אסי רחמים חושף: "לא פשוטה לי הסיטואציה, מעדיף כרגע את הכורסה בסלון"

תפיסת המרחק מאצטדיון טרנר: "קצת קשה לי רגשית להגיע לשם" • העומס המטורף לפני אירוח משחק באירופה: "שבוע ללא שינה עם המון אופרציה" • והביטחון בקבוצה: "אין לי ספק שעם יציעים מלאים היא תעפיל לשלב הבתים" • ראיון מיוחד עם מנכ"ל הפועל באר שבע לשעבר

אסי רחמים. מעודד מרחוק, צילום: אודי ציטיאט

שמדברים על שבוע קריטי וגורלי של קבוצת כדורגל לקראת העפלה לשלב בתים אירופי, אין כמו לתפוס לשיחה את אסי רחמים, המנכ"ל לשעבר של הפועל באר שבע בעשור האחרון.

רחמים, שמונה לתפקיד בשנת 2010, הוא ללא ספק מנכ"ל שחווה המון אירופה בחייו - שלוש פעמים שלב בתים, ואף הגיע לשלב 32 הגדולות בליגה האירופית.

אסי חשף בפנינו צוהר קטן על המתרחש במועדון כדורגל בשבוע גורלי לפני משחק מכריע. "הפועל באר שבע קרוב לעשור ברצף מגיעה למעמדים כאלה מכובדים. לפעמים זה מסתיים בבתים ולפעמים נגמר טיפה מוקדם יותר, אבל זה לא מובן מאליו להגיע למעמדים כאלה ברצף של שנים.

יודעים להעריך מאוד כל השתתפות של המועדון במעמד כזה, וכמה זה חשוב להקניית המסורת ובעיקר להגיע למשחקים כמו לוגאנו בסיבוב השלישי או כמו קאריובה בפלייאוף, שאתה כבר מנוסה. ראינו את הבגרות הזאת באה לידי ביטוי גם אם לא תמיד בכדורגל גדול אבל בגרות וניסיון שמשפיעים מאוד ועוזרים לעלות שלב ולכן המשחק הערב יהיה מרגש כפליים. אין לי ספק שעם טרנר מלא והאנרגיות הטובות שיהיו, הפועל באר שבע גם תשלים את המשימה ותעפיל לשלב הבתים".

הפועל באר שבע לקראת קראיובה. "ראינו בגרות וניסיון שמשפיעים מאוד ועוזרים לעלות שלב", צילום: לירון מולדובן

בשבוע כזה, מנכ"ל מועדון ולא חשוב באיזה מועדון, שרוי בעומס מטורף, ואין ספק שכל עומס ההכנות והלוגיסטיקה מתנקזים לאדם אחד והוא המנכ"ל.

"נכון מאוד. בשבוע כזה חייבים לדאוג לשקט ולצרכים של השחקנים, פחות תקשורת פחות ראיונות, לדאוג שיהיו מרוכזים אך ורק בהשלמת המשימה, לדאוג לכל הלוגיסטיקה של אירוח משחק באופ"א, התנהלות מול המשקיף, התנהלות מול הקבוצה האורחת ולדאוג שהכל יתנהל בצורה טובה וחלקה. זה שבוע ללא שינה עם המון אופרציה שמניעה אירוע כזה".

המנכ"ל לא נמצא לבד במערכת ויש סביבו לא מעט אנשים אבל חשוב להבין את התנהלות הבעלים בשבוע כזה. "אלונה ברקת, במקרה של הפועל באר שבע, מביאה מהניסיון ומהשקט שלה בשיחות עם הצוות המקצועי ולפעמים גם בשיחות עם השחקנים", אומר רחמים. "היא תורמת המון מניסיונה לאורך השנים הארוכות באירופה - איך להביא את הקבוצה עם מתח נכון להשלמת המשימה, וברור שהשלמת המשימה טומנת בחובה כסף ודירוג שישפיע על דירוג הקבוצה בשנים הבאות באירופה".

אסי רחמים ואלונה ברקת. "תורמת המון מניסיונה לאורך השנים הארוכות באירופה", צילום: דודו גרינשפן

להבדיל ממשחקים מכריעים בליגה, שבהם הקהל מחפש אינטרקציות עם השחקנים, באירופה זה פחות קורה.

"בדרך כלל במשחקי בית השחקנים לא יוצאים מהעיר. ההתנהלות מול השחקנים היא רגילה כמו לפני כל משחק בית ללא הכנות מיוחדות, לפעמים אובר דריכות ומתח רק יפגעו ואתה רוצה לתת לשחקן את התחושה של עסקים כרגיל. כל שחקן היום בהפועל באר שבע מבין את גודל המעמד  וחשיבות המשחק - לו באופן אישי ולמועדון בכלל".

אסי רחמים לא פקד את אצטדיון טוטו טרנר מאז עזיבתו את תפקיד המנכ"ל, וחשוב לציין שהעזיבה נעשתה בצורה הכי טובה ומכובדת שיכלה להיות מצד המועדון. "קצת קשה לי רגשית להגיע לטרנר למרות שעזבתי מרצון", מודה רחמים. "קשה לי להגיע ולראות את החברים ואת האנשים היקרים לי מאוד, לא פשוטה לי הסיטואציה הזאת וכרגע אני עוקב וצופה מהבית ואני בטוח שעם הזמן הדברים יהיו קלים יותר ואוכל להגיע ולהנות. כרגע אני מעדיף את הכורסה בסלון".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אסי רחמים. כרגע, תופס מרחק, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר