הבנק הבינלאומי רוטשילד ושות' הודיע היום (ג') כי הוא פותח נציגות של חטיבת ניהול ההון של הקבוצה בישראל, לאחר שקיבל את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים. חטיבת הייעוץ הפיננסי של הבנק משרתת בין היתר את האצולה הבריטית, לרבות משפחת המלוכה הבריטית, והיא מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-100 מיליארד אירו. קהל הלקוחות המיועד של הבנק בארץ הוא לקוחות כשירים בעלי הון פנוי להשקעה בסך 12 מיליון שקל ומעלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לדברי הבנק, "ישראל היא מדינה עם כלכלה תוססת ביותר שבה קצב מהיר של צמיחת הון ולכן היא מהווה שוק חשוב בעבור קבוצת רוטשילד ושות' בכלל, ועם פוטנציאל אדיר לחטיבת ניהול ההון שלה בפרט. החטיבה תספק ייעוץ השקעות, כמו גם ניהול תיקים ושירותי ייעוץ למשפחות מבוססות וליזמים".
1 צפייה בגלריה
בנק רוטשילד ושות'
בנק רוטשילד ושות'
בנק רוטשילד ושות'
(צילום: Shutterstock)
שושלת הבנקאים נוסדה במאה ה-18 על ידי מאיר אנשל רוטשילד, אשר מינה כל אחד מחמשת בניו לנהל מערכת בנקאית בחמשת המרכזים הפיננסיים הגדולים באירופה: בריטניה, צרפת, גרמניה, אוסטריה ואיטליה. בנו, נתן מאיר רוטשילד, הקים בלונדון את הענף הבריטי ובן נוסף, ג'יימס (יעקב) מאיר רוטשילד, הקים בפריז את הענף הצרפתי.
הבנק, המשמש גם כחברת שירותים פיננסיים, הוא ספינת הדגל של קבוצת הבנקאות רוטשילד, אך הוא אינו קשור לקבוצת אדמונד דה רוטשילד (אותה הקים נכדו של הברון הצרפתי אדמונד ג'יימס דה רוטשילד, אשר גם תרם רבות להקמת היישוב היהודי בישראל), הכוללת בין היתר זרוע פילנתרופית ומותג סגנון חיים (Life Style) יוקרתי.
בשנת 2007 הענף הבריטי והענף הצרפתי של המשפחות איחדו את הבעלות על הנכסים תחת חברת החזקות בודדה ובשנת 2012, לאחר איחוד נוסף של מספר חברות בת, הקבוצה החלה לפעול תחת השם "רוטשילד ושות'". החל משנת 2017, היו"ר של הקבוצה הוא אלכסנדר דה רוטשילד, בן הדור השביעי של השושלת ובנו של דוד רנה דה רוטשילד.
את הנציגות הישראלית של חטיבת ניהול ההון, אשר תמוקם בהרצליה פיתוח, יוביל גרי ליבנת ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל UBS Wealth Management בישראל ולפני כן כמנהל הסניף הראשי של UBank בירושלים. ליבנת הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים.