כצפוי: חברת התעופה ישראייר, שבשליטת רמי לוי ושלום חיים, הציגה בדוחות לרבעון שני ולמחצית ראשונה של 2022 שיפור ניכר בתוצאות, בעיקר תודות להמוני ישראל שמסתערים על הנסיעות לחול ביעדי נופש קרובים בים התיכון, אליהם טסה החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-84 מיליון דולר לעומת 59 מיליון דולר ברבעון מקביל ב-2019 - עלייה של 42%. הרווח הנקי הסתכם בסך 4.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של שני מיליון דולר ברבעון המקביל. בנוסף, נתח השוק של החברה בנתב"ג עלה ל-4.3%, לעומת 2.6% בשנת 2019.
1 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
(צילום: מוני שפיר)
החברה, בראשות המנכ"ל אורי סירקיס, ציינה תוך רמז גס לביטולי הטיסות באל על כי "בסיכום החציון ביצעה החברה כ-1,200 טיסות בינלאומיות. אף לא אחת מטיסותיה בוטלה סמוך להמראתה המתוכננת, כתוצאה ממחסור בצוותי אוויר".
כמו כן, השיפור בתוצאות נרשם למרות העלייה במחיר הדלק הסילוני, אך החברה מציינת בדוחותיה כי "התאימה" (כלומר, ייקרה) את מחירי כרטיסי הטיסה בהתאם.
השיפור ברווחיות מוצגת חודשיים בלבד לאחר הנפקת ישראייר גרופ בבורסה לניירות ערך בתל אביב, במהלכה גייסה החברה 25 מיליון שקל לפי שווי חברה של 220 מיליון שקל (כיום שוויה הוא 254.3 מיליון שקל). מניית ישראייר עלתה מאז ההנפקה ב-8.3%. היום (שלישי), עם פרסום הדוחות, זינקה המניה ב-4.34%.
החוב הפיננסי נטו של החברה ירד משיא של 76 מליון דולר בעת משבר הקורונה לכ-44 מליון דולר ברבעון השני, לאחר שיפור נוסף של כ-17 מליון דולר בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2022.
על אף זינוק של כ-80% במחירי הנפט בהשוואה לשנת 2019 כתוצאה מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אשר פגעו ברווח הגולמי של ישראייר, רשמה החברה רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות (EBIDTA) של כ-4.6 מיליון דולר ברבעון השני - שיפור של 55% בהשוואה לרבעון המקביל טרם משבר הקורונה. הרווח הגולמי הסתכם בכשמונה מיליון דולר - שיפור של כ-60 %בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2019.
מצבת העובדים של החברה עומדת כיום על כ-390 איש, בתוספת כ-150 עובדים בחברות הבנות - למעלה מ-100 עובדים פחות מאשר הועסקו בחברה בחציון הראשון של שנת 2019.
כמו כן, יצוין כי החברה משתתפת במכרז לרכישת חברת תעופה זרה במזרח אירופה, ואם היא תזכה בו תוכל ישראייר להפעיל קווים בתוך אירופה גם בשבתות וללא צורך לצאת מנתב"ג.