שחר של יום חדש: הפרויקט שמרים לקולינריה בשדרות

קמפיין "ביס שדרותי" יצא לדרך תוכלו לרכוש כרטיסיה ולעבור בין כל בתי האוכל, המסעדות ושאר הקולינריה בעיר הדרומית • וגם: פסטיבל מקסיקני-תאילנדי בקוקו תאי, דליקטסן מגיעים לוולט ואיך אפשר בלי ההגעה של השף אוליבר פנייה לישראל? • חדשות האוכל

תפריט קיץ בקפלה, צילום: אסף קרלה

עשרים בום
20 ימים, תשע מנות, שני קינוחים וכוכב מישלן אחד. 20 Days By American Express הוא מיזם קולינרי בינלאומי בחסות אמריקן אקספרס, במסגרתו יגיעו לישראל שף (אוליבר פניה ממסעדת המישלן הספרדית "אניגמה") ומיקסולוג (מארק אלוורז, מהמובילים בעולם) שישתפו פעולה עם שף וקונדיטורית מקומיים (אור גינסבורג מהמסעדות סלאס וקיצ'וקאי ונורית ציטיאת מ-The Pastry Box).
התוצאה היא מסעדה משותפת לארבעה, שתפעל במשך 20 ימים בלבד, בין 2 ל-24 בספטמבר בחלל הקולינרי הצמוד למסעדה של גינסברג ביפו (עמיעד 10, שוק הפשפשים, תל אביב).
בכל יום יתקיימו שני סבבי סרוויס, ב-18:45 וב-21:30, ומחיר הארוחה (של תשע מנות ושני קינוחים, כן?) הוא 449 שקלים לאדם, לא כולל ייין, אולם מחזיקי כרטיס אמריקן אקספרס יזכו להנחה של 120 שקלים להזמנה.
לפרטים נוספים

עומדים: שף אוליבר פניה ונורית ציטאיאת, יושבים מימין שף אור גינסבורג והמיקסולוג מארק אלוורז, צילום: יחצ

מקסיקו פינת פרישמן
טקילה Patron פותחת את Playa Patron - שלושה ערבים מקפיצים שבהם מסעדת קוקו תאי של נדב ודניאל (חוף פרישמן, תל אביב), עם תיגבור של שף גבריאל ישראל ואימפריאל, תהפוך לביץ'-קלאב מקסיקני יוקרתי. מה זה בעצם אומר? שבין 24 ל-26 באוגוסט, החל מ-18:00 בערב, תקושט המסעדה באווירה מקסיקנית ותגיש תפריט המשלב בין המטבח המקסיקני (של גבריאל) למטבח התאילנדי (של נדב ודניאל).
במנות שיוגשו: טאקו אל פאסטור (שווארמה מקסיקנית במרינדה, אננס, בצל מוחמץ, כוסברה ואיולי צ'יפוטלה, מוגש עם טורטיית חיטה); טאקו פלה (דג בטמפורה Patron, אטריות אורז, סלט עלים תאילנדי, כוסברה, ג'ינג'ר, איולי צ'יפוטלה, קריספי שום וטורטיית תירס); נאצ'וס, צלעות תירס ועוד.
ומה עם הטקילה? טוב ששאלתם, כי המשתה המקסיקני גם מתגאה בארבעה קוקטיילים צוננים מבוססי Patron, ביניהם Frozen Paloma (טקילה פטרון, סילבר, ליים, יוזו, אשכוליות, פפאיה, קינמון, חלפיניו ואורגנו); ו-Tulum Breeze (טקילה פטרון, רפוסדו, דבש-מנטה, מיץ אננס, ליים וליקר אפרסק).

