יום רביעי, 29.05.2024 שעה 08:01

רשמית: גרמניה תפצה את משפחות י"א החללים

אחרי 50 שנה: משפחות הספורטאים מהטבח באולימפיאדת מינכן יפוצו לאחר שהוגשה הצעה על סך 26 מיליון אירו. הרצוג: "עמלנו כדי לעשות צדק עם המשפחות"

|
הטקס לזכר י
הטקס לזכר י"א חללי מינכן (הוועד האולימפי בישראל)

רשמית: אחרי 50 שנה, משפחות י”א החללים יקבלו פיצויים מגרמניה על הטבח באולימפיאדת מינכן 1972, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE. לאחר שהמשפחות נפגשו אמש והחליטו להסכים להצעה החדשה של המדינה ולהגיע לטקס שיתקיים על אדמת מינכן ב-5 בספטמבר.

ל-ONE נודע כי בימים האחרונים התקיימו שיחות דיפלומטיות בין הגרמנים לבכירים ישראלים, כך שבסופו של דבר הוגשה למשפחות הקורבנות הצעה חדשה לפיצויים, כאשר לפי ההערכות מדובר בהצעה בגובה של 26 מיליון יורו שתתחלק בין המשפחות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר הוציאו הודעה משותפת: “אנו מברכים על כך שלפני יום השנה ה-50 לציון טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן הושגה הסכמה לחקירה היסטורית, לקיחת אחריות ולפיצוי הולם עבור משפחות החללים. אנו מברכים על תוצאות הדיונים. ההסכם לא יוכל לרפא את הפצעים, אבל הוא כולל קבלת אחריות מצד גרמניה והכרה מצידה בסבל הנורא של הקורבנות ויקיריהם, שאותם ננציח בשבוע הבא”.

יצחק הרצוג (רויטרס)יצחק הרצוג (רויטרס)

מטעם נשיא המדינה יצחק הרצוג נמסר: “נשיא המדינה מברך על פעילות אינטנסיבית רבת שנים של המשפחות השכולות, הועד האולימפי הישראלי וצוותי השגרירויות של ישראל וגרמניה, שהביאו היום להצעה למשפחות חללי הטבח במינכן.

בחודשים האחרונים עמל נשיא המדינה יצחק הרצוג, לצד הועד האולימפי הישראלי, נציגי משפחות חללי מינכן, והשגרירות הישראלית, למול גורמי ממשל שונים בגרמניה, שבראשם נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר והשגרירות הגרמנית, לקידום מהלך לפיצוי המשפחות השכולות של הטבח במינכן, על מנת להביא את הפרשה הכאובה לכדי ריפוי ועשיית צדק עם המשפחות השכולות.

נשיא המדינה שמר על קשר רציף ומעמיק לאורך מספר חודשים עם נציגות המשפחות השכולות והועד האולימפי הישראלי, תוך ששוחח באופן שוטף עם ידידו נשיא גרמניה ודן עמו בנוגע לחשיבות מתן הפיצויים ולקיחת האחריות מצד גרמניה”. 

הנשיא הרצוג הוסיף: “אני מודה לידידי, נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר, על הנהגתו ומחויבותו חסרת הפשרות למהלך של צדק, אנושיות ואחריות. זו לא הפעם הראשונה בה הנשיא שטיינמאייר מוכיח כי הוא ידיד קרוב של ישראל, וכי לפועלו יש תרומה כבירה למערכת היחסים החמה בין ישראל וגרמניה. אני מבקש להביע את הערכתי לצעד החשוב של ממשלת גרמניה בהנהגת הקנצלר שולץ, צעד אשר בליבתו ניצבים לקיחת אחריות ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה למשפחות חללי אולימפיאדת מינכן.

תודתי גם לשר התרבות והספורט חילי טרופר וליועצת הנשיא לקשרי חוץ שירלי הלר, אשר יחד עם הצוותים עמלו לילות כימים למציאת פתרון. תודתי לצוותים שפעלו כחלק מהמהלך, ובראשם הוועד האולימפי בישראל בראשות יעל ארד, יועציו של נשיא גרמניה, שגרירות גרמניה בישראל ושגרירות ישראל בגרמניה. אני מאמין שבחלוף 50 שנה מהאסון הגיעה העת למציאת מזור למשפחות האבלות ולהנחלת לקחי הטרגדיה, ובהם חשיבות המאבק בטרור לדורות הבאים״.

נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר הוסיף: ״מחשבותיי עם המשפחות השכולות. אני אסיר תודה וחש הקלה שנמצא פתרון אשר פותח את הדלת לטקס הנצחה משותף לזכר החללים. אני מודה לידידי ועמיתי הנשיא יצחק הרצוג על האמון שלו, על מעורבותו ועל כך ששמר נתיב הדו שיח בין הצדדים פתוח״.

המשלחת הישראלית בטקס לחללי אולימפיאדת מינכן (אסי ממן)המשלחת הישראלית בטקס לחללי אולימפיאדת מינכן (אסי ממן)

בעקבות ההתפתחויות, הוועד האולימפי החל לארגן מחדש את הטיסה למינכן. במשפחות עדיין ממתינים להצהרה רשמית מטעם גרמניה, שצפויה להתפרסם אחר הצהריים. לפי ההערכות, גרמניה תתנצל באופן רשמי, תיקח אחריות על ניסיון החילוץ הכושל בו נרצחו 11 מחברי המשלחת הישראלית, תפתח בפני המשפחות את הארכיונים ותפצה אותן.

בטקס הרשמי צפוי להשתתף , נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר ואישים בכירים ישראליים. בנוסף, צפויים להשתתף שרים משתי הממשלות, שר הספורט חילי טרופר, ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי בראשות תומאס באך, ראשי הוועד האולימפי הישראלי בראשות יעל ארד וגילי לוסטיג, משפחות הי"א, ניצולים ספורטאים, מדליסטים אולימפיים שופטים ומאמנים בעבר ובהווה.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */