3 צפייה בגלריה
המהומה בין בית"ר והפועל באר שבע
המהומה בין בית"ר והפועל באר שבע
המהומה בין בית"ר והפועל באר שבע
(חגי מיכאלי)
אחרי חגיגות ההעפלה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג ביום חמישי, הפועל באר שבע חוגגת גם בליגה. החבורה של אליניב ברדה הצליחה לרדת לקרקע ופתחה אמש (ראשון) את עונת 22/23 ברגל ימין עם ניצחון 0:5 נפלא בחוץ על בית"ר ירושלים. בעוד יומיים האדומים ינסו להמשיך את המומנטום כשיארחו בטרנר את מ.ס אשדוד במסגרת המחזור הראשון, שנדחה לקראת משחק הגומלין נגד קראיובה.
"לא חשבנו שזה יגמר בתוצאה כזאת, עשינו ניצחון גדול", אמרו בבאר שבע, "לא היה פשוט להוריד את השחקנים אחרי החגיגות ביום חמישי ובאנו אחרי 120 דקות עייפים מבחינה פיזית. עשינו את ההתאמות כדי שנעמוד בעומס המשחקים שיש. כיף לפתוח עונה בתוצאה כזאת והכי חשוב – שחקנים קיבלו הזדמנות ולקחו אותה. הגישה הייתה טובה וככה אנחנו רוצים לראות את הקבוצה שלנו, עכשיו אנחנו רוצים להמשיך את זה גם נגד אשדוד".
בבאר שבע היו מאוד מרוצים מהתוצאה ומניהול המשחק והסגל של אליניב ברדה. המאמן עשה רוטציה והשתמש יותר בשחקני הסגל שהצליחו להוכיח לפחות אמש, שיש עליהם על מי לסמוך. בקבוצה החמיאו למגן השמאלי אביב סולומון שהשלים 90 דקות לראשונה מזה חמישה חודשים וסיים עם בישול. המגן חיכה בסבלנות להזדמנות שלו וחזר ישירות להרכב בעקבות עומס על הלדר לופס, שלא היה בסגל.
ברדה: ״עושים מזבוב פיל, ככה רמזי חוגג״
ברדה נתן גם ליוג'ין אנסה ומיגל ויטור מנוחה והשניים לא נכללו בסגל. "בשביל זה בנינו סגל עמוק, אליניב רצה תחרות על כל עמדה וזה מה שצריך להיות. מי שיהיה טוב ויוכיח שמגיע לו ישחק", אמר גורם בבאר שבע. רותם חטואל קיבל מחמאות רבות מאנשי הקבוצה על השער הנהדר בנגיחה, דווקא כשפתח בהרכב ולא כמחליף. בקבוצה שיבחו גם את שי אליאס שרשם את משחקו הטוב עם אגרסיביות טובה במרכז השדה ואפילו איים כמה פעמים על השער.
בחוליית ההגנה היו מרוצים גם מצמד הבלמים איתן טיבי וחאתם עבד אלחמיד, ששמרו על רשת נקייה וכמעט ללא מצבים למארחים. עבד אלחמיד חגג עם האוהדים, שקראו לו להישאר בקבוצה בצל הספקולציות על מעבר למכבי חיפה שמחפשת בלם. גם כרגע במועדון מספרים שלא התקבלה אף פנייה וגם אם כן, צריך לקרות משהו גרנדיוזי כדי שמהלך כזה יצא לפועל. הבלם איאד אבו עביד שלא שותף, ירד לחדר ההלבשה לקראת סיום המשחק לאחר שספג קללות קשות כנגד אשתו ובנו.
3 צפייה בגלריה
חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד
חאתם עבד אלחמיד
(חגי מיכאלי)
מי שגרף את המחמאות בנוסף הוא קשר הרכש שאפי סוליימאנוב שכבש שער בכורה בבאר שבע ובישל את השער השני לחטואל. "אם שאפי ימשיך ככה ויקבל עוד ביטחון, הוא יעשה לנו את ההבדל. צריך לתת לו זמן, בינתיים זה נראה טוב", אמרו בקבוצה. עוד שחקנים שגרמו להרבה עידוד אצל אליניב ברדה היו דור מיכה ושגיב יחזקאל. מיכה נכנס כמחליף והיה נראה אחרת לטובה מהמשחקים האחרונים, כאשר יחזקאל נכנס אף הוא במחצית השנייה וכבש שער אדיר.
על הניצחון הגדול של באר שבע אמש היה אחראי מי אם לא רמזי ספורי, שעלה מהספסל במחצית השנייה ונראה נהדר עם צמד. אחרי השער הראשון שכבש, ספורי חגג עם חולצתו מול אוהדי היריבה, מה שגרם להתלהטות ביציעים. במועדון לא הבינו את הטענות של אוהדי בית"ר כלפי ספורי מאחר ולטענתם הוא חגג כך בגמר גביע המדינה ואף הזכירו את מה שעשה אופיר קריאף עם החולצה לעבר אוהדי הפועל תל אביב בעונה שעברה.
3 צפייה בגלריה
רמזי ספורי חוגג
רמזי ספורי חוגג
רמזי ספורי חוגג
(חגי מיכאלי)
הבעלים אלונה ברקת שצפתה במשחק מהיציע, מבטיחה לחזק את הקבוצה בזמן הקרוב, כדי לעמוד במטרות הקרובות בליגה ובמסגרת שלב הבתים של הקונפרנס ליג. ברדה לא מסתיר את הרצון שלו לצרף קשר מרכזי נוסף ושחקן כנף לצד שמאל, אבל בבאר שבע יצטרכו להזדרז כדי לצרף שחקן איכותי לסגל שיוכל לעשות את ההבדל. בקבוצה מקיימים משא ומתן עם שני שחקנים זרים, שהפכו לאקטואליים לאחר ההעפלה של הקבוצה לקונפרנס ליג.