ספיישל פטרון בקוקו תאי, צילום: איתמר גינסבורג

שחר קולינרי בשדרות
יש מה לאכול בשדרות. לאחר מבצע "עלות השחר" וימי המצור שקדמו לו בעיר הדרומית, יוצאות עיריית שדרות והקרן לפיתוח שדרות בקמפיין "ביס שדרותי", שנועד לחזק את עסקי המזון בעיר. במסגרת המיזם יוכלו המבקרים בשדרות לרכוש פנקס טעימות שיאפשר להם לסייר בין בתי האוכל המקומיים, ולדגום מנות כשרות כמו בוריקה אסלית, קציצה טוניסאית, עראיס בטאבון, סביח, ערק לימונים בעבודת יד, כנאפה תוצרת עצמית ועוד. מחיר כרטיסייה הוא 110 שקלים, והיא תספיק לביקורים בשישה-שבעה בתי אוכל.
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר כי "זו התשובה הכי טובה שלנו לטרור. אני מזמין את כולם להגיע לעיר, ליהנות מפנקס הטעימות שהרכבנו, לחוות לרגע את החיים שלנו בעיר עם הקהילה האיכותית, האנשים המדהימים והחוסן שאין דומה לו". תקפצו, יהיה טעים.

ביס שדרותי, צילום: יניב וקנין

לומדים מהבטן
אטיליו (Attilio) הוא בית ספר חדש לבישול באור יהודה, אותו הקימו השף מיכאל כץ (לשעבר השף הראשי של קבוצת מסעדות אדום ומורה בבית הספר קורדון בלו שבלונדון), והיזם הקולינרי צ'יקו קרוליצקי, בהשקעה של יותר משלושה מיליון שקלים.
ייחודו של המוסד הקולינרי הזה הוא שלושת מסלולי הלימודים שהוא מציע: לטבחים וקונדיטורים מקצוענים שמעוניינים להתקדם בתחום, לפודיז חובבי בישול שרוצים לשדרג את ההובי שלהם, וגם לבני נוער בגילאי 18-14, ששואפים להשתלב בעולם הקולינריה מוקדם מהרגיל, ולקבל תעודת בישול מקצועית.
בית הספר עורך מבחני קבלה קפדניים, ולכן רק 24 תלמידים מתקבלים לכל קורס, שאורכו נע בין 12 ל-90 שיעורים ואף כולל סיורי מסעדות והרצאות של שפים ויזמים מובילים. כמו כן, בית הספר מציע קורס בישול טבעוני - הראשון מסוגו בארץ. לפרטים: attilio.co.il.

ביה"ס לבישול "אטיליו", צילום: יוסי מויאל

ביסים

קבוצת קפה גן סיפור מרעננת את תפריט המשקאות המשוקשקים שלה עם שלושה שייקים חדשים: "שייק ריסז של שרון" (גלידת וניל פצפוצים, טבלת שוקולד ריסז, חמאת בוטנים וקצפת); שייק וניל עוגיות (גלידת וניל פצפוצים, טבלת שוקולד הרשיז לבן קרם עוגיות, מטבעות הרשיז לבן עם עוגיות וקצפת; ושייק שוקוקוקו (גלידת שוקולד, נטיפי שוקולד הרשיז, קצפת ורוטב שוקולד הרשיז. בקיצור, דונט שייק איט אוף.

שייקים חדשים בקפה גן סיפור, צילום: באדיבות "קפה גן סיפור"

דליקטסן של רותי ברודו הגיע סוף סוף ל-Wolt, ומעתה ניתן להזמין הביתה מנות ומטעמים אהובים של הרשת, כמו פחזניות סנט אונורה, עוגת הגבינה הידועה של הקופי בר, מגוון מוצרי לחם, מאפים, סלטים, כריכים, גבינות, נקניקים וגם מאכלים לחמם בבית כמו לביבות, ממולאים, לזניה, סמוסות, עוף, פירה, אורז ועוד ועוד. השירות מוצע כרגע באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים.

דליקטסן מגיעים לוולט, צילום: יחצ וולט

מה הזמן הנכון לבראנץ'? מתברר שכל היום. ואכן, הביסטרו בר הראשל"צי רוטצ' 64 (רוטשילד 64) מספק תפריט בראנץ' במשך כל שעות היום. בהיצע מסביב לשעון: טוסט גרילד צ'יז (48 שקלים); אבוקדו על טוסט מחמצת (45 שקלים, מוגש עד 20:00); סלמון מעושן על בייגל אמריקני (49 שקלים); כריך בוקר בבריוש (36 שקלים); עלי גפן בעבודת יד (46 שקלים); וארוחת בוקר וקפה (67 שקלים, גם היא מוגשת עד 20:00).

הבראנץ' החדש של רוטצ', צילום: דויד מויאל

לולה מרטין שבהרצליה (שדרות אבא אבן 10) מתחדשת בהפי אוור: בימים א' עד ה' בין 17:00 ל-20:00 תקבלו 20 אחוז הנחה על כל התפריט, ואחד פלוס אחד על תפריט האלכוהול. שווה.
ואם כבר הגעתם, אתם מוזמנים להתרשם מהתפריט המעודכן שיצרו המסעדן אפי אללוף והשף סאלח כורדי, ובו מנות כמו קרפצ'יו לוקוס (79 שקלים); סשימי פרידה (69 שקלים); קובניא דג ים (59 שקלים); וסיגר מרקש (סיגר במילוי בשר טלה בבישול ארוך - 59 שקלים).

קובנייא של מסעדת לולה מרטין, צילום: דויד מויאל

אתם לא רואים טושטוש: מסעדת פארוק בשוק שבשוק הפשפשים (רבי אדא 6, תל אביב) משיקה תפריט בראנץ' חדש, המוגש מ-10:30 עד 12:30. קולקציית הבוהריים ממטבחו של שף אלון ברנע: טוסט אבוקדו (48 שקלים); פרנץ' טוסט (51 שקלים); בורקס גבינות (61 שקלים); סלט סלק וגבינת שברה (64 שקלים); וסלט ויטמינים עשיר בברזל (עדשים שחורות, קייל, רוקט, תרד, גבינת פטה וכו' - 62 שקלים). יש להזמין מקום מראש.

ארוחת בוקר של פארוק בשוק, צילום: באדיבות פארוק בשוק

קפלה, הבר-לאונג' מקבוצת נוקס (הארבעה 28, תל אביב, מגדלי חג'ג'), מציע תפריט קיץ חדש מאת שף שחף שבתאי. הנה טעימה ממה שמחכה לכם שם, מעל גגות תל אביב: סלט סלמון רומאי (חסה, סלמון, איולי בצל ופרמז'ן - 68 שקלים); טרטר טונה בוטנים (רוטב פלפלים, איולי חציל שרוף, בוטנים מצופים וליים - 66 שקלים); דים סאם פטריות (קוקוס, גלנגל, דקלים קרמל, שרי אדום ובזיליקום - 65 שקלים); טוסט רוסטביף (רוטב שום, חסה וטרשי בצד - 68 שקלים); וסופלאקי קפלה (פרגית ואווז מעושן, רוטב שום, בצל סגול, סומק ומלפפון - 69 שקלים).

תפריט קיץ בקפלה, צילום: אסף קרלה

אסאי על הדרך. הלאונג'-מסעדה לולי שבחוף גורדון, תל אביב, חבר למותג האסאי Sambazon ומאפשר לכל מי שפחות בעניין של לשבת במקום, להתארגן על קערות טייק אוויי פירותיות ומרעננות. מנשנשים מול הגלים: קערת אסאי, ספירולינה או פיטאיה (בתוספת בננה, גרנולה, קוקוס וזרעי צ'יה); גלידות פרי, וגם מבחר שייקים, סלטים, כריכים, בירות ופחיות יין וקוקטיילים.

האסאי של סמבה זון מגיע ללולי, צילום: אסף קרלה

היישר מבני ברק לשולחן השבת שלכם: מעכשיו ניתן להשיג בכל יום שישי את החלות הידועות של מאפיית ויז'ניץ מבני ברק ברשת חצי חינם. הן רכות מבפנים, פריכות מבחוץ, מתקתקות, ריחניות ו... טוב, הבנתם. שבת שלום.

חלות ויזניץ' בחצי חינם, צילום: יחצ

חדש, קריר ולבבי ברשת KFC: קינוח סאנדיי לבבות - גלידת וניל בתוספת סוכריות גומי בצורת לבבות, שמצטלמות מעולה לסטורי. לא ידענו שהקולונל הוא כזה טיפוס רומנטי.11 שקלים.

סאנדיי לבבות גומי KFC, צילום: יחצ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר