איזה כיסויים נוספים ניתן לכלול בביטוח דירה

ביטוח דירה הוא מונח כולל לשני סוגי ביטוחים, מענף ביטוחי הרכוש:

אנספלאש

בשיתוף הראל

ביטוח מבנה- ביטוח המספק כיסוי למבנה הדירה: קירות, תקרות, רצפות ותשתיות.

ביטוח תכולה- ביטוח המעניק פיצוי כספי בגין נזקים או גניבה שנגרמו לרכוש בדירה.

ביטוח המבנה מצוי באחריות בעל הנכס, גם במקרה של דירה משכרת, ומעניק כיסוי לנזקים שונים דוגמת: נזקי שריפה ואירועי אש, נזקי מים והצפות, נזקי מלחמה וטרור, נזקי רעידת אדמה, פגיעת גוף זר במבנה ועוד.

ביטוח מבנה ניתן לרכישה בסכומים לשיקול בעל הפוליסה והמבוטח. כאשר הבנק הוא המוטב בפוליסה כחלק מדרישתו למתן משכנתא בגין הנכס האמור, גובה הפוליסה יעמוד על גובה המשכנתא לרוב. ברכישה פרטית של הביטוח ובהגנה על בעל הנכס, נהוג לרכוש פוליסה בשווי הנכס ותוך הפחתת ערך הקרקע, מה שיאפשר במקרה של נזק מוחלט בנייה מחדש.

ביטוח התכולה מתייחס לפרטי הרכוש אשר קיימים בבית, אשר ניזוקו או אבדו כתוצאה מאירועים שונים, החל משריפה ונזקי מים, וכלה בפריצה לנכס וגניבה. ביטוח תכולה לרוב ייעשה תוך רכישת סכום פוליסה כולל המוערך כשווי תכולת הבית תוך החרגת פריטים אשר אינם כלולים בביטוח ואינם מכוסים על ידו. לצורך מימוש ביטוח התכולה אין צורך באיסוף קבלות והוכחת תכולה כאשר התביעה מצויה תחת ערך הפוליסה שנקבע, כי אם רק בהצגת אסמכתא לאירוע הביטוחי (אישור משטרה, אישור מכבי אש וכדומה).

רכישת ביטוח תכולה מתבצעת על ידי המשתמש בנכס, בעלים או שוכר.

מלבד שני הביטוחים הללו, אשר בבחינת ביטוחי בסיס, ניתן לרכוש ביטוחים וכיסויים מורחבים נוספים:

ביטוח אופניים- אופניים אינם כלולים בביטוח התכולה הבסיסי, אולם ניתן להוסיף אותם לפוליס, על תנאי קשירתם ומיגון שלהם כנדרש, ובסכום רכישתם כחדשות. לא ניתן לבטח באופן דומה אופניים חשמליות.

ביטוח מכשירי חשמל ומערכות מולטימדיה- ביטוח לטלוויזיות, מחשבים, מערכות קול ומוצרים אלקטרוניים יקרי ערך, בגין פגיעה או תאונה אשר אינם כלולים בביטוח התכולה המקורי.

ביטוח תכולה עסקית- ביטוח ייחודי לאנשים אשר עובדי מן הבית ו/או הבית מהווה עבורם מקום אחסון עבור התכולה העסקית.

ביטוח צד ג’- ביטוח לצד ג’ עשוי להיות ביטוח אשר נרכש על ידי וועד הבית ונוגע לאחריות כלפי מבקרים בבניין, או להוות מוצר משלים לביטוח הדירה במטרה להימנע מתביעות צד ג’ של מבקרים בדירה אשר חוו אירוע תאונתי או נזקים. ביטוח כזה מומלץ במיוחד לבעלי דירות אשר מעסיקים עובדי משק בית (בנוסף להסדר ביטוח לאומי כנדרש בחוק), בעלי בתים ודירות הכוללים בריכה ביתית בגינה או במרפסת (סכנת טביעה, סכנת החלקה), עובדים מן הבית אשר מאחים מעת לעת לקוחות ומבקרים ונוספים. ביטוח כזה יבטיח הגנה מפני תביעה, מימון הוצאות משפטיות וסכום פיצוי לצד ג’ במידה וזה יזכה בתביעה, בסכום תקרה מוגדר מראש.

למידע נוסף אודות ביטוחי דירה בקרו בהראל

בשיתוף הראל

כדאי להכיר