מסע"ת הפועל באר שבע לפני מ.ס אשדוד
(באדיבות ONE)
הפועל באר-שבע מקווה לצרף לשורותיה את הקשר הקולומביאני סבסטיאן גומס, המשחק באתלטיקו נסיונאל. מדובר בעסקה משמעותית מאוד, שכן גומס נכלל בסגל המורחב של נבחרת קולומביה. בקיץ 2019 ניסתה באר שבע לצרף שחקן קולומביאני אחר ששיחק בנסיונאל, בלדומרו פראלסה, שנחשב להרבה פחות בכיר, אך העסקה נפלה והוא בחר לעבור למועדון אחר.
המו"מ עם גומס מעיד על שינוי משמעותי במגמה של מאמן באר-שבע, אליניב ברדה, שטען עד עתה שהוא מחפש לחזק את הקבוצה בשחקן קישור התקפי נוסף, אך בפועל גומס הוא קשר אמצע/הגנתי. קיימת אכזבה מסוימת מכך שאנדראה מרטינש הפורטוגלי מרבה להיפצע, והקבוצה לא יכולה לסמוך על כך שהוא יהיה זמין לה. כך קרה בעונה שעברה בגמר גביע המדינה וגם במשחק המכריע בשבוע שעבר נגד קראיובה בפלייאוף הקונפרנס ליג - בשניהם מרטינש לא שותף בגלל פציעה.
2 צפייה בגלריה
סבסטיאן גומס
סבסטיאן גומס
שובר שוויון? גומס (מימין)
(צילום: AP)
זאת ככל הנראה הסיבה שברדה גם לא שלל על הסף מעבר של חאתם אל-חמיד למכבי חיפה, שכן במקרה כזה צפויה באר-שבע לדרוש שמוחמד אבו פאני יעשה את הדרך ההפוכה מחיפה. ברדה מחפש כעת קשר מרכזי בדיוק בסגנון של אבו פאני. לבאר-שבע, כזכור, יש מקום לזר נוסף, שישי במספר בסגל. לאלטון אקולטסה שמחלים מפציעה, ודווידה פטרוצ'י שמתאמן בקבוצה, יש חוזה במועדון אך הם לא נרשמו כשחקני הקבוצה ואינם בתוכניות המקצועיות. בדומה למכבי חיפה שהתקדמה מאוד בהליך האזרוח של עלי מוחמד ומכבי תל אביב שהחלה בתהליך עם אנריק סבוריט, גם באר שבע תחל בתהליך עבור החלוץ יוג'ין אנסה.
נראה שתחת שרת הפנים איילת שקד האפשרות לאזרח שחקנים שנמצאים מעל חמש שנים בארץ גדלה מאוד וגם באר-שבע מתכוונת ליהנות מכך, זאת לאחר שבשנתיים האחרונות שניים משחקניה הפכו לישראלים: מריאנו בריירו, בשל שורשיו היהודיים, ומיגל ויטור.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
ממשיך להתחזק. ברדה
(צילום: טל שחר)
לראשונה מזה ארבעה חודשים, רועי גורדנה צפוי להיכלל היום (19:45) בסגל למשחק מול מ.ס אשדוד. הקשר, שבתום העונה שעברה היה בכושר טוב ומהגורמים המשמעותיים בניצחון על מכבי תל תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, נפצע לאחר מכן בצורה קשה בברכו. בעצת אנשי הצוות הרפואי של המועדון הוא ויתר על ניתוח והחל בהליך שיקום.