סערה במח"ש: מספר 2 בארגון התפטר מתפקידו

ירון וילנאי, ששימש ראש אגף החקירות והמודיעין, עוזב לאחר שנה וארבעה חודשים בלבד בתפקיד • הרקע: סכסוך עם בכיר אחר • מח"ש: "לפני כשנה התבקש להוביל שינוי ארגוני, מבצעי וניהולי עמוק שהיה נדרש, וכך עשה בהצלחה"

מח"ש, צילום: שריה דיאמנט

סערה במח"ש: ראש אגף החקירות והמודיעין במחלקה לחקירות שוטרים ירון וילנאי הודיע היום (ראשון) לעובדי המחלקה על פרישתו המוקדמת מן הארגון לאחר שנה וארבעה חודשים בלבד בתפקיד.

וילנאי נחשב למספר 2 של מנהלת המחלקה קרן בר מנחם, והוא שיתף אותה לפני כמה חודשים בכוונתו לפרוש מן הארגון.

וילנאי, בשנות החמישים לחייו, כיהן בתפקיד בכיר בשב"כ והובא למח"ש על ידי מנהלת המחלקה קרן בר מנחם לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין. על וילנאי הוטל בין השאר לבצע רה-ארגון במחלקה ולבנות תוכנית ארגונית לבניין הכוח של המחלקה, שאותה השלים בתקופה האחרונה.

לאחר הטענות שהסעירו את המדינה: רוני אלשיך מגיב בראיון בלעדי ל"ישראל היום" // צילום: משה בן שמחון

גורמים במח"ש אומרים כי פרישתו המוקדמת לאחר שנה וארבעה חודשים היא מסיבה זו. לאחרונה התגלע סכסוך בין וילנאי לבין בכיר אחר במח"ש. הבכיר הגיש למנהלת המחלקה בר-מנחם תלונה נגד וילנאי בטענה להתבטאויות בלתי הולמות. גורם במח"ש מכחיש את דבר ההתבטאויות המדוברות. לדברי הגורם, התלונה היא על רקע חוסר שביעות רצון מקצועית של וילנאי מן העובד וכי הפרישה אינה קשורה לעניין.

פרישתו של וילנאי מותירה את מח"ש עם מחסור בסגל הבכיר של הארגון - ללא סגן למנהלת מח"ש וכעת גם ללא ראש אגף המודיעין והחקירות.  

עו"ד אילה הוניגמן, מטעמו של המתלונן, נגד וילנאי מסרה: "מרשי מועסק יותר מ-14 שנה במח״ש בתפקידים בכירים וזוכה להערכה מקצועית רבה ביותר. בשנה האחרונה נחשף להתנהלות קשה וחמורה מצד מר וילנאי בהיבטים שונים. מרשי מברך על הטיפול המהיר של המערכת בתלונתו".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "קיבלנו את הודעתו של ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש על בקשתו לסיים את תפקידו. לפני כשנה התבקש להוביל שינוי ארגוני, מבצעי וניהולי עמוק שהיה נדרש, וכך עשה בהצלחה. אנו מודים לו על תרומתו לקידום אגף החקירות והמודיעין במחלקה, ומאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר