האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
הקבינט המגדרי יתכנס? |
אבישי |
25.08.22 16:57 |
1 |
יש צדק מוחלט באמירה של החייל. אם אין בעיה מבצעית עם שיער, לא יכול להיות הבדל מגדרי בהוראות לגביו! |
תמהוני |
25.08.22 17:17 |
30 |
זה לא עניין של בעיה מבצעית. זה עניין של משמעת. של אחידות. |
מצפן |
25.08.22 17:20 |
32 |
בדיוק. אחידות בין כל החיילים זכר או נקבה |
פרופט |
25.08.22 17:24 |
39 |
בדיוק, אחידות, שכולם ישמרו באחידות על המראה הטבעי של המגדר שלהם |
הניצוץ |
25.08.22 22:49 |
130 |
חרטא ברטה |
דיויד מהקריות |
25.08.22 17:25 |
40 |
יש בעיה מבצעית בשיער וזקן ארוכים. אפשר להשתמש בהם נגדך על ידי משיכה וכד' |
סקוטי |
25.08.22 17:37 |
48 |
שטויות במיץ |
דיויד מהקריות |
25.08.22 17:42 |
52 |
בקבע |
עמלץ פלד |
25.08.22 17:55 |
65 |
כולם שם בקבע זה צבא מקצועי |
דיויד מהקריות |
25.08.22 17:56 |
67 |
מסכת אב''כ לבשת פעם עם זקן? |
אעצ |
25.08.22 18:41 |
83 |
שיררתי בתור לוחם חיר 3 שנים |
דיויד מהקריות |
25.08.22 19:02 |
89 |
''עובד באבטחה במתקנים אסטרטגים'' |
חלוץ שפוי |
25.08.22 21:44 |
114 |
אין בעיה אמרתי לך כבר |
דיויד מהקריות |
25.08.22 21:50 |
116 |
התכוונת ביום אויב |
חלוץ שפוי |
25.08.22 21:52 |
117 |
בימוי אויב |
דיויד מהקריות |
25.08.22 21:52 |
118 |
בימוי זה מקצוע אחר |
חלוץ שפוי |
25.08.22 21:53 |
119 |
ממה שאני זוכר מהצבא קוראים לזה בימוי אויב |
דיויד מהקריות |
25.08.22 21:54 |
120 |
לא פלא |
חלוץ שפוי |
25.08.22 21:55 |
121 |
לא כי הדור שלך... פלא |
דיויד מהקריות |
25.08.22 21:57 |
122 |
הסכים להביא לך גזיבו? |
חלוץ שפוי |
25.08.22 21:57 |
123 |
😂😂😂😂😂 |
דיויד מהקריות |
25.08.22 21:58 |
124 |
בשמחה אחי |
חלוץ שפוי |
25.08.22 21:59 |
125 |
בזה אני מסכים |
דיויד מהקריות |
25.08.22 22:04 |
127 |
אפס התייחסות לעניין האבכ |
Hoker2019 |
25.08.22 22:02 |
126 |
אם היית קורא היית מבין |
דיויד מהקריות |
25.08.22 22:08 |
128 |
שמת לב שהם גם בג׳ינס ויוניקלו? או שמזה אתה מתעלם? |
אלפקה-מן |
25.08.22 19:54 |
97 |
מה הבעיה? |
דיויד מהקריות |
25.08.22 19:56 |
98 |
הם לא מתאמנים על לוחמה בשטח בנוי וטרור מקרוב |
Agent Smith |
26.08.22 08:31 |
136 |
כל עוד שאתה לא מתחיל האבקות עם אישה הכל טוב. |
Moshe |
25.08.22 17:48 |
60 |
בצבע נורמלי אף אחד לא אמור להיות מספיק אמיץ בשביל למשוך לחייל בשער/זקן, כאן מתחיל הבעיה... |
יהודי |
25.08.22 18:13 |
69 |
אתה מדבר על לחימה פנים אל פנים |
אור-וצל |
25.08.22 18:26 |
72 |
נראה לך שהחייל הזה מיועד/מתאים למבצעיות מסוג זה? כל השאר נוגד האתיקה של רוטר |
מחדד עפרונות |
25.08.22 18:29 |
74 |
עידן בלחימה בחרבות |
ישראלי5 |
25.08.22 21:04 |
108 |
אז אל תגייס בנות לקרבי אם הן לא מסתפרות, ואל תגייס חיילי מילואים אם הם מאריכים שיער.. |
המבצע |
26.08.22 08:14 |
135 |
אבל החיילים עם קסדה |
Karish |
26.08.22 08:47 |
140 |
שוב, זה לא עניין של הגיון, אלא של משמעת. כולנו היינו לוחמים וחלקנו עדיין- ובמילואים תבוא |
מצפן |
25.08.22 20:00 |
100 |
מסכים עם המשמעת |
דיויד מהקריות |
25.08.22 20:03 |
102 |
עד שהכניסו את הגישה הפרוגרסיבית לצבא. |
הבלגי |
25.08.22 18:37 |
78 |
נכון, אבל לא קשור. יש כללים לגבי הופעה צבאית לגבר והופעה צבאית לבחורה. זהו, לא קשור ליכולת |
מצפן |
25.08.22 20:04 |
103 |
אחידות לא יכולה להיות כשיש נשים וגברים ביחד, זה לא אחידות. |
עליבבה |
25.08.22 20:55 |
104 |
דברי טיפשות... |
דיוגנס |
25.08.22 17:44 |
55 |
מכתב |
אזרח מודאג |
25.08.22 18:58 |
88 |
בדיוק! |
Beatman |
26.08.22 08:34 |
138 |
מבחינתו העיקר לא הקבינט המגזרי. |
Ofer H |
25.08.22 17:48 |
61 |
לא רק מגדרי גם דתי , הבן אדם רוצה להיות נזיר כמו שמשון |
igal_474 |
26.08.22 00:24 |
131 |
''תורת לחימה'' הם הזויים בתחפושת. ממתי ניהיו מקור חדשות אמין? |
omegalul |
25.08.22 16:58 |
2 |
ומה צריך צה''ל לעשות לדעתך (במידה והמקרה נכון)? |
shabor |
25.08.22 17:00 |
5 |
שוויון מלא! במשך השירות! במילואים! בכושר קרבי! סנדלים לחיילים! |
אבישי |
25.08.22 17:01 |
8 |
וחצאיות לחיילים, וזמן תפילה לחילונים. הארגון הזה צריך לדעת לבחור את המלחמות שלו... |
lioneye |
25.08.22 17:04 |
11 |
למה לא? חילוני שרוצה להתפלל או ללכת עם חצאית - בבקשה. |
shabor |
25.08.22 17:09 |
21 |
אשמח לראות את תגובת הארגון למראה חיילים בחצאית.. |
lioneye |
25.08.22 17:23 |
36 |
מה הבעיה? בכל מדינות המזרח גברים הלכו עם שמלות... |
shabor |
25.08.22 17:24 |
38 |
היום (או לפחות פה) זה ייחשב ל-''לא ילבש גבר..'' |
lioneye |
25.08.22 17:46 |
57 |
צדיק. נתפור במיוחד שמלות לגברים בעזרת כתפיים רחבות... |
shabor |
25.08.22 17:47 |
59 |
מה השלב הבא, כפ''ק לגברים? |
lioneye |
25.08.22 18:25 |
71 |
לא. השתלת מלפפון. |
shabor |
25.08.22 18:33 |
76 |
לא מפריע לאירים |
מבצר מעופף |
25.08.22 22:43 |
129 |
זה רעיון!!! |
יקי |
25.08.22 17:12 |
26 |
שיוויון מגדרי הוא לא ערך עליון בצה''ל |
omegalul |
25.08.22 17:06 |
13 |
צה''ל החליט שבשם השיוויון המגדרי יפתחו לנשים מקצועות שהוכח גם בצה''ל |
shabor |
25.08.22 17:09 |
19 |
שוויון מגדרי זה סתם תרוץ שצה''ל נותן לנשים כדי לעודד גיוס, בתאכלס מדובר במצוקת כוח אדם |
ישראלי |
25.08.22 17:14 |
29 |
אז מה עדיף? לעודד גיוס חרדים דוגמת ''נצח יהודה'' |
shabor |
25.08.22 17:23 |
37 |
אני מבטיח לך שאם אחוזי הגיוס בציבור החרדי היו כבציבור החילוני |
omegalul |
25.08.22 17:28 |
44 |
אחוזי ההתייחסות של החרדים היו במגמת עליה. |
shabor |
25.08.22 17:32 |
46 |
ברור.. לא הרבנים הפופולריים שקוראים לא להתגייס לצבא השמד |
omegalul |
25.08.22 17:37 |
47 |
רוב הרבנים יעודדו גיוס של מי שלא לומד וכך אכן היה. |
shabor |
25.08.22 17:39 |
49 |
יש לך קישור למספרים? בחיפוש קצר בגוגל לא הצלחתי למצוא סטטיסטיקה |
omegalul |
25.08.22 17:41 |
50 |
בקשה - במטכ''ל המספרים היו ברורים. |
shabor |
25.08.22 17:44 |
56 |
בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי חלה ירידה של 50% במספר המתגייסים החרדים לצה''ל |
omegalul |
25.08.22 17:56 |
66 |
אני חושב אחרת. |
shabor |
25.08.22 18:20 |
70 |
איזה קשקוש |
אני ואנוכי |
25.08.22 19:56 |
99 |
מי אמר שזה צריך להיות או זה או זה? |
ישראלי |
25.08.22 19:32 |
93 |
למה לסכן בנות ולהוריד רמת חיילות אם לכאורה לא תהיה מצוקת כח אדם? |
shabor |
25.08.22 19:44 |
95 |
מה זה קשירות מבצעית לעומת נראות |
פרופט |
25.08.22 17:25 |
41 |
שוויון מגדרי הוא ערך שנכפה על צה''ל, על ידיבג''צ ופצ''רים |
עבד לעם קדוש |
25.08.22 21:03 |
106 |
הם לא בתחפושת. וכאן תמיד מפרסמים אותם. |
קוראת ותיקה |
25.08.22 17:00 |
6 |
מחכים לך באשכול על סגירת התיק לגיבור שחיסל את המחבל ליד אריאל, אוו כמה שטויות כתבת עליו... |
עבד לעם קדוש |
25.08.22 21:04 |
107 |
לא זוכרת |
קוראת ותיקה |
25.08.22 21:09 |
109 |
לכן הבאתי שם באשכול צילומי מסך, למקרה ששכחת |
עבד לעם קדוש |
26.08.22 14:27 |
145 |
הם המקור מספר 1 |
דיויד מהקריות |
25.08.22 17:27 |
43 |
אני לא מבין, אם גברים ונשים שווים, למה גברים חייבים להסתפר ומשים לא? |
SWITCH |
25.08.22 17:47 |
58 |
חוצפה. למה לא מגלחים לוחמות? |
אקווריום |
25.08.22 16:58 |
3 |
אולי יש להן פטור זקן |
Gill Bates |
25.08.22 18:50 |
86 |
בדיחה, אין במה להתעסק |
bublik |
25.08.22 16:59 |
4 |
זכור לי שפעם לפני שנים רבות היה מקרה דומה שזכה לסיקור בתקשורת |
דרך_ארץ |
25.08.22 17:01 |
7 |
השאלה היא על החוק, הרי יש בג''ץ נגד חוקי הצבא |
אבישי |
25.08.22 17:02 |
9 |
נכון היתה חיילת שהחליטה שהיא גבר, תקעו אותה במגורי גברים |
מקינטה |
25.08.22 17:04 |
12 |
מעניין |
דרך_ארץ |
25.08.22 17:08 |
16 |
ב-2013: |
מיינדפול |
25.08.22 17:54 |
64 |
וואו מעניין.. |
דרך_ארץ |
25.08.22 18:40 |
81 |
לי היה פטור רפואי מגילוח בתנאי שטח |
Gill Bates |
25.08.22 18:55 |
87 |
אכן, רק שהצבא יבין סוף סוף סוף שאין ולא יכול להיות שוויון, נולדנו שונים ויש לזה השלכות |
עבד לעם קדוש |
25.08.22 17:07 |
14 |
זה משהו שאני סקפטי לגביו אם הצבא אי פעם יבין |
דרך_ארץ |
25.08.22 17:09 |
20 |
