אוהדי מכבי חיפה לפני המשחק בבלגרד
(צילום שמעון אלבז)
מכבי חיפה עשתה את זה ובענק. הירוקים עלו הערב (שלישי) לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם השלישית בתולדותיהם עם 2:2 מול הכוכב האדום בלגרד בסרביה ו-4:5 בסיכום המפגשים. שער עצמי עם המון מזל בדקה ה-90 סידר לאלופה הישראלית את השוויון ואת הכרטיס לשלב הבתים בצורה הכי מתוקה שיכולה להיות ועוד אחרי שפיגרה 2:0 כבר במחצית הראשונה.
אלכסנדר פשיץ' כבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-27, מירקו איבניץ' הכפיל בדקה ה-43, אז דולב חזיזה החמיץ פנדל בתוספת הזמן של המחצית. דניאל סונדגרן בעט כדור שנראה די אבוד, אבל הוא הלך פנימה אחרי טעות גדולה של השוער המקומי מילאן בוריאן. המחצית השנייה כבר הייתה סיפור אחר לגמרי, הכוכב האדום בלגרד איבדה אנרגיות, מכבי חיפה רק צברה עוד ועוד כאלה ובסוף המזל האיר לירוקים את הפנים והם השיגו את הכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם השלישית.
האלופה הישראלית פתחה את המוקדמות בסיבוב השני כשעברה את אולימפיאקוס עם 1:1 ביתי ו-0:4 ענק בחוץ, לאחר מכן הביסה 0:4 את אפולון לימסול בבית והפסידה לה 2:0 בקפריסין. בשלב פלייאוף המוקדמות היא הצליחה לחזור מפיגור ל-2:3 ביתי מול הכוכב האדום בלגרד והיום מ-2:0 ל-2:2 בדרך לשלב הבתים.
עבור מכבי חיפה, כאמור, מדובר בהישג ענק ובעלייה שלישית לשלב הבתים של המפעל האירופי החשוב והיוקרתי מכולם והראשונה זה 13 שנה. זו הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית עולה לשלב הבתים מאז מכבי ת"א ב-2015/16, אז הצהובים סיימו את שלב הבתים ללא נקודות אחרי שהוגרלו עם צ'לסי, פורטו ודינמו קייב. זו הפעם השישית שקבוצה ישראלית מעפילה לשלב הבתים של האלופות: מכבי ת"א עשתה את זה פעמיים (2004/5 ו-2015/16), מכבי חיפה פעמיים עד כה (2002/3 ו-2009/10) והפועל ת"א פעם אחת (2010/11).
זו תהיה, כאמור, ההשתתפות השלישית של מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות. הפעם הראשונה שהירוקים הגיעו לשם הייתה ב-2002/3, אז הרשימו מאוד בשלב הבתים וסיימו במקום השלישי בבית שכלל את מנצ'סטר יונייטד, אולימפיאקוס ובאייר לברקוזן. הירוקים, אז תחת המאמן יצחק שום, הפסידו פעמיים ללברקוזן וגם ליונייטד בחוץ, אבל הצליחו לנצח את השדים האדומים ב"בית" בקפריסין ואת אולימפיאקוס בבית ובחוץ לסיים איתם ב-3:3.
הקמפיין השני של מכבי חיפה בשלב הבתים היה די אומלל ב-2009/10 ונגמר עם 0 נקודות ו-0 שערים כשהירוקים הופכים לקבוצה הראשונה אי פעם שרושמת את "ההישג" הזה. אז זה קרה בבית עם באיירן מינכן (3:0 בבית ו-1:0 בחוץ), בורדו (1:0 ו-1:0) ויובנטוס (1:0 ו-1:0).
10 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
חגיגה ירוקה ענקית בבלגרד
(צילום: AP)

10 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
בסוף גם המזל האיר להם פנים. שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: AP)

10 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
ערב שאוהדי מכבי חיפה לא ישכחו. שרי
(צילום: AP)

מהלך המשחק

דקה 1: השופט אנתוני טיילור הוציא את המשחק לדרך. דקה 5: הזדמנות מסוכנת למכבי חיפה דווקא. פיירו נגח לעבר דין דוד, שלא הספיק להגיע ובוריאן היה כדי לקחת את הכדור. דקה 12: איזה מצב גדול למארחת. בוקארי קיבל את הכדור ברחבה ופרגן יפה לקאנגה, שבעט אל הקורה. הרבה מזל למכבי חיפה. דקה 18: דין דוד נשלח לעומק והגיע למצב על סף הרחבה, אבל נבלם לפני שהצליח לעבור את השומר שלו.
10 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
משחק חוץ קשה מאוד. בכר
(צילום: AP)
דקה 21: מוחמד מסר לדוד, שבעט מ-15 מטר קו אלכסוני אבל הכדור הלך החוצה. דקה 24: קאנגה בעט כדור שנראה לא מסוכן במיוחד, אבל כהן רק הדף ואז השתלט על הכדור החוזר. דקה 25: מכבי חיפה יצאה למתפרצת, סונדגרן מסר לשרי, שניסה לבעוט מרחוק, אבל הכדור שלו הלך הרבה מעל השער. דקה 27: שער! אלכסנדר קטאי ניצל טעות גדולה של סונדגרן, לקח לו את הכדור, פרץ והעביר רוחב. הכדור הגיע אל גולדברג, שטעה בגדול ואיבד לאלכסנדר פשיץ', שבעט בקלות מקרוב פנימה את ה-0:1 של הכוכב האדום בלגרד וזה 3:3 בסיכום המפגשים. במצב הנוכחי הולכים להארכה
10 צפייה בגלריה
אלכסנדר פשיץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד חוגג עם חבריו
אלכסנדר פשיץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד חוגג עם חבריו
אלכסנדר פשיץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד חוגג עם חבריו
(צילום: AP)
דקה 30: בוקארי, ללא ספק השחקן האיכותי ביותר של המארחת, פרץ יפה מימין והגביה לרחבה, איבניץ' בעט כדור אדיר מהאוויר, שרק במזל גדול מבחינת מכבי חיפה הלך החוצה. דקה 33: צ'ארון שרי הגיע להזדמנות לא רעה ובעט מצד ימין לא מספיק חזק, בוריאן קלט. דקה 39: אלכסנדר פשיץ' ניער בקלות את מוחמד ובעט מ-18 מטר חלש עם רגל שמאל, כהן קלט בקלות. דקה 43: שער! אלכסנדר קטאי הנהדר מסר עם העקב לפשיץ', שהכניס למירקו איבניץ' שבעט מצד שמאל אל החיבורים הקרובים. הכוכב האדום בלגרד עלתה ל-0:2 ול-3:4 בסיכום. כרגע, היא בשלב הבתים של ליגת האלופות
10 צפייה בגלריה
מירקו איבניץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד
מירקו איבניץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד
סיומת יפה. איבניץ'
(צילום: AP)
דקה 45: שער! סרניץ' נגע ביד ברחבה וזה פנדל למכבי חיפה. דולב חזיזה בעט את הפנדל לא טוב ובוריאן הדף. השופט נתן למשחק להימשך הרבה מעבר לזמן החוקי, דניאל סונדגרן בעט מרחוק למרכז השער, בוריאן הגיב באיחור וספג. הירוקים צימקו ל-2:1 וזה 4:4 בסיכום המפגשים. במצב הנוכחי הולכים להארכה ולפנדלים דקה 45: המחצית הראשונה הסתיימה עם דרמה גדולה. כרגע זה 1:2 לכוכב האדום בלגרד ובמכבי חיפה יכולים להיות מרוצים מאוד מהתוצאה ביחס לאיך שהתנהלו הדברים וכמובן לאור האווירה המדהימה בבירת סרביה. במצב הנוכחי הולכים להארכה.
10 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שער עם לא מעט מזל, אבל גם מזל חשוב. שחקני מכבי חיפה חוגגים עם סונדגרן
(צילום: AP)

