4 צפייה בגלריה
ניר רשף
ניר רשף
ניר רשף
(רדאד ג'בארה)
העונה שעברה הייתה אחת העונות בהן התרחשו הכי הרבה מקרי אלימות בכדורגל הישראלי. היום (שלישי) התכנסה הוועדה לבחינת רפורמה בדרכי המאבק בהתפרעויות במשחקי הכדורגל בישראל כדי לדון בנושא ולבחון כיצד ניתן למגר את האלימות במגרשים ככל שניתן.
תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף הגיע לדיון, ואמר בגילוי לב: “סיימתי את העונה שעברה בתחושות לא נוחות, התחושה שלי הייתה שאנחנו פועלים בהתאם להנחיות אבל לא מצליחים לעשות עם זה שום דבר מבחינה תוצאתית מבחינת מיגור האלימות. יש עונשים, אבל זה לא מביא לשיפור המצב. אני חושב שצריך להיות שיתוף פעולה רב מערכתי. אם לא תהיה אכיפה פרטנית ופלילית והמדינה לא תתערב, לא נוכל לצמצם את האלימות במגרשים”.
עו”ד רשף הציע לדרג את רמת הענישה בהתאם לחומרת המעשים: “יש הבדל בין עבירת זריקה של שני חפצים במהלך המשחק לבין זריקת חפצים מסיבית שהובילה להפסקת משחק או פגעה במישהו על המגרש, ולכן צריך להגדיר בתוך עבירת התפרעות אוהדים וזריקת חפצים רמות של התפרעות, כדי לא להעניש סתם את הקבוצות ואת האוהדים על דבר קטן בגלל שהקבוצה כבר עמדה לתנאי כמה פעמים על אותו הסעיף. אותו דבר גם עם פירוטכניקה, יש הבדל בין אם מישהו השליך זיקוק אחד באוויר לבין אבוקות שגרמו לבעירה של יציע שלם עם 4,000 אוהדים, דבר שיכול לגרום לאסון”.
4 צפייה בגלריה
אבוקות בדרבי התל אביבי
אבוקות בדרבי התל אביבי
אבוקות בדרבי התל אביבי
(נעם מורנו)
תובע ההתאחדות ניתח את סיבות העלייה במקרי האלימות במגרשים: “לדעתי העלייה באירועים לא קשורה לכדורגל, היא מגיעה כי החברה שלנו היא אלימה, ובעקבות הקורונה אנשים משחררים את האנרגיות שנצברו אצלם במהלך הסגרים. בנוסף, אני רואה החמרה משמעותית בהתנהגות של שחקנים, מאמנים ובעלי תפקידים וזה משפיע על הקהל. כשמאמן או עוזר מאמן משתולל על השופט זה מדליק את הקהל, יש לכך השפעה ולכן צריך להחמיר בענישה בנושא הזה כלפי אלו שאמורים להוות דוגמה עבור קהל האוהדים, גם במהלך המשחק עם כרטיסים צהובים ואדומים וגם בבית הדין. אפשר אפילו לתת קנס כספי משמעותי לבעל קבוצה שמתבטא נגד שופט”.
4 צפייה בגלריה
ניר רשף
ניר רשף
ניר רשף
(רדאד ג'בארה)
עו”ד רשף לא פסל אפשרות של ענישה באמצעות הפחתת נקודות: “זה נכון שקנסות לקבוצה פחות מרתיעים את האוהדים כי זה לא יוצא להם מהכיס ולרוב לא מעניין אותם הכיס של הבעלים, אז הפחתת נקודות יכולה לבוא בחשבון, אבל כמובן שרק במקרים מתאימים ומספיק חמורים לכך. צריך לעשות את זה בהדרגה, להתחיל באזהרה, אחר כך בסגירת יציעים ובפעם הבאה לעבור להפחתת נקודות”.
“זה עונש קשה שפוגע בספורטיביות”, הוסיף. “אבל אם מדובר בעבירות שיכולות לפגוע בגוף ונפש זה יותר חשוב מכך, ואפשר כמובן גם להפסיק משחקים במקרים שאין ברירה והקהל גורם לכך, ולתת הפסד טכני לאותה הקבוצה שהקהל שלה התפרע. יש קבוצות שעושות המון ומשקיעות מאמצים רבים כדי למגר את האלימות בקרב הקהל שלהן, בעיקר קבוצות עם הרבה קהל כי הן אלה שמגיעות בדרך כלל לבית הדין, אבל עוד לא ראיתי קבוצות שעושות הכל כדי למנוע את האלימות ויש עוד הרבה שהן יכולות לעשות ולא עושות”.
4 צפייה בגלריה
תובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף
תובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף
תובע ההתאחדות, עורך הדין ניר רשף
(שחר גרוס)
על האלימות בליגות הנמוכות ובליגות הנוער והילדים, אמר תובע ההתאחדות: ”בנוער ובילדים, אני מקפיד להעמיד לדין קבוצות גם על התנהגות לא ראויה של הורים של ילדים. בליגות החובבניות יש בעיה של מגרשים ואבטחה, קהלים יושבים ביציע מעורב, לא תמיד יש מספיק אנשי אבטחה וזה מוביל לאירועים אלימים. אין פתרון קסם בעניין הזה, זה עניין תקציבי. צריך יותר מאבטחים ומגרשים טובים יותר”.
איביץ': ״רוצים להיות יותר טובים״