חח כי ההגיון והצבא לא התגרשו ב48? |
Foreteller |
25.08.22 21:21 |
111 |
אין בעיה שיש חוקים |
דיויד מהקריות |
25.08.22 17:30 |
45 |
אממ תראה |
דרך_ארץ |
25.08.22 18:38 |
79 |
הבאתי לך דוגמא מצחיקה |
דיויד מהקריות |
25.08.22 19:33 |
94 |
כל ניג'וס של תורת לחימה הוא לא חדשות ולא סקופ |
FAO |
25.08.22 17:03 |
10 |
אני דווקא רואה בזה סקופ. קצת שעשוע עם ההטרלות שצה''ל כופה על עצמו בשם הפרוגרס. |
shabor |
25.08.22 17:11 |
24 |
כמו החיילת שהחליטה שהיא גבר והכניסו אותה למגורי בנים |
menahem |
25.08.22 17:07 |
15 |
אני זוכר סיפור כזה לפני 20 שנה |
Naf869 |
25.08.22 17:08 |
17 |
לפני 20 שנה לא היה ''מגדר'' בצה''ל, אלא סתם ''גברים'' ו''נשים'' |
מקינטה |
25.08.22 17:14 |
28 |
ילד אמיץ! |
barry white |
25.08.22 17:08 |
18 |
קלינגר הישראלי... (רק הזקנים פה יבינו)... |
החלילן |
25.08.22 17:10 |
22 |
שם להם מראה סה''כ.. לא שונה ממנהלים שדורשים קוד לבוש של נעליים סגורות באוגוסט מגברים בלבד |
עוד קצת |
25.08.22 17:11 |
23 |
צבא הוא ארגון כזה |
חיפאי משופם |
25.08.22 17:48 |
62 |
צהל צריך להפוך להיות צבא מקצועי ולהתייעל |
_מכבי_ |
25.08.22 17:11 |
25 |
הגיע הזמן.. מערכת שלא קיבלה עדכון יותר מידי זמן |
עוד קצת |
25.08.22 17:13 |
27 |
תנו לי הרבה שיער, ארוך ונהדר. לזכרו של המאסטרו ע''ה. |
dilbert |
25.08.22 17:18 |
31 |
מתבקש, בדיוק עמדתי לפרסם את הקטע מהסרט: |
ilanka |
25.08.22 21:49 |
115 |
מה עם סנדלים. לחיילות מותר סנדלים |
אלברט |
25.08.22 17:20 |
33 |
מעניין. אם שמשון הגיבור היה מגיע להתגייס. גם היו מכניסים אותו לכלא? |
dilbert |
25.08.22 17:21 |
34 |
אם כבר בצבא הלכו על שוויון ובנות עם שיער ארוך יכולות גם להיות טייסות או בטנק אז שיאשרו לו |
boynet |
25.08.22 17:22 |
35 |
שיגיד שהוא/היא חיילת… |
סקופ השנה |
25.08.22 17:26 |
42 |
בדיוק !! |
ממש חדש |
26.08.22 12:01 |
143 |
מעניין לראות איך צה''ל הולך לצאת מזה. היה עדיף לבוא בקבוצה של כמה כי בודד תמיד אפשר לנפנף |
ישראלצ'יק |
25.08.22 17:42 |
51 |
הולך לצאת ממה ? |
חובב רדיו |
25.08.22 19:22 |
92 |
אני חושב שאתה צריך להבין מה זה 'חוק מדינה' ובאיזה רשות הצבא פועל. חוץ מזה שגיוס בכפיה זה |
Foreteller |
25.08.22 21:23 |
113 |
לגבי פטור על רקע פצפיזם זה כבר לא נכון : |
פרופסור סנייפ |
26.08.22 08:38 |
139 |
צה''ל אינו תכנית כבקשתך. משמעת היא ערך חשוב בצבא. |
ביריון |
25.08.22 17:43 |
53 |
הצבא לא, המגדר כן, השיער לא, היגיון כנראה גם לא. |
1984 |
25.08.22 18:41 |
84 |
אין עדיין פטור שיער מטעמי מגדר? |
UnderTech |
25.08.22 17:43 |
54 |
טמבל היה אומר שהוא בחורה. הטרלול הפרוגרסיבי היה מבבה אותו.... |
יאצק |
25.08.22 17:53 |
63 |
יש הבדל בין חייל לחיילת, אם הוא רוצה שיער ארוך שיצהיר שהוא חיילת ויעבור את כל התהליך |
Flyby |
25.08.22 18:07 |
68 |
זה בדיוק העניין, כבר אי אפשר לדעת. הטירוף שולט. |
רדיקל חופשי |
25.08.22 18:33 |
75 |
ושיתנו לחיילים עורפיים ללכת עם סנדלים! |
הגבוה |
25.08.22 18:28 |
73 |
זה כמו שיכניסו לבית כלא חיילת עם שערות בבית שלי |
החזאי |
25.08.22 18:35 |
77 |
מפתיע שהוא הראשון שדרש להשאיר את הקוקו |
mah1 |
25.08.22 18:39 |
80 |
עמוק בפנים, כולם מבינים שאין באמת כזה דבר שיוויון, ולא יכול להיות |
תודה רבה |
25.08.22 18:40 |
82 |
מה הבעיה? משמעת צבאית |
אשכנזון |
25.08.22 18:42 |
85 |
איזה בומר |
Whereismymind |
25.08.22 19:07 |
90 |
כשהחיים של משפחתי תלויים בצבא אל תצפה לצחוקים ופתחיתות |
אשכנזון |
25.08.22 19:15 |
91 |
הכותרת מטעה - ואולי מוטב לערוך אותה: הדברים מיוחסים ל''תורת לחימה'' ולא ל''מיטב'' |
ilanka |
25.08.22 19:46 |
96 |
ומה לגבי הגבות? |
אחד העם1 |
25.08.22 20:02 |
101 |
הוא בהחלט צודק |
ראש_באדמה |
25.08.22 21:01 |
105 |
בתקופה שלי היו משחררים על סעיף נפשי היה גם כאלו שנכנסו לקב״ן מהחלון היה חצאיות ואיפור |
ווגאס123 |
25.08.22 21:16 |
110 |
על איזה משמעת כולם פה מדברים זה נטו ביטול האישיות לרכך ילדים צעירים שרק מתגייסים לקבל מרות |
w00t |
25.08.22 21:22 |
112 |
בס''ד. זה כל ''הנקודה'' ?! |
mendeli |
26.08.22 07:00 |
132 |
האמת היא שבמסגרת אוירת הטרללת הפרוגרסיבית שבה אנו נמצאים |
איתי |
26.08.22 07:09 |
133 |
זה צבא ולא קרקס. |
godfrey |
26.08.22 07:59 |
134 |
בג''צ יכפה על צה''ל להעניק לו ''זכויות'' |
Beatman |
26.08.22 08:34 |
137 |
אנצל את הבמה להעלות נושא כאוב |
goldenaxe |
26.08.22 08:49 |
141 |
לזקן בצבא אין שום קשרי ולמשמעת - ואם יש, אז צבא זה הוא בדיחה |
האינג'יניר |
26.08.22 11:59 |
142 |
עכשיו אתם מבינים כמה דפוק שיוויון מגדרי? |
חרב פיפיות |
26.08.22 14:01 |
144 |
חבר מתאריך 14.7.20
3556 הודעות, 28 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.3.19
13974 הודעות, 119 מדרגים, 206 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
(ואם יש בעיה מבצעית, אז יש בדיוק שתי אפשרויות: או שנשים בתפקידי לוחמה יואילו להתספר קצוץ, או שמי שמתיר להן להיות באופן לא מבצעי, יעוף לכלא לכמה שנים יפות).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.7.17
2604 הודעות, 7 מדרגים, 9 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.17
8242 הודעות, 41 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.12.08
21904 הודעות, 241 מדרגים, 482 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
הירשו פעם לגבר ללבוש חצאית?!
אצל רוב הגברים השיער אינו צומח ארוך כמו אצל הבנות.
ודי לאכיפת הגילוח, לגבר מותר להישאר גבר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
סיפורי אלף לילה ולילה שמספרים לכול חייל שמתגייס.
אין היגיון מאחורי ההוראה של להתגלח אם אתה לא דתי או להאריך שיער.
לך תשאל את הלוחמים של יחידת דלתא או אריות הים מה דעתם (רובם שם עם זקנים ושיער ארוך כי זה סוג של
קוד נראות אצלם ביחידה.
אז אם החברה מיחידות הטופ לא מוגבלים מבצעית בגלל זה אז שום חייל לא צריך לקבל כלא בגלל שיש לו שיער ארוך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.17
7813 הודעות, 60 מדרגים, 102 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
אין שום בעיה מבצעית בזקנים ושיער ארוך.
אם הייתה בעיה מבצעית עם זקנים המון יחידות (חול) לא היו מאשרות ללוחמים שלהם לגדל , בנוסף חייל דתי לא היה יכול להיות לוחם אם יש לו זקן.
למה חילוני לא ודתי כן?
חילוני שמגדל זקן הוא לוחם פחות טוב?
והנה לוחמי עלית של צבא ארהב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.12.17
52024 הודעות, 134 מדרגים, 190 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 65
ומה זה משנה אם הם בקבע? זה שהוא בקבע אומר שהזקן שלו מבצעי?
אנחנו מדברים על מבצעיות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.15
1114 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
אני כן ותאמין לי זה לא נעים להיחנק באימונים כי הגז נכנס עקב חוסר איטום מוחלט.
אימונים במעברי להבה שטח בנוי במקרה חירום שאין לך זמן לכסות את הזקן ניסית?
ניסית קרב מגע עם זקן כשליריב יש אופציה לתלוש לך אותו וזה לא נעים.
כל זה ועוד תקף גם לגבי שיער ארוך.
יש בעיה עם זה.
אך עם זאת ההקפדה על גלח מלא רק ביחידות אליטה שמספר הלוחמים שם מזערי מאד לעומת שאר המשרתים בצה"ל. לכן הגלח שמכריחים את החיילים הפשוטים לבצע מתבסס אך ורק על אחידות מראה ומשמעת כללית על מנת "ליצור וליצוק" את הפסיכולוגיה של הפרט שמתאימה לכלל, למערכת צבאית. לשבור את האגו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 83
לכול אורך השירות הייתי עם זקן עבה ומלא
אף פעם לא קרה לי כול מה שציינת.
עשינו אימוני סבך לא מעט (כלקח מלבנון 2 )
בוא נגיד ככה שאף פעם לא נתפס לי הזקן במשהו
אם כבר בתרגילי שטח שניה לפני הסתערות אני ועוד רבים היינו נתפסים בשיחים בגלל הקרמי/ווסט.
כיום אני עובד בתחום אבטחת תשתיות אסטרטגיות
עושים תרגילי אש על בסיס קבוע עם סימולציות במתקן מיוחד ובחיים לא הייתה לי או לשאר המזוקנים בצוות שלי משהו.
משהו ימשוך אותך בזקן? תגיד אתה נלחם מול מחבל או ילדה בת 5?
היו לי שני מנהלים (קבטים) יוצאי יחידות מיוחדות ולא מעט שנים בשירות , יצא לנו לדבר על זה לא מעט והם הסכימו איתי בפה מלא שזה בולשיט אחד גדול.
שהצבא יפסיק להיות גנון ויתחיל להתעסק בתכלס ואז נראה צבא מיומן יותר.
אתה יודע למה יחידות מיוחדות הם יחידות מיוחדות?
כי שם לא מתעסקים בקקה וכמה זיפים יש לך
שם מתעסקים נטו באיכות הלחימה שלך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47791 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 89
בוא
לשאול אנשים בכניסה לקניון אם יש להם נשק זה לא בדיוק לוחם על
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 114
אתה מוזמן לבוא לעשות בימוי אויב בכיף , נראה עם מה תצא "מהקניון" 😌
אגב התפקיד הזה שזרקת .. מתאים לאנשים בטווח הגילאים שלך.
אולי אתה בעצם הבודק מהגרנד קניון?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47791 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 116
ואתה לא תשאר חי לראות אך יצאתי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 117
ביום אויב אולי בזמנים העתיקים שלך
חחחח כבר מטר מהמתחם אתה תהיה על הרצפה שמכוונים אליך כמה קנים..
ועוד לא הגעת אליי בכלל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47791 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 118
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 119
אני אפילו יעשה השתדלות למצוא לך תדריך לפני תרגיל שזה רשום שם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47791 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 120
דור של אהבלים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 121
תחליפו דיסקט מהחשיבה המיושנת.
יש לי אחד כזה בעבודה שאחראי על תחזוקה והוא רב עם כולם כי הוא ענתיקה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47791 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 122
שלא תישרף בכניסה לקניון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 123
יש מצב לטרמפ במרצדס שלך למפגש?
אני יאכל לך קצת את המוח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47791 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 124
עדיף לך לאכול את המוח שלי מאשר את האוכל של דרומית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 125
אני בכלל לא בא בגלל האוכל
אני בא כי ליוג'ין יש הפתעות 🥸
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.19
5270 הודעות, 28 מדרגים, 0 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 89
מניח שאת זה לא ניסית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 126
שבהכשרה 07 אתה גם עושה אוהל אבכ או תרגילים עם מסיכות.
אז כן ניסיתי ולא הייתה בעיה של אטימות , תלמד למשוך חזק את הרצועות ותקבל כמה אטימות שתרצה.
ושוב פעם זאת טענה מפגרת
אם ככה למה עם לוחמים דתיים שמגדלים זקן אין בעיה?
מה הם מבצעיים פתאום?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
11620 הודעות, 93 מדרגים, 170 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 97
לא הבנתי..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.1.20
189 הודעות
בתגובה להודעה מספר 52
במדבר ומרחוק זה פחות מפריע
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.12.13
5272 הודעות
בתגובה להודעה מספר 48
תראה את ההבדל בין האבקות הגברים להאבקות הנשים בwwe
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.19
3579 הודעות, 27 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.5.16
5815 הודעות, 59 מדרגים, 106 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
6900 הודעות, 23 מדרגים, 45 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.12.20
2406 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
ומשיכה של האויב מהרצפה - מאחורינו ב"ה.
לא רלוונטי כלל להיום .
במגב זה לא קיים
בנים של קצינים כולם עם פטור זקן ושם פתאום אין בעיה ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.1.19
4803 הודעות, 17 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.5.18
8919 הודעות, 58 מדרגים, 95 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.7.17
2604 הודעות, 7 מדרגים, 9 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
עם איזה שיער שבא לך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 100
אבל להיות חלק כמו תחת של תינוק זה לא משמעת.
משמעת אפשר ללמד בהמון דרכים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.6.16
3574 הודעות, 18 מדרגים, 35 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
אחידות זה גם לעשות את אותו מסלול בדיוק, בלי קיצורי דרך כדי שיצליחו.
מה קורה בפועל? מורידים את הרף.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.7.17
2604 הודעות, 7 מדרגים, 9 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 78
קרבית, לשרות בבסיס מודיעין, לפענוח תצ״אות או החזקת חמ״ל או לשק״מ.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
1645 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.6.20
490 הודעות
בתגובה להודעה מספר 30
ערכתי לאחרונה בתאריך 25.08.22 בשעה 17:49 בברכה, דיוגנס
אלברט איינשטיין:
"שני דברים הם אינסופיים: היקום והטיפשות האנושית, ואני לא בטוח לגבי היקום". באותו עניין אמר איינשטיין ש"ההבדל בין גאונות וטיפשות הוא שלגאונות יש גבול".
·
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.07
1397 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24879 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
40486 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.7.22
567 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
הרי שיוויון מגדרי הוא ערך עליון בצה''ל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.20
3556 הודעות, 28 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
למה השוויון רק איפה שנוח לפמיניסטיות הצווחניות?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
2372 הודעות, 19 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
2372 הודעות, 19 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
אממה... זה קצת פוגע בכשירות המבצעית יתכן אבין אם צה''ל מאשר חצאיות לגברים רק כמדי א'.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
2372 הודעות, 19 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
2372 הודעות, 19 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 71
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.22
52 הודעות
בתגובה להודעה מספר 36
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.4.02
37129 הודעות, 210 מדרגים, 414 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
אני מבין שכופי הדת האלימים צועקים שטויות ושוטפים מוחות בגלל שצה"ל מנסה לפתוח תפקידי לחימה ובט"ש לנשים אבל בין זה לבין כללי נראות בצה"ל אין שום קשר
להזכירך צה"ל הוא לא דמוקרטיה אז לא ברור על איזה שוויון אתה מדבר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
וגם הצבאות אחרים שישנה פגיעה בחיילות.
ממקור ראשון אומר שגם במודיעין שדה שלכאורה מהווה יחידה פחות ''קרבית'' מדובר ברמת חיילות נמוכה מאד.
הצבא אולי לא אומר את זה - אבל בפועל מקפיד מאד על ''דת השיוויון המגדרי''.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.10.12
25304 הודעות, 101 מדרגים, 163 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
הרבה פחות מתגייסים לצה"ל ובטח לקרבי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
ולשמור על חיילות גבוהה או לגייס בנות ולצפות שהמוסלמים יעברו לדילוגים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 37
לא היית רואה את צה"ל מנסה להכשיר טנקיסטיות וחי"רניקיות
גם אצל החרדים "נצח יהודה" לא נחשבים חרדים.
אם יש לך פתרון איך לעודד גיוס של אנטי ציונים אתה מוזמן להציע אותו לפוליטיקאים
בנתים מ 200 אלף התושבים בבני ברק - התגייסו 75 חרדים בשנת 2021
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
מי חיסל את המוטיבציה ואת העליה באחוזים אלו?
יהיר לפיד שהתנהג כמו פיל בחנות חרסינה.
לא יודע בן כמה אתה אבל אני זוכר את הטמטום הזה בזמן אמת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 46
לא הפוליטיקאים החרדים שרוצים לקבע את ההשטמתות בחוק לדורות הבאים
הכל יהיר לפיד .. כמובן
די נו החרדים המשתמטים לא מרגישים חלק מהעם הציוני. בעיה הרבה יותר עמוקה מנסיונות כאלה ואחרים של לפיד וליברמן לנסות ולגייס אותם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
צבא = שמד זה זרם קטן וצעקני בציבור החרדי.
למה אתה מתווכח עם סטטיסטיקה?
אחרי שיהיר החליט שהוא קובע מכסות - כלומר כופה גיוס - גם מי שרצה להתגייס לא התגייס.
המספרים מדברים בעד עצמם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 49
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
https://www.themarker.com/news/2014-05-25/ty-article-opinion/0000017f-e0ee-d9aa-afff-f9fe49fc0000
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.4.18
3421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 56
אין בכתבה שהבאת נתונים בכלל. בנוסף שים לב שזה נאמר על ידי בוגי, יריב פוליטי.
מצאתי את המסמך הזה וסלח לי אבל לפיו ההשפעה של לפיד, גם אם הייתה קיימת היא מינורית לחלוטין
https://www.odata.org.il/dataset/4126e3d9-46e4-4d1f-8b5e-0a06a8f75d23/resource/9d423395-c38d-4ca6-9864-b93ebd4bd287/download/-.pdf
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.12.17
1330 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
אם בשנת 67 האוכלוסיה הייתה פחות מחצי מעכשיו והיו מספיק לוחמים, אז גם אם שיעורי הגיוס ליחידות קרביות ירדו כיום ב- 50 אחוז, אמורים להיות מספיק
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.10.12
25304 הודעות, 101 מדרגים, 163 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 93
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.17
8242 הודעות, 41 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
51420 הודעות, 205 מדרגים, 382 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
16338 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
51420 הודעות, 205 מדרגים, 382 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
16338 הודעות
בתגובה להודעה מספר 107
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
51420 הודעות, 205 מדרגים, 382 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 109
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
כי הם חושפים את כול המיץ של הזבל שאחרים לא מוכנים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.9.19
11303 הודעות, 40 מדרגים, 78 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מעניין אם כשאני שואל אתה תתיחס לעניין עצמו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.7.20
5023 הודעות, 35 מדרגים, 67 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.2.13
16070 הודעות, 164 מדרגים, 325 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.9.07
5194 הודעות, 53 מדרגים, 101 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.3.22
736 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אך עם כל הצער שב-"להיפרד" מהשיער הארוך אין מה לעשות צבא זה צבא ויש חוקים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.20
3556 הודעות, 28 מדרגים, 55 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.22
498 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
ודתיים נאלצו לישון במועדון היחידה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.3.22
736 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
לא זכור לי שאי פעם שמעתי על מישהו שערער לבג"ץ בגלל שהצבא הכריח אותו להתגלח או להסתפר
וגם אני הייתי חייל והייתי צריך להתגלח ולהסתפר קצוץ וכמו רבים אחרים וטובים לא אהבתי את זה בכלל בהתחלה אבל מתרגלים לזה מה לעשות..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.17
5545 הודעות
בתגובה להודעה מספר 16
נדחתה עתירת החייל שדרש:" אל תתנו לצה"ל לספר אותי"
https://www.mako.co.il/news-law/legal/Article-8aa162caddbfc31004.htm
פסק-דין בג"צ:
https://www.psakdin.co.il/Court/%D7%91%D7%92%22%D7%A5-%D7%93%D7%97%D7%94-%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A6%D7%A2%D7%99%D7%A8-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9C-%D7%A0%D7%94%D7%9C%D7%99-%D7%94%D7%AA%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%91%D7%A6%D7%94%22%D7%9C
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.3.22
736 הודעות
בתגובה להודעה מספר 64
תודה רבה על הידיעה ידידי, מעולם לא חשבתי שמישהו ילך עד כדי כך רחוק על הסירוב להסתפר בצבא, תשובת בג"ץ אבל הייתה צפויה לחלוטין, הרי למה שבאמת בג"ץ יתערב בענייני הדיגום בצה"ל?...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.2.13
16070 הודעות, 164 מדרגים, 325 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
ביציאה הראשונה מהטירונות, בשישי בבוקר, היה לנו מסדר ענק עם רס"ר הבסיס ("החמור השחור" המפורסם, יורשו של הסוס הלבן), ומרחוק הוא מאתר אותי בין כל החיילים, ומגיע אליי כולו מאושר:
"הופה, מה יש לנו כאן..."
אומר בחיוך ענק.
אני מושיט לו את הפטור, והוא מסתכל עליו ארוכות בהלם מוחלט ומודה בצער:
"פעם ראשונה בחיים שאני רואה דבר כזה..."
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
51420 הודעות, 205 מדרגים, 382 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.3.22
736 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
11532 הודעות, 80 מדרגים, 151 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
במידה ומאחורי החוק יש היגיון.
אם מחר ימציאו חוק שיעבור בכנסת שמכריח אותך לקפץ על רגל אחת כול יום במשך שעה אתה תשתף פעולה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.3.22
736 הודעות
בתגובה להודעה מספר 45
נכון שאין בדיוק היגיון בחלק מהחוקים של צה"ל שזה כולל גם את החוק של להתגלח ולהסתפר קצוץ קצוץ אבל כמו שאומרים אלא פשוט החוקים And that's just the way it is
תגלחת ותספורת עבור חיילים גברים זה משהו שקיים ברוב (אם לא בכל) צבאות העולם וזה חלק ממה שנקרא דיגום.
חייל יכול לא להסכים עם החוקים האלה בטענה שאין מאחוריהם כל היגיון אבל זה לא ישנה שום דבר כי החוקים האלה ישארו בין אם נרצה או בין אם לא ומי שיעבור עליהן יתחיל לשבת ריתוקים ומאסרים שבסוף גם יגררו "דפוק" , לא חושב שזה שווה את זה.
מי שבאמת עד כדי כך לא רוצה לשתף עם העניין פעולה אז או שינסה להוציא פטור על סעיף דתי (שאני ממש לא תומך בהתחזות של בן אדם חילוני לדתי לשם מטרה כזו) או שינסה לקמבן לעצמו משהו אם יש לו אחלה של מפקדים או שפשוט יסרב להתגייס וזהו (שגם בזה אני לא תומך במקרה כזה)
ובקשר לדוגמה המצחיקה שהבאת אני כמובן לא אשתף עם כך פעולה אבל אם נשאר רגע מחוברים לקרקע ונשים את ההומור בצד אז נדע שבחיים לא יחוקקו חוק כזה אך בצבא חוקי הדיגום ישארו ל-ע-ד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.1.19
5705 הודעות, 28 מדרגים, 49 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 79
כי זה בדיוק מה שאני חושב על החוק הזה.
וכנראה שאתה לא מודע לצבאות זרים שאכן מגדלים זקן ושיער.
זה דבר טבעי השיער והזקן שלך , אף אחד לא אמר שחיילים יעשו מה שהם רוצים בשיער כולל צביעה ודירוגים וכאלה..
ומביאים לי פה תירוצים מבצעיים שזה הדבר הכי מגוחך שיש.
דיגום צריך להיות נטו במדים וציוד כדי שתראה חייל ולא סמרטוט , לא בפרצוף שלך כי במילא כולנו שונים עם צבעי עור שונים תווי פנים שונים וכו אז אחידות זה בולשיט.
וגם שאני מדבר על זקן ושיער אז אני לא מדבר על זקן של רב או שיער של אורי חזקיה , סטנדרטים בסיסיים כמו רוב האנשים ברחוב בגילאים האלה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
12282 הודעות, 37 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
חלאס
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
29994 הודעות, 171 מדרגים, 342 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14634 הודעות, 60 מדרגים, 111 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
צהל הצבוע
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.2.20
7481 הודעות, 29 מדרגים, 48 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מישהו שעבד כדוגמן ואמר שהשיער שלו זה חלק מהלוק ואם הצבא יקצץ לו את השיער זה יפגע לו בקריירה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.22
498 הודעות
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.5.12
22130 הודעות, 188 מדרגים, 358 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מאחל לו בהצלחה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
4356 הודעות, 35 מדרגים, 44 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://metv.com/lists/klingers-greatest-outfits-from-m-a-s-h
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
2923 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.16
3210 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.7.14
8056 הודעות, 135 מדרגים, 265 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לקצר את שירות החובה ולמשוך אנשים אליו במשכורות גבוהות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
2923 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
43742 הודעות, 288 מדרגים, 144 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
120572 הודעות, 289 מדרגים, 482 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
15026 הודעות, 152 מדרגים, 300 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
43742 הודעות, 288 מדרגים, 144 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
6610 הודעות, 28 מדרגים, 56 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
במיוחד אם הוא לא הולך לקרבי סתם התעקשות מיותרת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
5351 הודעות, 17 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.4.09
32011 הודעות, 151 מדרגים, 294 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 42
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
16805 הודעות, 87 מדרגים, 146 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כמו שמתירים לבנות שיער ארוך לא רואה בעיה להתיר זקן ארוך לגברים בלי קשר לדת.
אבל גם זקן לא מתירים וזה מעצבן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.5.04
13381 הודעות, 80 מדרגים, 139 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
חרדים לא מתגייסים - משוחררים
פצפיסטים לא מתגייסים - הולכים לכלא
נשים - יכולות לגדל שיער
גברים - לא
הצבא מחליט במה הוא מאמין בשיוויון
ובמה לא
שיוויון אליבא דה-צבא, זה לא ערך מוחלט
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
11532 הודעות, 80 מדרגים, 151 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 92
פשע
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.12.16
7731 הודעות, 64 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 92
ועדת מצפון (או בשמה הרשמי: הוועדה המייעצת לשר הביטחון בענייני פטור משירות), היא ועדה הפועלת כחלק מצה"ל ולה הסמכות לתת פטור מגיוס חובה לצה"ל מטעמי פציפיזם. הוועדה מורכבת מנציגי צה"ל ומחבר בודד שהוא אזרח.
בעת הצורך, מתכנסת הוועדה על מנת לענות לפניות מועמדים לשרות צבאי המבקשים פטור מגיוס חובה מטעמים פציפיסטיים. הוועדה רשאית לדחות עתירות עוד בטרם הדיון ואינה דנה בסרבני גיוס שלא מטעמים פציפיסטיים. לעיתים, מפנה הוועדה את העותרים לריאיון אישי מיוחד כתנאי מקדים לדיון בעניינם.
ע"פ דובר צה"ל, הגיעו בשנים 2005-2007 לוועדה 125 פונים. 42 מתוכם קיבלו פטור מטעמי מצפון ו-16 מטעמים אחרים.
ועדת המצפון לבנות
ועדת המצפון לבנות מתכנסת לעיתים תכופות. מדי שנה כ־100–400 בנות מקבלות פטור בוועדת המצפון. בעבר היה קל מאוד לקבל פטור בוועדת המצפון, גם למי שאינה פציפיסטית. בשנים האחרונות, בעקבות מגמה של השוואת התנאים של ועדת המצפון לבנות לוועדת המצפון של הבנים, התנאים לקבלת פטור בוועדת המצפון לבנות הוקשחו – על ידי ועדות מקדימות והקטנת מספר הפטורים הניתנים על ידי הוועדה. היו מקרים שבנות סירבו לשרת ולאחר מכן נדונו למאסר, לאחר שבקשתן נדחתה בטענה ששלחו את המכתב מאוחר מדי, או שטענותיהן לא שכנעו את הוועדה.
ועדת המצפון לבנים
ועדת המצפון לבנים קיימת כעשר שנים. הוועדה מתכנסת 2-3 פעמים בשנה - זאת משום שיש מעט בנים הזוכים לעמוד בפניה - בדרך כלל 5-15 בשנה. הסיבה למספר הנמוך של בנים הזוכים לעמוד בפני הוועדה היא מכיוון שהם מוגדרים על ידי הצבא "סרבנים סלקטיביים" או "סרבנים פוליטיים". כמו כן, עד השנים האחרונות, הוועדה כמעט ולא שחררה בנים על סעיף מצפוני, גם אם היו פציפיסטים "טהורים". בשנים האחרונות חל שינוי, וחלק מהבנים הפציפיסטים שפנו לוועדה שוחררו בוועדה הראשונה או השנייה. הסיבה לכך היא מודעות הולכת וגדולה לדרישות המחמירות של הצבא בוועדת המצפון של הבנים, ומצד שני מגמה של הצבא לנסות לא לעורר הד תקשורתי סביב עניין הסרבנות, כפי שקרה עם יוני בן ארצי או עם חמשת הסרבנים שישבו שנתיים בכלא, שנה בבית סוהר צבאי ושנה בבית סוהר אזרחי לאחר הכרעת בית הדין הצבאי.https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%AA_%D7%9E%D7%A6%D7%A4%D7%95%D7%9F
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
97570 הודעות, 370 מדרגים, 602 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.11
3472 הודעות, 39 מדרגים, 65 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.8.22
34 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
17214 הודעות, 160 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
8984 הודעות, 42 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שהצבא דורש.
אפשר להיות ליברל אבל גם לדעת מתי מנסים להטריל את המערכת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.1.15
2056 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 68
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.17
1690 הודעות, 29 מדרגים, 57 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.4.22
87 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
182 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.09
57276 הודעות, 320 מדרגים, 623 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
3360 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כל עוד אין לו אישור מיוחד לכך שיסתפר או ישב בכלא על סירוב פקודה.
זו לא קייטנה עם כל הכבוד!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.15
14902 הודעות, 139 מדרגים, 254 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 85
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
3360 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 90
צבא זה צבא, צבא בלי משמעת זה לא צבא.
אם הוא רוצה שיער ארוך שיעשה את התהליך להגדיר עצמו כאישה, שיער קצר לגברים זה לא משהו חדש בצבא, צריך לשים גבול גם לסובלנות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
120572 הודעות, 289 מדרגים, 482 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.7.14
4999 הודעות, 56 מדרגים, 112 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.10.07
3440 הודעות, 37 מדרגים, 70 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יכול גם להצהיר שהוא בת, ויקבל מה שמגיע לבנות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.6.17
6020 הודעות, 40 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הכל עשו כדי להשתחרר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.8.14
3059 הודעות, 28 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שהם לא בעל הבית פה אפילו לא על שיערם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.7.14
3900 הודעות, 46 מדרגים, 90 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
היה אומר שהוא צעיר.ה - ומגיעות לו זכויות...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.5.17
5860 הודעות, 39 מדרגים, 60 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יש צדק בדרישתו. וזה עוד מקרה קל. השלב הבא, שטרם יובא ארצה יהיה, שחייל יטען שהוא מרגיש היום כמו חיילת וידרוש להתקלח במקלחות של החיילות. חכו, גם זה יגיע. זו רק שאלה של זמן.
בארהב כבר היו מקרים שבהם אבירים אנסים דרשו להיכלא בכלא נשים בטענה שהם מגדירים עצמם כאשה וקיבלו את מבוקשם ושם המשיכו לבצע את זממם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.9.13
7823 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
עדיף גאלה מתגייסים לא לגייס.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.12.13
24879 הודעות, 161 מדרגים, 317 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.1.20
270 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
הצבא מכריח חיילים על א' לקפוא בקור בכל חורף! הוא אוסר עליהם לנוע עם כובע להגן על הראש והאוזניים.
הכל בשם המשמעת. נראות על חשבון בריאות
חיילים נאלצים לברוח כמו גנבים מהמשטרה הצבאית בגלל זה.
אטימות ורשעות של מכתיבי המדיניות, הנוהגים ברכבי ליסינג ממוזגים ושכחו מה זה לבוא לבסיס ב0 מעלות בחורף עם ראש חשוף.
אומר זאת בכאב אחרי שנאבקתי בנושא - מתוך המערכת, להגדיר כובע גרב תקני.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.7.14
38875 הודעות, 168 מדרגים, 328 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
צבא וקצינים שכל היום מתעסקים בכן זקן לא זקן
זה צבא עם אג׳נדה
מישהו טרח ללמו׳ד למה בכלל החל העניין?
נגלה לכם סוד - זה לא משמעת
בגלל הזיהומים במלחמת השוחות במלחמת העולם הראשונה
חיילים שעד אז היו תמיד מזוקנים כי זה נוח וטבעי
החלו להתגלח מסיבה בריאותית
ואז איכשהו בדמוק׳רטיה הציונית הממלכתית היחידה במזרח התיכון
שיער על הפנים הפך לדבר הכי חשוב מבחינת מפקדי חטיבות חי״ר
מעניין לא?
וכמובן לא ניכנס לשטיפת המוח של תאגיד ג׳ילט
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.9.18
865 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אין כזה דבר שיוויון בדיוק כמו שחתולה לא דומה לכלב…
האדם נברא בצלם אלוקים ובתורה כתוב בדיוק איך לחיות חיים נורמלים ומאושרים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד