אחרי יממה סוערת, שבה דווח כי הוא החליט לעזוב את מכבי ת"א ולטוס על דעת עצמו לבלגיה כדי לחתום בסטנדרד ליאז', סטיפה פריצה מגיב לראשונה על הטענות נגדו.
בפוסט שפרסם היום (שני) בחשבון האינסטגרם שלו כתב החלוץ הקרואטי: "ב-24 השעות האחרונות קראתי כל כך הרבה פייק ניוז לגבי המצב שלי. אני רוצה להבהיר את העובדות: מכבי ת"א פנתה אליי ואמרה לי שנוצר מצב חדש בקבוצה שאינו זהה לעונה שעברה, עם שחקנים חדשים ומערכת חדשה, ושאני צריך למצוא מועדון חדש. מאז הייתי עסוק בזה".
"מעבר לכך, נולד לי ילד ראשון והוא רחוק ממני, כי מסיבות משפחתיות בני המשפחה לא היו יכולים לבוא ולגור איתי בישראל", ציין פריצה. "הלב שלי עם המשפחה שלי והראש שלי עסוק בחיפוש אחר מועדון חדש, כפי שהמועדון אמר לי, אבל הרגליים שלי נשארו מקצועניות בכל אימון ובכל משחק".
החלוץ הוסיף וכתב: "תארו לעצמכם מה ואיך אני מרגיש עכשיו, כשסוף-סוף יש לי אפשרות לפתור את המצב הזה, ואני הולך כמו ג'נטלמן לאותם אנשים שאמרו לי שאני צריך לעזוב – ואז פתאום כל הפנים שלהם משתנות. אני לא מאחל את ההרגשה הזו לאף אחד. עכשיו הם מתחילים להגיד לי כמה אני חשוב ושאני צריך להישאר. אנחנו מדברים על בני אדם, על אנשים עם מילה. זה הסיפור האמיתי והיחיד. אני מקווה שזה ייפתר בצורה הטובה ביותר לכולם".
2 צפייה בגלריה
פריצה
פריצה
סטיפה פריצה. בלגן גדול
(צילום: עוז מועלם)
פריצה, שמחזיק בחוזה במכבי ת"א, החליט לטוס לבלגיה מבלי שקיבל אישור על כך מהקבוצה – ובמועדון שוקלים להתלונן לפיפ"א. במשחק ההדחה של מכבי מפלייאוף העלייה לקונפרנס ליג בניס החלוץ עוד פתח, אבל באופן כללי הוא לא היה מרוצה ממעמדו תחת ולדימיר איביץ'.
לפריצה יש חוזה במכבי ת"א עד סוף העונה, וליאז' הציעה לקנות אותו בחצי מיליון אירו בלבד – הצעה שהצהובים דחו. סוכניו הקבועים של פריצה לא ידעו שהוא מתכנן לטוס לבלגיה, והוא גם לא עדכן אף אחד ממכבי ת"א.
במכבי ת"א דורשים עבור החלוץ שני מיליון אירו, ייתכן כי פיפ"א תפסוק לטובת החלוץ ותאפשר לו לעבור לליאז', אולם לאחר מכן מכבי תגיש תביעה נגד פריצה. החלון בבלגיה נסגר ב-6 בספטמבר ויש לקבוצות עוד זמן להגיע להסכמה. בכל מקרה, ללא פריצה תתארח הערב (20:15) מכבי ת"א אצל הפועל חדרה.
2 צפייה בגלריה
פריצה עובר את ינקו
פריצה עובר את ינקו
פריצה בפעולה. "אני מקווה שזה ייפתר בצורה הטובה ביותר לכולם"
(צילום: עוז מועלם)
"זו החלטה שלו, אני לא מסכים איתה כי הוא שחקן של מכבי ת"א וזו הפתעה בשבילי", שיתף אתמול המאמן ולדימיר איביץ'."אנחנו כאן בשביל המועדון ויש לנו חוזה, אנחנו צריכים לכבד אותו, זה פשוט. המועדון הזה הוא הכי גדול בארץ כי יש לו חוקים שאנחנו לא יכולים לעבור עליהם, עכשיו זו בעיה בין המועדון לשחקן ואני לא יודע מה יהיה".
"לא הייתה מעולם בעיה איתו בעבר, וגם לא עכשיו, לא ציפיתי למשהו כזה. הראש שלי כרגע במחשבות רק על המשחק מול חדרה ולא על העניין הזה". גם חברו לחדר ההלבשה, אנריק סאבוריט הגיב: "לא ידעתי על זה, זה בין המועדון לסטיפה, אני לא יודע כלום".
פורסם לראשונה: 06:21, 29.08.22