שחקני מכבי חיפה חוגגים את הניצחון
(באדיבות ONE)
מדהים, אין מילה אחרת לתאר את ההישג הזה. אין קבוצה שיותר מגיע לה. מסע הקסם האירופי של מכבי חיפה הסתיים אתמול (שלישי) עם עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות והרבה כבוד לכדורגל הישראלי. אבל בעצם הוא מתחיל מחדש.
מכבי חיפה בליגת האלופות - סיקור נרחב
החבורה של ברק בכר הוכיחה שהיא לא רק אימפריה מקומית, אלא קבוצה לגיטימית באירופה. היא הגיעה לאחד האצטדיונים הקשים ביבשת, הראתה ווינריות מול קבוצה קשוחה כמו הכוכב האדום בלגרד והשיגה את התוצאה הרצויה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם האוהדים
(צילום: EPA)
איזה סיום מטורף זה היה: עומר אצילי הגביה כדור עונשין בדקה ה-90, והמחליף מילאן פבקוב בעט לשערו הוא. 2:2, 4:5 לחיפה בסיכום, טירוף בירוק! עכשיו רק נותר לגלות אילו אימפריות יגיעו לסמי עופר. אחרי מה שראינו מחיפה במשחקים האחרונים, אפשר לפנטז גם על הופעה מכובדת בליגה של הגדולים. "הוכחנו שאנחנו המועדון הכי גדול בכדורגל הישראלי", אמרו בסיום בחיפה. "אנחנו ראויים להיות ליד כל הגדולות של אירופה".

מבצע צבאי ביציאה מהאצטדיון

אוהדי מכבי חיפה חגגו במשך שעה ארוכה עם השחקנים באצטדיון. הקהל הירוק הדליק אבוקות והאווירה הייתה מחשמלת. רק ב-1:30 בלילה, שעתיים וחצי אחרי שריקת הסיום במרקאנה, אישרה המשטרה לשחרר את האוהדים מהיציע. זה קרה כמו מבצע צבאי. אוטובוסים הוכנסו לאזור סטרילי, הקהל עלה עליהם והורד בכיכר מרכזית בזמן שכל נתיבי התנועה נסגרו הרמטית.
המטרה של המשטרה הייתה לא לאפשר מגע בין הקהלים, שכן היא חששה מאוד ממצב שבו אוהדי הכוכב האדום יפגשו עם אוהדי חיפה. המשטרה אף הבהירה לקהל הירוק כי היא אוסרת עליו לצאת ולבלות ברחבי העיר מחשש להתלקחות בין הקהלים.
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
ראוי להיות בליגה של הגדולים באמת. שרי
(צילום: AP)
גם הקהל יודע שהגיבור הגדול של העלייה לשלב הבתים הוא ברק בכר. המאמן השיג הכל בכדורגל הישראלי, אך היה חסר לו עוד משהו יוקרתי - כרטיס לליגת האלופות. אתמול החלום התגשם. מעבר למענק השמן שהוא יקבל מיעקב שחר על העפלה, המאמן עוד עשוי להיות מחוזר על-ידי קבוצות באירופה, ופה זה החשש הכי גדול של הירוקים.
בכר הוא נכס עבור המועדון הירוק עם שתי אליפויות, אלוף האלופים, גביע הטוטו ועכשיו גם שלב בתים בליגת האלופות. מעבר לתארים, הווינריות שהייתה חסרה לחיפה בשנים האחרונות חזרה ובגדול. בכר לא חשש להצהיר: "כל אחד חולם להתקדם, מאמן, שחקן כל איש מקצוע, כרגע אני לא 'סובל' במכבי חיפה. טוב לי פה". לצד התארים הרבים, בכר הבהיר באופן חד משמעי: "זכיתי באליפויות, גביע, אבל אין ספק שזה הרגע הכי גדול בקריירה שלי".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
"המאמן הישראלי הגדול בכל הזמנים". בכר
(צילום)
בחיפה התמוגגו מהמאמן שלהם וגורם במועדון אמר: "ברק בכר הוא המאמן הישראלי הגדול בכל הזמנים, ווינר, מקצוען ומביא חדשנות חסרת תקדים. הוא שבר כל תקרת זכוכית אפשרית, הוא הרמטכ"ל של הצבא הירוק".
מכבי חיפה הכניסה 17 מיליון אירו, ומדובר בסכום מטורף עבור הכדורגל הישראלי, גם אם לא תזכה אפילו בנקודה בשלב הבתים. כאן לא נגמרות ההכנסות. בשלב הבתים כל ניצחון יהיה שווה 2.8 מיליון אירו בעוד תיקו יזכה את הירוקים ב-930 אלף אירו. בנוסף לכך, אופ"א מתגמלת את 32 הקבוצות בליגת האלופות גם לפי ההישגים שלהן בעשור האחרון. מכיוון שההישגים של הירוקים לא מרשימים במיוחד, הם אחרונים מבין 32 הקבוצות ולכן הם יתוגמלו ב-1.137 מיליון אירו נוספים.
השמות הכי גדולים בכדורגל העולמי עשויים להגיע לישראל: ברצלונה, ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, ליברפול ובאיירן מינכן. ההגרלה תיערך מחר (חמישי, 19:00) והאוהדים הירוקים בדרך לחוויה בלתי נשכחת.
האלופה הישראלית כמובן תשובץ בדרג הנמוך ביותר, דרג ד', ותוגרל עם יריבה אחת מכל אחד מהדרגים האחרים. קיימת רק מגבלה אחת והיא שקבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש בשלב הבתים. הסיכוי שמכבי חיפה תפגוש יריבה גרמנית הוא הגדול ביותר כיוון שיש הכי הרבה גרמניות במפעל (חמש בגלל הזכייה של איינטרכט פרנקפורט בליגה האירופית), וכולן כמובן בדרגים גבוהים מזה של הירוקים.

