נבחרת ישראל ערכה היום (שלישי) את האימון המסכם שלה בארץ ומחר תמריא לפראג לקראת אליפות אירופה, שתיפתח ביום שישי. לפני האימון ערך המאמן גיא גודס אסיפת וידאו בת 40 דקות עם השחקנים.
הכחולים-לבנים מגיעים לאליפות עם מצב רוח ירוד אחרי שני ההפסדים האחרונים לפינלנד ושבדיה במסגרת החלון הרביעי במוקדמות גביע העולם. ההפסדים הללו שלחו את ישראל אל המקום החמישי בטבלה עם מאזן 5:3, מה שהקטין משמעותית את הסיכויים לעלות אל גביע העולם, מאחר שרק שלוש נבחרות עולות מתוך השש שנמצאות בבית 8.
2 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
גל מקל
(צילום: שאול גולן)
מאמן הנבחרת גיא גודס אמר: "עשינו ישיבת וידאו של תיקון טעויות. זה הזמן לעשות את זה לפני שאנחנו טסים מחר לאליפות, כי באליפות עצמה הכול דינמי ואין לך הרבה זמן לתקן את הטעויות.
"התפקיד שלי זה קודם כל לנהל את העסק הזה ואת השחקנים, וזה מה שאני הולך לעשות. יש לנו היום נבחרת של 12 שחקנים שיודעת מה היא צריכה ויודעת מה לעשות. המטרה שלנו היא להגיע לרבע הגמר, ואנחנו נוסעים כדי להשיג את זה.
"במשחק מול פינלנד היינו מאוכזבים מאוד כי היינו קרובים, שבדיה זה היה סיפור שונה לגמרי מבחינת האווירה, הביחד, אלה לא הדברים שאפיינו אותנו בחודש האחרון והיה שם גם משהו מנטלי. אבל בסך הכול רוב השחקנים מבינים את מה שהיה ויודעים שזה לא יכול לחזור על עצמו ברמה ההגנתית וברמת הריכוז, ברמת החיבור אחד אל השני".
הרכז גל מקל אמר: "חד משמעית היינו נרפים במשחק מול שבדיה. עם כל הכאב של ההפסד הזה, מדובר על אליפות העולם שרחוקה לעוד שנה. המטרה הכי גדולה שלנו היא אליפות אירופה. ברמה האישית והבינאישית של השחקנים, אנחנו רצים כמה שנים ביחד עם כמה חתיכות שנוספו, יש פה הרבה פרגון ואהבה. אין פה שום אלמנט של חוסר פרגון. אנחנו פשוט צריכים לעבוד על הכימיה שלנו על המגרש".
2 צפייה בגלריה
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
המטרה היא להגיע לרבע הגמר. גודס
(צילום: אתר פיב"א)
המטרה העיקרית של הנבחרת כרגע היא לעלות אל השלב הבא באליפות אירופה, כששלב הנוקאאוט יתקיים בברלין מיד אחרי סיום המשחקים בפראג. כדי לעשות זאת, הנבחרת צריכה לסיים בין ארבע הראשונות בבית שכולל את פינלנד (יום שישי בשעה 15:00 שעון ישראל), הולנד (שבת 22:00), פולין (יום שני 15.00), סרביה (שלישי 22:00) וצ'כיה המארחת של ננו גינזבורג (חמישי 18:30).
במידה שהנבחרת תסיים בין ארבע הראשונות ותעלה שלב, היא תשחק בשמינית הגמר. הבית של ישראל מצטלב עם זה שמתקיים במילאנו ובו משחקות יוון, איטליה, אוקראינה, אסטוניה, בריטניה וקרואטיה.
הסגל הסופי לאליפות אירופה: גל מקל, ים מדר, תמיר בלאט, יובל זוסמן, דני אבדיה, רפי מנקו, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גינת, ג'ייק כהן, עידן זלמנסון, רומן סורקין.