10 צפייה בגלריה
דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה מול מילאן בוריאן שוער הכוכב האדום בלגרד
דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה מול מילאן בוריאן שוער הכוכב האדום בלגרד
הפנדל היה לא טוב, אבל בוריאן נתן מתנה ממש לאחר מכן
(צילום: AP)
דקה 46: המשחק חודש לאחר ההפסקה. האם מכבי חיפה תקבל דחיפה בזכות השער המאוחר? דקה 49: שרי הכניס כדור עומק נהדר לפיירו, שנשאר לבד מול בוריאן, אבל הפעם השוער המקומי היה עירני והצליח לבלום אותו. דקה 52: מוחמד העביר מסירת רוחב טובה מאוד לקורנו, שספק בעט וספק מסר, כך או אחרת הוא נבלם.
10 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אווירה מדהימה בבלגרד
(צילום: AP)
דקה 54: קאנגה הוחלף על ידי קנגוואה וממש לא אהב את החילוף, אבל בסופו של דבר יצא החוצה בתסכול רב. דקה 58: עלי מוחמד ספק ביצע עבירה באזור מסוכן מאוד. קטאי בעט כדור חופשי מ-18 מטר, אבל זה היה לא מדויק והכדור הלך החוצה. דקה60: מכבי חיפה נראית טוב יותר במחצית הזאת ונטע לביא נכנס לעניינים ומקבל הרבה חופש פעולה משחקני הכוכב האדום בלגרד באמצע.
10 צפייה בגלריה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה
הרבה יותר דומיננטי במחצית השנייה. לביא
(צילום: EPA)
דקה 65: הזדמנות גדולה למכבי חיפה. קורנו ניצל טעות גדולה בהגנה, פרץ קדימה ובעט טוב, אבל בוריאן הצליח להדוף לקרן. דקה 75: פשיץ' השאיר כדור טוב לבוקארי, שנחלש מאוד במחצית השנייה, והוא בעט את הכדור הרבה מעל השער. דקה 81: אצילי הגביה כדור חופשי נהדר מצד ימין, אבל פלאניץ' נגח בו ואולי היה צריך לעזוב אותו. דקה 86: קנגוואה הגביה כדור חופשי די מסוכן משמאל, אבל ג'וש כהן לא נבהל, יצא טוב והדף טוב. דקה 87: אצילי הכניס כדור טוב לחזיזה בצד ימין, האחרון בעט מזווית קשה מאוד ובוריאן הצליח להדוף. דקה 90: שער! לא ייאמן. אצילי הגביה כדור חופשי משמאל, פבקוב המחליף ניסה להרחיק, אבל לשערו שלו, בוריאן הגיב באיחור וזה 2:2 ו-4:5 למכבי חיפה בסיכום המפגשים. הירוקים כרגע בשלב הבתים של ליגת האלופות. כמה מזל. דקה 96: זהו!!! שריקת הסיום, מכבי חיפה סיימה ב-2:2 מדהים בבלגרד ועלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות עם 4:5 בסיכום המפגשים מול הכוכב האדום בלגרד.

הרכבים

הכוכב האדום בלגרד: מילאן בוריאן, סטריניה ארקוביץ', אלכסנדר דראגוביץ', נמניה מילונוביץ', מילאן רודיץ' (סקו סאנוגו, 84), גולור קאנגה (קינגס קנגוואה, 54), סלבוליוב סרניץ', מירקו איבניץ', אלכסנדר קטאי, עוסמאן בוקארי (איברהים מוסטפה, 84), אלכסנדר פשיץ' (מילאן פבקוב, 78).
מכבי חיפה: ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, פייר קורנו, עלי מוחמד, נטע לביא, צ'ארון שרי (רמי גרשון, 93), דולב חזיזה, דין דוד (עומר אצילי, 72), פרנצדי פיירו.
פורסם לראשונה: 21:48, 23.08.22