שתף קטע נבחר

הרשויות: הממשלה מעכבת בקשות לייקור ארנונה

היועצת המשפטית במרכז השלטון המקומי אמרה בכנסת כי הממשלה מעכבת בקשות של 150 רשויות מקומיות להעלות תעריפי ארנונה. ח"כ מירי רגב הזהירה כי בשינוי מבנה תאגידי המים "המדינה תפקיר את משק המים בידי ברוני מים, כמו אלו שהשתלטו בארגנטינה ובברזיל"

הממשלה מעכבת בקשות של 150 רשויות מקומיות להעלות את תעריפי הארנונה בתחום שיפוטן. היועצת המשפטית במרכז השלטון המקומי, עו"ד נועה בן אריה, גילתה זאת היום (ב') בכנס השדולה לשלטון מקומי שנערך בכנסת.

 

 

בן אריה אמרה כי הבקשות מתעכבות במשרד הפנים, נוכח הצעת חוק שהממשלה מבקשת להעביר במטרה להכביד על הרשויות המקומיות בקבלת האישורים להעלאת הארנונה. בנוסף לאישורים הנדרשים, משרדי הפנים והאוצר מתווסף הצורך באישור וועדת הפנים של הכנסת.

 

כנס השדולה התמקד בעיקר בהעלאת תעריפי המים ובמאמצי הממשלה לשנות את מבנה משק המים בישראל. זאת על פי הצעת האוצר בחוק ההסדרים, לצמצם את מספר תאגידי המים לתאגידים מחוזיים. האוצר מבקש לשנות לכיוון זה את המבנה של 60 תאגידי מים, וברשויות חוששים כי אבדן השליטה של הרשות על תאגיד המים שלה יאפשר השתלטות של בעלי הון חיצוניים על התאגידים המחוזיים באמצעות השקעה בתאגידים אלה.

 

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), יו"ר ועדת המשנה לפריפריה בועדת הכספים, הזהירה כי בתהליך זה "המדינה תפקיר את משק המים בידי ברוני מים, כמו אלו שהשתלטו בארגנטינה ובברזיל".

 

ח"כ רגב אמרה בדיון: "בעלי ההון שיקנו את תאגידי המים, יתפילו את המים ואז הציבור ישלם להם חצי מהמשכורת כמו שנעשה בארגנטינה ובברזיל". רגב אמרה עוד: "אנחנו לא משלמים היום על מחירי המים בפועל אלא על מחדלי העבר בניהול משק המים.

 

"על הכנסת והממשלה לאמץ את הצעת חוק הפיקוח על המים אותו הגישה לפני שנה על מנת למנוע ספסרות במחירי המים. אסור שהמדינה תפקיר את משק המים או את החשמל והגז בידי בעלי הון בתהליך שיגרום לנו להיות העבדים שלהם".

 

רגב קראה להחזיר את תאגידי המים למתכונת העירונית הקיימת ובכך לחסוך כספים רבים. לקריאה זו היה שותף גם יו"ר השדולה, ח"כ זאב בילסקי (קדימה).

 

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר בסיכום הכנס כי השלטון המקומי יעמוד על יישום ההתחייבות השלטונית שקיבל משר האוצר, להגדיל את תקציבי האיזון ולבחון את תעריפי המים, והפעם הוא לא יסתפק בהבטחה בלבד, אלא בביצוע בפועל מיידי של ההתחייבויות. "אחרת לא תהיה לנו ברירה, אלא לצאת למאבק ציבורי שפרטיו כבר מתגבשים במטה מיוחד", הזהיר.

 

בוחבוט ציין, כי ההתחייבות כוללת תוספת של 2.6 מיליארד שקל עוד השנה, 2.8 מיליארד שקל לתקציב 2011 ו-3 מיליארד שקל בתקציב 2012.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים