כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
הנתונים המלאים

סקרים: מי יטפל טוב יותר ביוקר המחיה ומי אשם במצב הכלכלי

לצד סקרי המנדטים המפתיעים הערב, המשיבים נדרשו גם לסוגיות נוספות. כתמיד, בנימין נתניהו מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מול לפיד וגנץ | נתניהו זוכה לאחוזים גבוהים גם בשאלת הטיפול ביוקר המחיה | בסוגיית משבר המורים ברוב הסקרים משרד האוצר יוצא האשם העיקרי למעט סקר אחד המאשים את המורים

סקרים: מי יטפל טוב יותר ביוקר המחיה ומי אשם במצב הכלכלי
יאיר לפיד / בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ארבעת ערוצי החדשות פרסמו הערב (רביעי) סקרי מנדטים. הסוקרים התמקדו הפעם, יממה לאחר פרסום תוצאות הפריימריז בציונות הדתית, בשאלת הפילוג עם מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר שהכריז על ריצה בנפרד, אולם המשיבים נדרשו להשיב למספר סוגיות נוספות הנמצאות על סדר היום, דוגמת שאלת ההתאמה לראשות הממשלה, המשבר הכלכלי, עליית המחירים והמשבר בין האוצר לארגוני המורים.

שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה

באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להוביל בפער: בחדשות 13 נתניהו זוכה ב-47 אחוזי תמיכה בהשוואה ליאיר לפיד עם 29 אחוזים. כשהוא מול בני גנץ, נתניהו מקבל 48 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים בלבד לגנץ.

בתאגיד השידור הציבורי השמיטו הפעם את השאלה מהסקר אך בחדשות 14 הפער היה גדול אף יותר, 48% מהנשאלים השיבו כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה. רק 28% השיבו כי יאיר לפיד מתאים יותר ואילו לגבי גנץ רק 20% השיבו כי לדעתם הוא האיש המתאים. 4% מהנשאלים השיבו כי טרם החליטו.

בחדשות 12 הציבו הסוקרים את נתניהו מול לפיד ובשאלה נוספת הציבו את נתניהו מול גנץ - גם כאן, בתי השאלות נתניהו מנצח את יריביו: על השאלה "מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה נתניהו או לפיד" - 45% מכלל המשתתפים במדגם השיבו נתניהו (לעומת 45% בסקר הקודם), 32% השיבו לפיד (לעומת 29% בסקר הקודם), 18% השיבו שאף אחד מהם ו-5% השיבו שהם לא יודעים.

כשהמשתתפים במדגם נשאלו על נתניהו לעומת גנץ בהתאמה לראשות הממשלה, 45% השיבו שבנימין נתניהו המתאים ביותר, 27% השיבו שבני גנץ (לעומת 22% בסקר הקודם), 23% השיבו שאף אחד מהם ו-5% השיבו שהם לא יודעים.

גל ההתייקרויות במשק

המשיבים לסקר כאן 11 נשאלו האם הממשלה הנוכחית אשמה בזינוק בריבית ל-2%: 49% קבעו כי ממשלת בנט-לפיד אחראית להתייקרויות והעלאת הריבית ואילו 30% סבורים כי לממשלה אין קשר. 

בחדשות 13 שאלו הסוקרים את הציבור מי לדעתם יכול לטפל בצורה הטובה ביותר בבעיית יוקר המחיה: גם כאן מוביל נתניהו עם 37% מול 22% שאמרו שלפיד וליברמן יכולים לטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר. 

משבר שכר המורים מול משרד האוצר

בחדשות 13 נשאלו המשיבים לסקר, מי האחראי למשבר המורים: 26% חושבים שארגוני המורים בראשות יפה בן דוד ורן ארז אשמים. במקביל, 26 אחוזים חושבים שכל הגורמים – לפיד, ליברמן, שרת החינוך שאשא-ביטון וארגוני המורים – אשמים באותה מידה.

מנגד, 24 אחוזים מהנשאלים בסקר חושבים שאביגדור ליברמן אשם במשבר ו-8 אחוזים בלבד חושבים ששרת החינוך אחראית במידה הרבה ביותר. רק 3 אחוזים חושבים שראש הממשלה לפיד אחראי במידה הרבה ביותר למשבר.

בחדשות 12 שאלו הסוקרים, מי לדעתך האשם העיקרי במקרה שהמורים ישבתו ב-1 בספטמבר: כאן התוצאות הפוכות ומאשימות בעיקר את משרד האוצר,  32% השיבו משרד האוצר, 28% השיבו הסתדרות המורים, 35% השיבו שניהם באותה מידה ו-5% השיבו שהם לא יודעים.

גם בתאגיד השידור, כאן 11, יוצא שר האוצר האשם העיקרי: 40% ענו כי האוצר אשם, אולם לא רחוק ממנו, 37% מהמשיבים טענו כי דווקא הסתדרות המורים אשמה במצב. 

בערוץ 14 שאלו הסוקרים באופן אחר על אותו הנושא, מי לדעתכם צודק במאבק בין המורים למשרד האוצר: גם כאן האשמה נופלת על האוצר, 52% מהמשיבים ענו כי לדעתם המורים צודקים, 43% ענו כי מדובר דווקא במשרד האוצר ו-5%  ענו כי הם אינם יודעים.

שאלה נוספת בנושא הפנו הסוקרים בחדשות 12  ושאלו את המשיבים האם לדעתם שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר: 51% מכלל המשיבים חושבים ששנה"ל לא תיפתח כסדרה, לעומת 32% שחושבים שכן תיפתח ו-17% שהשיבו שהם לא יודעים.

הגרעין האיראני

בערוץ 14 נשאלו המשיבים על סוגיית האיום האיראני, מי לדעתכם טיפל טוב יותר בסוגיית האיום האיראני מול ארה"ב: 42% השיבו כי מדובר בבנימין נתניהו, 34% השיבו כי מדובר בלפיד ובנט ו-24% ענו כי מבחינתם אף אחד או שאין להם עמדה בעניין.

בחירות לכנסת ה-25 סקרים סקר דעת קהל יוקר המחיה האיום האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד