3 צפייה בגלריה
אליפות ישראל בשייט ספינות מפרש
אליפות ישראל בשייט ספינות מפרש
אליפות ישראל בשייט ספינות מפרש
(שרה פלג)
בעקבות מחסור בספורטאיות - איגוד השייט ואתנה יצאו בקמפיין לאיתור דור העתיד של השייטות בישראל, כאשר באיגוד מזמינים ספורטאיות מכל ענף, בגילי 13 עד 16 שגובהן 1.72 ומעלה, להיבחן על מנת להפוך להיות הספורטאיות האולימפיות הבאות בשייט.
הקמפיין נובע מהשינויים בדגמי השייט האולימפיים, ובראשם סירת ה-470, שם התחרות עברה לצוותים מעורבים של גברים ונשים. כתוצאה מהשינוי, נוצר מחסור בצוותים מעורבים בישראל וכרגע למאמן גידי קליגר יש רק שני צוותים. לכן האיגוד מעוניין להכשיר את הדור הבא של השייט, על מנת להגיע למשחקים האולימפיים ב-2028 עם צוותים נוספים.
ענף השייט הוא אחד היחידים בהם ניתן להתחיל בגיל מאוחר יחסית, כצוות בסירה זוגית כאשר הגאי הסירה הוא השייט המנוסה שגדל בענף. לכן נערה בעלת אופי תחרותי ורצון להשקיע, יכולה בתוך שנים בודדות להגיע לצמרת הענף בארץ ובהמשך גם בחו”ל.
3 צפייה בגלריה
גל פרידמן, גידי קליגר ושחר צוברי
גל פרידמן, גידי קליגר ושחר צוברי
גל פרידמן, גידי קליגר ושחר צוברי
(שחר גרוס)
המבדקים ייערכו במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר, ובהם תערך החשיפה הראשונית לענף ובדיקת התאמה הדדית. הספורטאיות יתנסו בכלי שייט שונים וביניהם סירת 420 בה הן עתידות להתמקצע. בשלב השני, עיקר הפעילות תהיה במועדוני השייט, שם תשובץ כל אחת למועדון הקרוב למקום מגוריה, כאשר האיגוד ימשיך ללוות מקצועית את הספורטאיות והן יקבלו תגבור של אימונים אישיים ושיעורי תיאוריה על מנת לצמצם את הפער המקצועי.
אם יתקבלו, כבר במהלך 2023 השייטות החדשות יהיו אמורות להיכנס למעגל התחרויות בארץ והתקווה היא שבתוך כשנתיים כבר יצליחו להתברג בין הצוותים של נבחרת ישראל ויצאו לייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות. לאחר מספר שנים יעברו הצוותים החדשים לדגם האולימפי 470.
את הפרויקט מובילה לינור קליגר, בעבר אלופת עולם ב-420 ומאמנת אולימפית. מנהלת הפרויקט, נופר אדלמן, אמרה: “לאור הניסיון שלנו לאורך השנים ברור לנו היום שעל מנת להצליח בענף נדרשים מינימום של גובה ומשקל. זאת על מנת ליצור מומנט שיאזן את הלחץ שמפעילה הרוח על המפרשים ובכך לייצר מהירות סירה גבוהה יותר. אין הרבה נשים גבוהות במדינת ישראל ואלו שכן, לא תמיד מגיעות לספורט תחרותי. מטרתנו לשנות את המצב הקיים, להכניס יותר ויותר נשים לעיסוק בספורט ולספק להן את מערך התמיכה המלא על מנת שיוכלו להיות המדליסטיות האולימפיות הבאות של ישראל”.
3 צפייה בגלריה
נופר אדלמן
נופר אדלמן
נופר אדלמן
(יניב גונן)