבחרת צריכה ממני ברגעים שאני על המגרש אני משחק הכי חזק שאני יכול וכן כמובן שזה לא ילך חלק ישר על ההתחלה אבל אני מאמין שבאמת השתדלנו וגם אני עשיתי עבודה יותר טובה בלהקשיב ובאמת להביא את עצמי לידי ביטוי בדרכים יותר טובות ואני מקווה שזה יעבוד יותר טוב”.

הפורוורד המשיך: "היינו צריכים כמה סתירות כדי להתעורר בשביל לראות במה אנחנו פחות טובים ובמה אנחנו צריכים להשתפר ואני חושב שאנחנו באים לאליפות הזאת הרבה יותר ממוקדים ומוכנים ואני חושב שיהיה בסדר. ההגעה של טומי שפרד לפראג? זה לא מובן מאליו. מי שעשה את כל הדרך מארה"ב ברגע שכל הקבוצה מתאמנת כבר שם, לבוא ולעזוב אותם ולבוא לראות אותי ולדבר איתי, לראות ולהיות חלק מזה לא מובן מאליו וזה מראה עד כמה לוושינגטון אכפת ממני וכמה שהם מאמינים בי”.

אבדיה הוסיף: “קודם כל אני מגיע ליהנות, אני יודע מה אני שווה כשחקן בין אם יש למישהו אליפות טובה יותר או פחות, כמובן שאני רוצה שתהיה לי אליפות טובה וליהנות ולקבל הניסיון הזה, לחזור לשחק באירופה. אין אימון יותר טוב מחמש על חמש מסודר ברמות כאלה אז אני חושב שזה גם טוב להתקדמות שלי. אני התרגלתי לאווירות כאלה, כיף תמיד שיש הרבה קהל, זה הרבה יותר כיף כשחקן.

דני אבדיה מאוכזב (איציק בלניצקי)דני אבדיה מאוכזב (איציק בלניצקי)

"הצלחה? אני חושב שזה לא כזה מופרך, נכון שיש נבחרות מוכשרות מאיתנו וזה נראה הכי רחוק בעולם, אבל בורח לך פה משהו ושם משהו והכול מתחבר ואתה יכול למצוא את עצמך בגמר,כמובן שדבר ראשון מסתכלים על כל דבר בעיתו, קודם כל לעבור לשלב הבא, רבע גמר, חצי גמר ומה שנוכל לעשות. אנחנו נותנים את המקסימום ומקווה שנגיע הכי רחוק שאפשר. אני וים מאוד צעירים, אנחנו תורמים המון לנבחרת, אנחנו נבחרת מאוד מוכשרת".

פטרי קופונן, שחקן פינלנד, אמר: “זה היה קיץ ארוך ועבדנו קשה, קודם היה לנו את מוקדמות אליפות העולם ועכשיו אני יכול לומר שהשגנו את המטרה ושאנחנו בפנים אבל כעת אנחנו עם המטרה הבאה ויש לנו שמונה שחקנים חדשים בפעם הראשונה שלהם ביורובאסקט ואפשר לחוש את ההתלהבות שלהם אז אני מקווה שיהיה לנו טורניר טוב”.

האם לדעתך נראה נבחרת ישראל טובה יותר מזו ששיחקה בפינלנד?
״אני חושב שכן, הם עשו את העבודה שלהם וניסו לשנות דברים אני יודע שהיו להם כמה משחקים לא טובים נגדנו ונגד שבדיה אז אין ספק שהם רוצים לבוא עם אנרגיה וריכוז מלא אז אנחנו צריכים להיות מוכנים ונראה כמו שאמרתי לפני המשחק הם קבוצה מאוד מוכשרת, ניידת הם דומים לנו הגבוהים שלהם יכולים לקלוע מבחוץ והם מנסים לשחק מהר ולהניע את הכדור אז יהיה משחק מעניין והוא יהיה על הפרטים הקטנים כמו תמיד״.

פטרי קופונן (רויטרס)פטרי קופונן (רויטרס)

על כך שלאורי מרקאנן משתלב בנבחרת למרות שלא שיחק איתה זמן רב: “הדבר העיקרי הוא שיש לנו שיטה שאנחנו מתחילים איתה מהנבחרות הצעירות, נבחרות הנוער די משתמשות באותה השיטה כמו הנבחרת הבוגרת אז זה קל יותר לשחקנים הצעירים לבוא ולהיות תמיד מוכנים לעזור לקבוצה ואפשר לראות גם לא רק את לאורי אלא גם את השחקנים האחרים, יש לנו שמונה שחקנים חדשים בנבחרת כרגע וזה קל יותר כשרגילים לשיטה הם רגילים לזה כבר מתאמנים שנים רבות עם נבחרות הנוער ואני חושב שזו הסיבה העיקרית לכך”.


אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */