1 צפייה בגלריה
טליה אילת
טליה אילת
טליה אילת
(אסנת פליס דואר)
מזג האוויר האיר פנים הבוקר לארבעה החותרים שהגיעו לגמר אליפות אירופה בקיאקים במינכן, ולאחר שלושה ימים של גשם ורוחות חזקות, התבהרו סוף סוף השמיים. במקצה 200 מטר לקלאס KL2 התחרו שתיים.
טליה אילת בת ה-26 הגיעה למקום השישי בזמן של 56.463 שניות ואמרה: "אני ממש מאושרת. המטרה האישית שלי הייתה לסיים בפחות מ-57 שניות והשגתי את המטרה". פסקל ברקוביץ שחוגגת היום יום הולדת 55, הגיעה למקום התשיעי בזמן של 1:03.387 דקות. בערב התחרות אמרה פסקל: "זו התחרות הראשונה שלי אחרי שהמאמן ברק לופן נרצח לפי חודשים ספורים בדיזנגוף בתל אביב, ההרגשה שהוא איתנו, מסתכל עלינו מלמעלה. ובטח צחק כשראה אותנו חותרים בגשם".
שתי החותרות הן חברות בית הלוחם תל אביב, ומתאמנות במרכז דניאל לחתירה. טליה מתאמנת עם ויטלי דרוזד, ופסקל עם דני מירושינסקי. בגמר הגברים, רון הלוי (KL3) בן 28, מבית הלוחם חיפה סיים במקום השביעי בזמן של 44.608 שניות ואמר: "עשיתי את המקסימום. עכשיו אני מתכוון להיכנס למשטר אימונים קשוח".
מאמנו, רועי לב, אמר: "רון שיפר ב-2.2 שניות את התוצאה מאליפות העולם שהתקיימה בתחילת החודש בקנדה. אני רואה הרבה פוטנציאל לגמר פראלימפי בפאריס". עדי עזרא (KL2) רק בן 19, ממועדון עמק הירדן, המתאמן גם הוא עם רועי לב, סיים במקום התשיעי בזמן של 49.214 שניות.
בכך באה לסיומה אליפות אירופה, שכללה לצד תחרויות הקיאק, תחרויות בעוד שמונה ענפי ספורט, שיחד היוו את האירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בעיר מינכן מאז אולימפיאדת 1972.
יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצבי, אמר בתום האליפות: "ברכות לספורטאים, למאמנים ולצוות המקצועי על אליפות מוצלחת והישגים יפים. האליפות הפעם הייתה הרבה מעבר לאתגר ספורטיבי, עקב הסמיכות הפיזית למקום בן נרצחו י"א חללי מינכן, והכאב הרב על העדרו מהאליפות של המאמן ברק לופן ז"ל שנרצח לפני חודשים ספורים בתל אביב. כל אלה בוודאי השפיעו על הספורטאים שלנו שעשו הכל על מנת לייצג בכבוד הראוי את מדינת ישראל".