הפועל ירושלים ערכה היום (ראשון) את מסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת עונת 2022-2023, עם הבעלים אייל חומסקי, המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' והשחקן איתי שגב, שהוכרז כקפטן הקבוצה.
חומסקי פתח בתודות לדיוויד בסן מנהל קבוצה שעזב יחד עם שני כהן, מנכ"לית השיווק, וגיא הראל, שהיה מנכ"ל המועדון ובמקומו נמצא כעת יובל לוינסון. "אני מקבל כל יום מהמקצועיות של האנשים שהזכרתי ואנחנו מבורכים. גיא ממשיך בתור יועץ חיצוני של הבעלים, כדי לטפל בדברים המקצועיים בקבוצה. תודה לאנשים שהביאו את הפועל ירושלים לגבהים מטורפים בסטנדרטים הכי גבוהים באירופה", אמר חומסקי.
4 צפייה בגלריה
שגב דז'יקיץ' חומסקי מסעת הפועל ירושלים
שגב דז'יקיץ' חומסקי מסעת הפועל ירושלים
שגב, דז'יקיץ', וחומסקי במסע"ת של הפועל ירושלים
(צילום: עמית שבי)
עוד הוסיף הבעלים של הקבוצה מהבירה: "אני בטוח שהקהל והאוהדים שלנו הולכים לחזור ובגדול. כבר אני יכול להגיד שאנחנו באחוזים ומספרים הרבה יותר טובים מהעונה הקודמת. חווינו מכה מאוד קשה בקורונה, ואני חושב שכל מה שקורה השנה בהפועל ירושלים, עם ההתחדשות והדרך החדשה, אנחנו חווים חזרה מאוד גדול של הקהל. אני קורא לכל האוהדים שלנו לעשות מנוי, לחזור ולתמוך בקבוצה. זה מאוד חשוב. אנחנו מבטחים לקרב ולחזק את הקשר עם אוהדים. הכי חשוב, אני מבטיחים לתת את הלב והנשמה, ואני אישית הרבה מאוד כסף כדי שהמפעל הזה ימשיך להיות מוביל ומנצח שנלחם על כל התארים".
חומסקי הבהיר כי אינו לקח חלק בבניית הסגל העונה כשאמר: "הבעלים לא מתערב איזה שחקנים להביא. יש אנשים שמבינים יותר ממני, והמילה האחרונה היא של המאמן. אין פה אף שחקן שהמאמן אמר שהוא לא רוצה. פרקטית גיא הראל ויותם הלפרין היו אלה שגיבשו עם המאמן את הקבוצה. יותם עובד בהפועל ירושלים כמנהל המקצועי של האגודה. ענייני כדורסל של בחירת שחקנים וקשר עם המאמן- הוא וגיא האנשים שמטעמי מנהלים את הצד המקצועי".
4 צפייה בגלריה
אייל חומסקי
אייל חומסקי
"כבר אני יכול להגיד שאנחנו באחוזים ומספרים הרבה יותר טובים מהעונה הקודמת". חומסקי
(צילום: עמית שבי)
דז'יקיץ' ענה ישר לשאלות הכתבים ואמר: "לא החתמנו את כל השחקנים שרצינו. ניסינו למצוא שחקנים שיבואו לקבוצה מוכנים לשחק ביחד. בסוף, הקבוצה הזו תהיה מוצלחת רק אם נשחק ביחד. שמות של שחקנים גדולים? כשמדברים על זה במונח של הכדורסל האירופי, זה לא בהכרח הצלחה. לבחור לרוץ אחרי אותם שחקנים. בכנות? אני מרוצה מהקבוצה שיש לנו עכשיו".
על כך שירושלים לא נמצאת עדיין בסגל מלא אמר הסרבי: "לא ראיתי את כל השחקנים שלי, והם עדיין לא ראו אותי. העונה הזו שונה לכל קבוצה באירופה בגלל אליפות אירופה והחלונות. חלק מהשחקנים בנבחרת, לא רק הישראלים. אני עדיין לא יודע איך זה ישפיע פה, אבל ברגע שנתחיל לעבוד ביחד אוכל לספר לכם יותר איך זה ישפיע. עכשיו אני מתמקד בכך שנהיה קבוצה מלאה רק מספטמבר, וגם אז גלעד לוי יצטרף לצה"ל".
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ'
אלכסנדר דז'יקיץ'
"לא החתמנו את כל השחקנים שרצינו". דז'יקיץ'
(צילום: עמית שבי)
שגב, שרק לפני חמש שנים קיבל את תפקיד הקפטן אצל היריבה במכבי ת"א, ולראשונה מאז ששיחק אצלה ממשיך שנה נוספת באותה קבוצה לאחר נדודים רבים, אמר: "אני מאוד שמח שאני ממשיך בהפועל ירושלים עוד שנה. המועדון קיבל אותי בזרועות פתוחות, אז תודה על האמון בי ועל נתינת תפקיד הקפטן. הניסיון יעזור לי, אבל אני רוצה להביא מעצמי לתפקיד הזה. יש הרבה מה לעשות והרבה לאן להגיע".
גם הסנטר (27) דיבר על הקהל: "הקהל הירושלמי מאוד מיוחד, שמגיע מכל רחבי הארץ לכל רחבי הארץ. הוא איתנו בכל משחק. אנחנו כקבוצה נעשה הכל כדי להחזיר לכם אהבה, לגרום לכם גאווה ולעיר לגאווה".
עוד הוסיף: "שיחקתי עם הרבה שחקנים פה כמו עוז בלייזר ונועם דוברת, אז זה יכול לעזור. לכל קבוצה יש חיים משלה וכימיה משלה. אני מחכה שהסגל ישחק במלואו ונרגיש את הקצב שלנו ביחד. לגבי הסגל החדש? הרגשתי מהרגע הראשון מחויבות מהשחקנים. ברמת הרצינות והמקצועיות, מה שנבנה פה זה משהו טוב. אני מקווה שנביא גם תוצאות. אנחנו מכוונים בכל מפעל להגיע רחוק שיש, ואני מאמין שנוכל לעמוד במטרות האלה".
4 צפייה בגלריה
איתי שגב
איתי שגב
"מה שנבנה פה זה משהו טוב". שגב
(צילום: עמית שבי)