"עפתי 4 מטרים קדימה והתרסקתי" - נסיעה של 5 דקות על אופניים במרכז העיר הסתיימה בבית החולים. מאיר בריסקמן נסע על אופניו סמוך לביתו שבתל אביב ביום שישי לפני כשבועיים בשעת לילה והתרסק עקב בור פתוח במרכז הכביש. בתיעוד מצלמת האבטחה מהחנות הסמוכה נראה כיצד רוכבי אופניים נוספים נפלו עקב אותו הבור, עיריית תל אביב פעלה לאטום אותו אחרי התקרית, אך בורות רבים בכבישים ממשיכים לסכן את משתמשי הדרך.

בור בכביש שגרם לרוכבי אופניים פציעות
הבור במרכז הכביש שהוביל לפציעתו של בריסקמן

מאיר בריסקמן, בן 39, עובד כמנצח תזמורות מקצועי ומתגורר בתל אביב. בשיחה עם N12 הוא מספר את שאירע בעת שחזר מפגישת עבודה בשעת ערב מאוחרת. "הורידו אותי עם הרכב בפלורנטין והמשכתי עם האופניים שלי לכיוון כרם התימנים דרך רחוב קלישר - נסיעה של 5 דקות. אני יורד בקלישר עם כיוון התנועה ובסוף הרחוב אני רואה בור. הבנתי מה הולך לקרות, הגלגל הקדמי נתקע. הבנתי שמפה אני הולך לבית חולים עוד לפני שעפתי עם האופניים". לדברי בריסקמן כיוון שהכביש אינו מואר, לא ניתן היה לראות את הבור כלל. 

מאיר בריסקמן, נפצע בעת שנסע על אופניו בתל אביב (צילום: באדיבות המצולם)
מאיר בריסקמן, נפצע בעת שנסע על אופניו בתל אביב | צילום: באדיבות המצולם

"עפתי מרחק גדול, לדעתי 4 מטרים והתרסקתי", הוא משחזר. "יד שמאל שלי נפגעה קשות ועכשיו אני לא יכול לעבוד איתה. אחת החנויות תיעדה במזל את האירוע, יש סרטונים ממצלמת האבטחה של עוד אנשים שמתרסקים שם". בתור מי שנוסע תדיר באופניו, בריסקמן מספר כי הבורות הם חלק מתווי הדרך השגרתי שלו. "אני רוכב אופניים ותיק בתל אביב ואני רואה מלא בורות כאלה ואף אחד לא מטפל בהם. לעירייה פשוט לא אכפת מזה, יש בורות שחודשים לא מטפלים בהם. יכולות לקרות אין ספור תאונות כאלה, תל אביב היא עיר של אופניים - איך שני הדברים האלה מסתדרים?".

"מרתיח שעיריית תל אביב דואגת להציב פקחים בכל רחוב בכדי לתת קנסות לרכבים, אך כשמדובר בשלום הציבור, היא אינה דואגת להציב פקחים שיאתרו מפגעים וימנעו תאונות ואסונות", אמר עו"ד דניאל שריד בא כוחו של בריסקמן. "ברור שאם הבור היה נאטם בזמן, התאונה הייתה נמנעת, מה גם שבמקום אין שביל אופניים והתאורה בקושי עובדת. מצופה מעיר שמגדירה את עצמה 'כעיר אופניים', שתציב שבילים ודרכים תקינות ומסודרות. טוב עשתה עיריית תל אביב שפעלה לתיקון הבור, רק חבל שעשתה זאת רק לאחר מעשה ולא הקדימה תרופה למכה. לאחר התגבשות הנזק, אפעל להגשת תביעה למיצוי זכויותיו של מרשי".

עו"ד דניאל שריד
עו"ד דניאל שריד

תגובת עיריית תל אביב-יפו והתאגיד העירוני מי אביבים: "המפגע המדובר נגרם מחור שנוצר בשוחה, החול שקע פנימה מה שגרם לכך שהייתה פחות אדמה שתמיכה בכביש וכתוצאה מכך הכביש שקע. פקח עירוני שעבר במקום דיווח על המפגע לתאגיד מי אביבים שאחראים על מקרים שכאלה והמפגע תוקן מידית באותו היום. בעיר יש אלפי שוחות ותאגיד מי אביבים מסתמכים בעיקר על דיווחי תושבים או עובדים בשטח, כך שברגע שמתקבל דיווח על מפגע הם מטפלים בו ומתקנים עפ"י זמני תקן לתיקון שתלויים בחומרת התקלה".