יום שבת, 08.06.2024 שעה 16:59
איציק אהרונוביץ

אצילי בליגה משלו, לשרי אין תחליף

איציק אהרונוביץ' בטור אישי ל-ONE: הקשר הוכיח שהכין את עצמו היטב מבחינה מנטלית. וגם: אין תחליף לשרי כמספר 10, בלעדיו מכבי חיפה לא אותה קבוצה

המלך הגיע לליגת העל. עומר אצילי, מי שהיה מלך השערים בעונה שעברה וגם נבחר לשחקן העונה, הוכיח הערב (שבת) בסמי עופר שבליגה הישראלית הוא מספר אחד ואין אחר. היום, לפחות בדקה ה-45 ובמחצית השנייה, הוא עשה ככל העולה על רוחו, כבש שלושער וגם בישל שער נפלא לצ’ירון שרי.

יש לציין שבקמפיין האירופי אצילי היה שחקן ספסל לכל דבר והגדולה שלו שהוא הבין את מצבו היטב והכין את עצמו מנטלית ברמות הכי גבוהות. הראייה היא שהעלייה לבתים של הצ’מפיונס רשומה על שמו עם הבעיטה החופשית שהובילה לשער העצמי והעלתה את מכבי חיפה למפעל היוקרתי

במחצית הראשונה הוצב עומר בתפקיד לא שלו. במקום שרי, כמספר 10. היה לו קשה לבוא לידי ביטוי, הוא לא היה טוב בלשון המעטה כמו שחבריו לקישור לא היו מי יודע מה. במחצית השנייה, כשבכר חזר לשיטה הישנה ה-4:3:3 הקלאסי, אצילי חזר לתפקיד המקורי בימין, חזיזה עבר שמאלה ובדקה ה-60 פיירו, שרי ומוחמד נכנסו וזה הפך את חיפה לקטלנית וליהלומים לא היה מענה.

עומר אצילי חוגג (עמרי שטיין)עומר אצילי חוגג (עמרי שטיין)

שלא יהיה ספק, בכר לקח סיכון מחושב, חכם וגם נכון, כשהציב את שלושת האסים על הספסל לאחר העלייה לבתים. המחליפים, כמו רוקאביצה ודוד ששיחק בשפיץ ואבו פאני, היו חלשים מאוד במחצית הראשונה. איבדו כדורים, הסתבכו בתוך עצמם, נפלו למלכודות שנתניה הציבו בפניהם, לא יכלו לעמוד בלחץ האגרסיבי וחיפה הייתה מבולבלת וללא הנעת כדור. כשאתה רואה את ג’וש כהן מעיף למעלה כל בעיטה, זה לא מתאים לחיפה, זה אנמי על סף הפתטי.

אי אפשר לא לציין את נתניה במחצית הראשונה, שבאה טקטית נהדר, אגרסיביות מעולה, שיחקה קרוב בלחץ בשטח היריב וכשהייתה צריכה לחזור הייתה מאוד קומפקטית. לירוקים לא היה מענה ושום פתרון או סדר במשחק, דבר שלא לקבוצה שארגון וסדר זה מעל הכול אצלה. פעולה אחת מצוינת של קורנו, שהקשית כדור נהדר לאצילי הבלתי נלאה שהשווה. לא ייאמן שבמשחק כזה גרוע מכבי חיפה ירדה להפסקה ב-1:1.

כפי שציינתי, במחצית השנייה מכבי חיפה השתנתה ללא הכר. החילופים היו חכמים ובזמן, חיפה לחצה את נתניה כמו שהיא יודעת ואוהבת, בשטח היריב, עם שחקנים כמו שרי, חזיזה, פיירו וכמובן אצילי, חילצה כדורים והגיעה למצבים שהיא כל כך אוהבת. הבונוס לא איחר להגיע. בגדול, צריך לומר את האמת: שרי נכנס ועשה כל מה שהוא רוצה. בישל, הניע, הבקיע, אין לו תחליף ובלעדיו מכבי חיפה לא אותה ‘קבוצה’ ולזה בכר צריך למצוא פתרונות. 

צ'ירון שרי חוגג (עמרי שטיין)צ'ירון שרי חוגג (עמרי שטיין)

אם נסתכל על שני המאמנים, בני לם בא בגישה ובתזמון הנכון עם הלחץ והאגרסיביות אבל זה לא הספיק אפילו למחצית הראשונה. בכר בא עם האג’נדה שלו, להחליף ארבעה שחקנים כדי להזרים דם חדש לכר הדשא, לא בהצלחה מרובה אבל ברק כמו ברק הכניס שלושה אסים והם, יחד עם אצילי, עשו את כל ההבדל.

ניצחון גדול לירוקים, אבל עם זאת מכבי נתניה יכולה לצאת עם תקווה. אולי היא יכולה להיות מאוכזבת מהתוצאה, אבל רואים שיש שם דרך ובני לם עושה עבודה מצוינת. מבחינת מכבי חיפה, מצפה לה שבוע קשה. ביום שלישי היא תתארח בסכנין, בשבת תשחק בבאר שבע ולאחר מכן, בתחילת השבוע, תטוס לליסבון. זה קשה, אכזרי, אבל הכול אפשרי בחיפה.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים