מכבי חיפה עשתה היסטוריה והעפילה בפעם השלישית בתולדותיה לליגת האלופות – וכמה שאנחנו, האוהדים, שמחים מההישג המדהים הזה של ברק בכר ושחקניו.
כשפיירו מסיים כמלך השערים (5 כיבושים) וחזיזה כמלך הבישולים (5), מכבי חיפה חותמת מסע מוקדמות חלומי עם ניצחונות מרשימים, כולל הצגות מול אולמפיאקוס ואפולון לימסול – והופעה של ווינרים במפגש עם הכוכב האדום בלגרד.
1 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
חגיגה ירוקה
(צילום: אלעד גרשגורן)
רק מעטים האמינו שהירוקים יכולים לעבור את הסרבים, אבל את בכר ושחקניו זה לא עניין והם הגיעו כדי להסתכל ליריבה העדיפה, לכאורה, בלבן של העיניים. חיפה הפגינה הרבה אופי ונחישות בגומלין במרקאנה, ובלא מעט דקות הייתה דומיננטית הרבה יותר – אם זה בהנעת כדור, בלחץ, בהגעה למצבים ובעמידה נכונה בקו ההגנה. בסופו של דבר התוצאה לא משקרת: האלופה הישראלית בין 32 הגדולות של אירופה – ובזכות.
ליגת האלופות תיפתח ב־6 בספטמבר, ואיזו חגיגה מצפה בסמי עופר עם הגרלה שזימנה את פ.ס.ז' הגדולה על שלל כוכביה, יובנטוס ובנפיקה ליסבון. ועכשיו, אחרי שנגמרו החגיגות, הגיע הזמן לבחון מה מצפה לבכר על המגרש.
פ.ס.ז': האלופה הצרפתית, שכבר הגיעה לארץ לא מזמן (0:4 על נאנט בסופר קאפ הצרפתי), תחזור לארץ הקודש עם השמות המפלצתיים מסי, ניימאר, אמבאפה, ראמוס, וראטי ועוד שלל כוכבים. כמובן שזו הקבוצה הכי חזקה בבית ורק תסריט הזוי ימנע ממנה לסיים במקום הראשון.
יובנטוס: הגברת הזקנה, שחיפה פגשה אותה בקמפיין הקודם, לא נמצאת בתקופה הכי טובה שלה וכנראה שהיא לא יובה המפחידה שהתרגלנו לראות. אבל למרות הירידה ביכולת ובדומיננטיות בליגה האיטלקית, מדובר באחת הקבוצות היותר מנוסות שיש לליגת האלופות להציע, עם שחקני רכש מעניינים שעשתה הקיץ (פוגבה, די מריה ודושאן ולחוביץ').
בנפיקה ליסבון: יש כאלו שיגידו שמדובר ביריבה נוחה יחסית, אבל זה ממש לא נכון, מכיון שבנפיקה היא גם קבוצה מנוסה במעמד. בעונה שעברה היא נעצרה על ידי ליברפול הגדולה רק ברבע הגמר (הפסד 3:1 בבית ו־3:3 בחוץ), ואין לה שום כוונה לשמש תפאורה. מועדון הפאר הפורטוגלי מציג גם הוא שמות מוכרים כמו אוטמנדי, רומן יארמצ'וק ויאן ורטונגן. עם סגל כישרוני אין ספק שבנפיקה תיאבק על המקום השני ויש לה סיכוי לא קטן לסיים עם כרטיס לשמינית הגמר.
פערי הרמות בין חיפה לשלוש הקבוצות האלו הם אדירים, חייבים להודות. עלייה לשמינית הגמר היא בגדר חלום או נס, והמטרה הריאלית תהיה להוציא 3־4 נקודות ולתת הופעות מכובדות. אני מאחל לחיפה המון בהצלחה וסומך על בכר ושחקניו שלא יביישו את הכדורגל הישראלי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.