3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט ושאר חברי הפודיום
ארטיום דולגופיאט ושאר חברי הפודיום
ארטיום דולגופיאט ושאר חברי הפודיום
(רויטרס)
פשוט אדיר. אם חשבתם שמדליית הזהב במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 הספיקה לאריטום דולגופיאט, אז כדאי שתחשבו שוב. המתעמל הישראלי לא מפסיק להרשים כשהיום (ראשון) רשם הישג יוצא דופן עם מדליית זהב בגמר אליפות אירופה בתרגיל הקרקע.
מתעמל המכשירים הישראלי סיים את הגמר עם ציון של 14.966 נקודות וחגג עם דגל ישראל זכייה נוספת באליפות אירופה, שהתווספה לשתי מדליות הכסף שלו באליפות היוקרתית.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בירך את דולגופיאט: “ארטיום, אתה מביא לנו נחת כל כמה חודשים, אל תפסיק! זה פשוט מדהים. מאחל לך מזל טוב ושולח חיבוק ענק. צפיתי בך וזה יוצא מן הכלל, אתה בכושר מצוין וזה מרגש לראות את זה. תמשיך ככה, עלה והצלח, בהצלחה רבה”.
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
(רויטרס)
אלוף אירופה הודה לנשיא והשיב: ״כיף לשמוע, אני שמח מאד לייצג את המדינה שלנו בכבוד. נמשיך לעבוד, עוד חודשיים יש אליפות עולם ואני מקווה גם שם להביא כבוד למדינה”.
לאחר מכן, שוחח הנשיא עם דימה דוצנקו בן ה-16, שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה לנוער בתרגיל המתח ואמר לו: ״דימה אתה מדהים! איזו תוצאה נהדרת. אתה מודל לכושר התמדה בלתי רגיל ומקור לגאווה. יש לך פוטנציאל עצום להצלחה בהמשך”.
דימה הודה לנשיא וסיפר לו כי הוא לומד בבית הספר הרצוג בכפר סבא, על שם סבו. הנשיא השיב בהומור כי כנראה זו הסיבה להצלחתו הנפלאה. ״הבאת לנו גאווה עצומה, תמסור ד״ש בבית ובהצלחה!״ חתם הנשיא.
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לא נותר אדיש להישג האדיר: “ברכות לארטיום דולגופיאט שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה. ארטיום ממשיך להביא הישגים ולהוכיח איזה מתעמל וספורטאי אדיר ולאורך כל הדרך שומר על נחישות, ריכוז וצניעות. ארטיום, גאים בך כל כך! אלוף אמיתי”.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(עמרי שטיין)
יו”ר איגוד ההתעמלות, אבי שגיא, בירך: “ארטיום הוא אגדה. עם פציעה הוא זכה באליפות אירופה, על אדמת גרמניה במינכן לנגן את התקווה, אין כבוד גדול מזה. הוא דוגמה ומופת לכל ספורטאי. יש שמחה וזה כבוד למדינת ישראל”.
יו”ר הוועד האולימפי, יעל ארד בירכה גם היא: “אלה הרגעים שעבורם כל ספורטאי וספורטאית מוכנים לעבוד כל כך קשה, כל יום, כל השבוע, כל השנה. יום התחרויות האחרון של אליפויות אירופה במינכן סיפק לנו גאווה ישראלית ענקית עם זהב של ארטיום על הקרקע, זהב של דימה על המתח בנוער ומקום רביעי של מתן רודיטי בשחייה במים פתוחים. הצלחות ומדליות שמצטרפות לחגיגת הספורט ההישגית הישראלית במינכן. משכול לתקומה - כל ההצלחות במינכן הן אנדרטה של ניצחון לכבוד מורשתם של 11 גיבורי מינכן 1972 שנרצחו באכזריות וכולנו גדלנו על זכרם. יש עוד שנתיים ארוכות עד פריז והקיץ הזה נותן מוטיבציה לספורט הישראלי כולו לעבוד קשה לקראת קיץ 2024”.
מנכ”ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג הוסיף: “עקבתי מקרוב והצלחות משלחות ישראל במינכן מעידות על עומק מקצועי בענפים השונים. ספורטאים ישראלים היום באים לנצח בכל זירה. החיבור בין ספורטאים מאומנים מלאי מוטיבציה ואמונה לבין צוותים מקצועיים במעטפת מאוד רחבה ממשיך לתת את התוצאות. יש לנו בהמשך השנה אליפויות עולם בכמה וכמה ענפים ועוד הרבה מאוד אתגרים למשחקים האולימפיים בפריז. כמנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, לצפות במאמנים שלנו, במנהלים המקצועיים, המנכ”ליות והמנכ”לים של האיגודים ויושבי הראש לצד האגודות קוצרים הצלחות על אדמת מינכן 50 שנה אחרי טבח יקירינו זו הרגשה מצמררת ומרגשת כאחד”.
בתוך כל, ראש המשלה לשעבר, בנימין נתניהו בירך גם הוא את המתעמל כשרשם: “”תותח על! מזל טוב ארטיום על הזהב – הבאת כבוד לכולנו”. יריבו הפוליטי אביגדור ליברמן הגיב לו על הפוסט כשרשם: “ביבי, אני בטוח שעכשיו אחר שבירכת את ארטיום גם תקדם יחד איתנו בכנסת הבאה חוק נישואים אזרחיים כדי שהוא יוכל להתחתן במדינת ישראל”.