פלאניץ' צפוי לעזוב

לצד השמחה הגדולה, נראה שמכבי חיפה תצטרך למצוא מחליף לאחד השחקנים הכי טובים שלה - בוגדן פלאניץ'. הבלם הסרבי נמצא בדרך לחתימה על חוזה באל אהלי מאיחוד האמירויות תמורת שכר של 1.5 מיליון אירו לעונה, סכום שהירוקים לא יכולים להתחרות איתו. בכיר במכבי חיפה אישר אישר את הדברים והשחקן לא ינחת עם הקבוצה בישראל.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר קטאי שחקן הכוכב האדום בלגרד מול בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה
אלכסנדר קטאי שחקן הכוכב האדום בלגרד מול בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה
משחקו האחרון במדי חיפה? פלאניץ'
(צילום: AP)
מכבי חיפה מקווה כי שרת הפנים איילת שקד תאשר את איזרוחו של עלי מוחמד וכך מכבי חיפה תוכל לצרף עוד שחקן זר שיחזק אותה בליגת האלופות. האלופה סימנה את בלם מ.ס אשדוד ננאד צבטקוביץ' כרכש אפשרי. ייתכן כי יגיע בלם זר נוסף לצידו. השמות הנוספים שמועמדים לחיזוק הם: עדן שמיר, אליאל פרץ ואולי גם עדן קארצב, שעסקת העברתו ממכבי נתניה לדינמו מוסקבה בוטלה. הקשר עשוי להגיע למכבי חיפה בעסקת טרייד גדולה.
אגב, כל שחקן בחיפה יזכה בעקבות ההישג למענק של 50 אלף דולר. המחזור השלישי בשלב הבתים בצ'מפיונס נופל על יום כיפור. בחיפה מתכוונים להגיש בקשה מיד לאחר ההגרלה להזיז את המשחק למוצאי יום כיפור.