קופץ המים האולימפי לשעבר, יאן המפל, האשים את התאחדות השחייה הגרמנית בכך שלא התייחסה לתלונותיו על התעללות מינית שעבר לכאורה במשך שנים על-ידי מאמנו ורנר לנגר.
בסרט התיעודי בשם "התעללות - התעללות מינית בשחייה הגרמנית", ששודר ברשת ARD ביום חמישי האחרון, טען המפל כי לנגר התעלל בו שוב ושוב במשך 14 שנים - החל מ-1982, אז היה רק בן 11. "התאחדות השחייה הגרמנית אמרה לי שאם אתלונן, אסכן את הענף ולא אהיה אפשרי יותר שאמשיך להתחרות", סיפר המפל לאחר שידור הסרט. "כמובן שהייתי אז בגיל שבה היו לי מטרות להשיג. רציתי להגיע אליהן".
3 צפייה בגלריה
יאן המפל
יאן המפל
"התאחדות השחייה הגרמנית אמרה לי שאם אתלונן, אסכן את הענף". המפל
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
יאן המפל
יאן המפל
יצג את גרמניה בארבעה משחקים אולימפיים. המפל
(צילום: gettyimages)
המפל ייצג את גרמניה בארבעה משחקים אולימפיים - והוא כמובן הספורטאי הבכיר שמתלונן בסרט התיעודי החושפני. סרט זה גם תיעד האשמות של שחיינים אחרים על התעללות על ידי מאמנים, אך הם בחרו שלא לחשוף את פניהם או שמם. המפל הוסיף וטען כי לנגר התעלל בו בשירותים ציבוריים לפני שהתחרה באולימפיאדת ברצלונה 1992. ספורטאי אחר, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר לסרט התיעודי שלנגר הטריד אותו מינית בזמן שישן לפני תחרות חשובה.
לנגר עצמו עבד לאחר מכן גם בהתאחדות השחייה האוסטרית ומת ב-2001 לאחר שהתאבד. בסרט לא הובאה שום תגובה ממשפחתו. התאחדות השחייה הגרמנית כן הגיבה להאשמות וטענה כי היא "מבוהלת מאוד מהתיאור על החוויות הנוראות של קורבנות האלימות המינית. אנחנו מתנצלים בפני הקורבנות על כך שנאלצו לסבול חוויות טראומטיות כאלה".
3 צפייה בגלריה
יאן המפל
יאן המפל
14 שנים של התעללות מצד מאמנו. המפל
(צילום: gettyimages)
אגב, התאחדות השחייה הגרמנית כבר הודיעה כי הם תשעה את מאמן נבחרת הקפיצות למים הנוכחי, לוץ בושקוב, שלדברי המפל היה מודע להתעללות של לנגר. "כולם שתקו עד היום", סיכם המפל. "אני חושב שאנחנו חייבים לאחרים שנמשיך לדבר ונציף את הדברים כדי שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד".