רושדי תעשיות מזון, היצרנית של טחינה בארכה, מבצעת ריקול לטחינה אורגנית בבקבוק לחיץ שהיא משווקת בארצות הברית, מחשש שהיא נגועה בסלומונלה. לאחר ההודעה של ה-FDA האמריקני על הריקול, משרד הבריאות הישראלי ביקר היום (ה') במפעל החברה באזור התעשייה אלון תבור כדי לקחת דגימות מהמוצרים.
מדובר בטחינה אורגנית ממותג mighty sesame שמשווקת לחנויות הממוקמות בניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט, כמו גם לחנויות וולמארט ברחבי ארה"ב. יש להדגיש כי המותג אינו משווק בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טחינה אורגנית של רושדי תעשיות (טחינה בארכה)
טחינה אורגנית של רושדי תעשיות (טחינה בארכה)
טחינה אורגנית של רושדי תעשיות
(צילום: מתוך הודעת הריקול באתר ה-FDA)
לפי הדיווחים, החברה לא קיבלה עד כה תלונות על בעיות בריאותיות עקב אכילת המוצר. עם זאת, החברה הודיעה כי היא מורידה את המוצר מהמדפים וממליצה לצרכנים שקנו את המוצר להחזיר אותו ולקבל זיכוי.
מחברת רושדי תעשיות מזון נמסר כי "מדובר במוצר אורגני המשווק אך ורק לשוק האמריקני תחת המותג mighty sesame ושאינו משווק כלל בישראל. עם זאת ומתוך שקיפות ואחריות מקצועית מלאה, קיבלה החברה החלטה לאסוף המוצרים מהמדפים בארה"ב וכן עדכנה את משרד הבריאות בארץ. בנוסף, באופן מיידי ביצע הצוות המקצועי בדיקות במפעל.
"חשוב להדגיש כי המוצרים יצאו מהמפעל רק לאחר שנבדקו בכל בדיקות המעבדה המחייבות ובהתאם לכל נהלי אבטחת איכות ובטיחות מזון המחמירים ביותר".
ממשרד הבריאות נמסר כי "מדובר באצווה (וגם זו שלפניה ואחריה) שלא משווקות בישראל".