איזה תואר הכי מתאים היום לצעירי דור ה-Z?

פעם למדו לתואר ראשון כדי שסבתא תהיה מרוצה. יש מי שסיימו תואר במדעי החברה או השקיעו בתואר כללי אחר בלי לחשוב על מה ואם בכלל יעשו איתו, ביום שאחרי. זה רומנטי, ולא שלא יצאו מזה קריירות, אבל הדרך לא תמיד הייתה קצרה

צילום רוני טוביה

בשיתוף uibe israel.

. הדור הצעיר של היום, דור ה-Z, לא אוהב לבזבז את הזמן שלו, וממש לא מתבייש לשאול “מה ייצא לי מזה”.

גדל כאן דור של יזמים ויזמיות

אם יש מילה שיכולה לתאר את דור ה-Z, המילה היא “יזמות”. צעירים החושבים מחוץ לקופסה, מעודכנים ומחוברים למה שקורה בעולם ובעלי נטייה וזיקה לעולם הטכנולוגיה, מבינים שחשיבה והתנהגות יזמית הן המפתח לקריירות שמתפתחות באופן אקספוננציאלי ולא לינארי, כמו בדורות הקודמים.

בסקרים שנערכו בארה”ב ציינו 72% מבני הנוער כי הם מעוניינים להקים עסק משלהם ביום מן הימים. הנטייה הטבעית של היזמים הצעירים היא ללימודי מנהל עסקים, וכאן נכנסת לתמונה תוכנית לימודי מנהל עסקים בשלוחת האוניברסיטה הסינית הבין לאומית בישראל UIBE-ISRAEL- .

שלוחת UIBE-ISRAEL נעים להכיר!

שלוחת UIBE-ISRAEL מציעה לראשונה את תוכנית הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים, של אוניברסיטת UIBE הסינית (University of International Business Economics) – אוניברסיטת מפתח לאומית, הנחשבת לאחת מהאוניברסיטאות החשובות בסין ומדורגת באופן קבוע בין שלושת המוסדות המובילים בסין במקצועות הניהול (כלכלה, מנהל עסקים וכו’) ואף מדורגת בין 150 המסלולים הטובים בעולם, ללימודי מנהל עסקים וכלכלה לפי דירוג שנחאי היוקרתי.

התואר הבינלאומי משלב בתוכו גם בין השאר, את קורסי המבוא והקורסים הבסיסיים המחויבים במסגרת לימודי תואר ראשון (B.A.) במנהל עסקים, ואף קורסים מתקדמים בתחומי שיווק, ניהול, מימון, משפט תאגידי ועוד קורסים המקנים לסטודנטים הבנה מעמיקה בניהול עסקים וגם את לימודי השפה הסינית ברמה מקצועית, 2 טיסות לימודיות לסין והתמחויות בחברות גלובליות. הנסיעה הראשונה לסמסטר קיץ, שבו יכירו הסטודנטים את סין ואת השפה הסינית בצורה ישירה והנסיעה השנייה היא לסמסטר מלא, שאותו יעבירו הסטודנטים באוניברסיטת האם ויתמחו בחברות בין לאומיות דוגמת טיקטוק, טנסנט, עליבאבא ושיאומי.

בנוסף, החל משנה א’, משתתפים הסטודנטים בתוכניות מנטורינג במגוון תחומים, החל מאומנות ועד Med-Tech, בליווי מנכ”לים ישראליים ומנהלי חברות העובדות עם הקהל הסיני.

כבר במהלך התואר נחשפים הסטודנטים להזדמנויות תעסוקה רבות בסין, בישראל ובעולם כולו, הצמא למומחים בעלי ראייה גלובלית המחברת בין מזרח למערב.

אבל למה ללמוד דווקא באוניברסיטה סינית?

לפי רוב ההערכות, במהלך העשור הקרוב תהפוך סין לכלכלה הגדולה בעולם. כבר היום, אין כמעט עסק, קטן או גדול, שאין לו נגיעה עם ומול השוק הסיני. השפעת השפה הסינית על הכלכלה העולמית רק תלך ותגדל ומי שיכיר אותה, יזכה ליתרון תחרותי מובנה בעולם היזמות הגלובלי, שבו סין היא היצרנית הראשית של כל מוצר כמעט, ואף מהווה שוק ענק של מיליארד וחצי צרכנים.

איך זה ללמוד בשלוחת UIBE-ISRAEL?

נווה סמחי ונינו גוריאלי, סטודנטים שנה שנייה בתוכנית, התעניינו בכלכלה ועסקים מאז שהם זוכרים את עצמם.

“מאז שהייתי קטן היה לי ראש יזמי. הייתי מוכר לימונדה ותמיד רציתי להקים עסק”, סיפר סמחי. גוריאלי היא בת לאמא ואבא כלכלנים ורוצה להמשיך את דרכי הוריה. “אני חושבת שאני יכולה להתקדם בתחום הזה ושיש אפשרות להתקדם, במיוחד בתקופה של היום”, היא שיתפה.

סמחי בדק את תוכניות הלימודים באוניברסיטאות השונות, אבל העובדה שמדובר בתואר בינלאומי הכריעה את הכף. “אני אוהב לנסות ותמיד ידעתי שבסין יש פוטנציאל גדול. סמחי הגיע לפגישה בשלוחה הישראלית של האוניברסיטה הסינית UIBE והבין שזה הכיוון שאליו הוא רוצה ללכת.

שני הסטודנטים, סמחי וגוריאלי סיפרו על אווירה משפחתית, כיתה אינטימית ומרצים מקסימים ומקצועיים.” המרצים מעבירים את השיעורים בצורה כיפית וחווייתית, בדגש על דוגמאות אקטואליות ורלוונטיות מהעולם”, הרחיב סמחי.

חשוב לציין שהתואר, כמו העולם, לא שייך רק לצעירים. במחזור הלימודים הנוכחי לומדים סטודנטים עם רקע וגילאים שונים, אך עם מכנה משותף אחד, אופי יזמי, סקרן ויוזם היוצר דיונים מפרים המשלבים גם ניסיון חיים וניסיון בשוק התעסוקה, שמייצרים פרספקטיבה רב תחומית ורב גילית.

מעוניינים לשמוע עוד מידע על התואר? יום פתוח אחרון לשנת הלימודים הקרובה מתקיים ב-4.9.

פרטים נוספים בלינק זה :

בשיתוף uibe israel.

כדאי להכיר