יש לי המון כבוד למה שעשתה עד היום מכבי חיפה בזירה הבינלאומית, כמו לכל קבוצה ישראלית אחרת המשחקת במפעיל היבשת לצורך העניין. מוביל אותה ברק בכר המצוין, אותו לבטח נראה באחת הקבוצות מדרג ג' או אפילו ב' של אירופה, המופיעות דרך קבע באחד המפעלים החשובים בענף. האיש בעל תכונות מרכזיות להן זקוק מאמן שיודע להוביל חבורה של אגואים, גאונות וכריזמתיות. זאת ועוד, הרזומה שלו בגילו הצעיר מוכיח שגם בכדורגל הוא "קצת" מבין, שלא לדבר על התרכובות הכימיות האנושיות המופלאות שיוצאות לו… בקיצור, אני שופע מחמאות!
ה"עם זאת" שלי הוא ענק ברמת הביטול המוחלט של מה שכתבתי לעיל (פרט למה שכתבתי על בכר). אנחנו, כנראה, לא מעוניינים "לעלות כיתה", או אם תרצו, אנחנו לא באמת מעוניינים להשתדרג. כלומר, כן מעוניינים אך לא בדרך המקובלת, מאוד רוצים להשתדרג אך במינימום מאמץ.

1 צפייה בגלריה
יעקב שחר
יעקב שחר
יעקב שחר
(צילום: עוז מועלם)

בחודש שעבר חגגנו 30 שנים של הופעות במפעלים האירופיים. שני דורות של כדורגלנים נולדו וגדלו במסגרת האירופית, ודבר לא השתנה מבחינה מקצועית! מבחינה חומרית אנחנו אלופים, אולי הכי טובים. אנחנו מצליחים להכניס שחקנים לקבוצות מדרג ג' ו-ב' של אירופה ללא הצדקה מקצועית. אנחנו מצליחים להגדיל את השכר והתקציבים של השחקנים והקבוצות פה בארץ, שוב, ללא הצדקה מקצועית. בקיצור, בכסף אנחנו מספר אחת כשזה קשור להכנסה שלו ללא הצדקה מקצועית!
בכר בונה קבוצה לתפארת במשך השנתיים האחרונות. השנה, לאחר רכש שמסתמן שוב כפגיעה בול, הקבוצה, לאחר שנתיים רצופות של זכייה באליפות, היא המועמדת המובילה לזכות בה שוב. הווה אומר, נבנית מכונה משומנת שאמורה לרוץ בצמרת ללא מאמץ מיוחד. מדוע אם כן, קבוצה כה מוכשרת ומאומנת, אמורה לפחד ממשחק נגד בני סכנין, שאמור להיערך שלושה ימים וחצי לפני הגומלין נגד הכוכב האדום?!
ללא כל צל של זלזול, קבוצה כמו בני סכנין, או כל קבוצה אחרת לצורך העניין, אמורה להוות רק כעוד משחק אימון, גיבוש והעלאת כושר המשחק! הלוא כל קבוצה אחרת באירופה בדרגים א', ב' ואפילו ג', משחקת שניים ולעתים אף 3 משחקים בשבוע! איפה פה עליית המדרגה?! ובשביל מה, למען השם, אדון שחר, צריך לעשות מאמץ כה עילאי על מנת להצליח להגיע למעמד של הגדולות ביותר אם לא ממנפים את זה לאחר מכן על מנת "לעלות כיתה"?!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.