נבחרת ברזיל צפויה להגיע למונדיאל בכושר מעולה. היא מדוורגת במקום הראשון בעולם, ונראית חזקה יותר מאשר הגרסאות הקודמות שלה, למשל זו שהפסידה לבלגיה ברבע הגמר ברוסיה 2018. המאמן צ'יצ'י יכול להיות רגוע לגבי כל העמדות. כל העמדות פרט לאחת.
בשער יפתח אליסון, המגינים יהיו אלכס סנדרו בשמאל ודנילו בימין, שניהם המגינים הפותחים של יובנטוס. במרכז ההגנה יפתחו ככל הנראה מרקיניוס ותיאגו סילבה, כשגם אדר מיליטאו מריאל מדריד יכול להחשיב את עצמו כמועמד ראוי, כמו ברמר, בלמה החדש של יובנטוס ואחד משחקני ההגנה המצטיינים בליגה האיטלקית בשנה שעברה. בקישור יפתחו קאסמירו ולוקאס פאקטה, כוכבה של ליון, כשעל המקום הנוסף בקישור יתחרו פרד, פיליפה קוטיניו, ברונו גימראייש מניוקאסל ופאביניו מליברפול.

2 צפייה בגלריה
גבריאל ז'סוס חוגג שער מול ארגנטינה
גבריאל ז'סוס חוגג שער מול ארגנטינה
גבריאל ז'סוס חוגג שער מול ארגנטינה
(צילום: EPA)

בכנפיים לברזיל יש את העושר הרב ביותר: היא יכולה לבחור מבין ניימאר (שמקומו בהרכב כמובן מובטח), ויניסיוס ג'וניור שעדיין לא הראה מה הוא יודע בנבחרת, אנטוני מאיאקס שמתעלל בהגנות של קבוצות הליגה ההולנדית, כוכבה החדש של ברצלונה ראפיניה, וגבריאל מרטינלי שלאט לאט הופך לכוכב בארסנל.
והגענו לעמדה היחידה בסלסאו שאפשר להגדיר אותה בעייתית – עמדת החלוץ המרכזי. מאז רונאלדו הפנומן לברזיל לא היה חלוץ שאשכרה מפחיד את היריבות. ב-2010 זה היה לואיס פביאנו הבריון (שהפחיד את היריבות, אבל לא מהסיבות הנכונות), ב-2014 זה היה פרד, שכדי לא לפגוע לא נגיד שהוא החלוץ הגרוע ביותר שזכה לפתוח בהרכב של נבחרת ברזיל במונדיאל כלשהו. לא נגיד, אבל לכתוב מותר. וב-2018 היה זה גבריאל ז'סוס שיהפוך לגיבור המרכזי של הכתבה ואולי גם לגיבור המרכזי של המונדיאל הבא ושל ברזיל כולה.
בשנת 2016 ז'סוס, שהיה אז כוכבה של פלמייראס, הוביל את ברזיל לזכייה ראשונה אי פעם בטורניר האולימפי ביחד עם ניימאר. רונאלדו הגיע עם צוות צילום לבית של ז'סוס ואמר מול עיניהם הצופות של כל אוהדי הכדורגל בברזיל שהילד הזה הוא היורש. פפ גווארדיולה זיהה את הניצוץ וקנה אותו למנצ'סטר סיטי במחיר מציאה של 32 מיליון אירו. ההתחלה שלו בנבחרת הבוגרת של ברזיל ובמנצ'סטר סיטי הייתה מדהימה – הוא הבקיע 8 שערים ב-13 משחקיו הראשונים בסלסאו, ו-7 שערים ב-10 משחקיו הראשונים בסיטי.
ז'סוס הגיע למונדיאל 2018 בתור כוכב-על. שיתוף הפעולה שלו ושל ניימאר היה אמור להביא את הגביע לארץ הסמבה. למרבה הצער, ז'סוס הצעיר (היה אז בן 21) לא עמד בלחץ ולא הצליח להבקיע לאורך כל הטורניר. מניימאר זוכרים בעיקר את הנפילות והגלגולים. תיבו קורטואה נתן הצגה ברבע הגמר ובלגיה הדיחה את ברזיל אחרי שניצחה אותה 1:2. ז'סוס התקשה להתמודד עם הכישלון, איבד את הביטחון מול השער, והשנה שלו בסיטי אחרי המונדיאל הייתה עונת נפל בה כבש 7 שערי ליגה בלבד. אחרי העונה הזאת ז'סוס הצליח להתאושש כאשר הוביל את ברזיל לזכייה בקופה אמריקה ב-2019 וכבש 14 שערים בפרמייר-ליג. אבל הקאמבק הזה לא החזיק זמן רב.
הפעם היה זה פפ מחסל החלוצים. זלאטן איברהימוביץ' ששיחק תחתיו בברצלונה כתב ספר על כמה הוא לא אוהב את גווארדיולה, קון אגוארו הלך ודעך מעונה לעונה עד שעבר לברצלונה ופרש בגלל בעיה רפואית. מדובר במאמן של קשרים, ועם הזמן נדע אם ארלינג הולאנד עשה טעות שעבר לתכלת של סיטי. פפ הסיט את ז'סוס לאגף כדי לשחק עם קשר בתור חלוץ מדומה, והמספרים של ז'סוס ירדו ל-9 שערים בעונת 20/21 ולשמונה שערים בעונת 21/22. זה השפיע גם על היכולת בנבחרת – ז'סוס כבש רק שער אחד ב-17 ההופעות האחרונות שלו בברזיל!
אז למה שצ'יצ'י יחשוב בכלל לתת הזדמנות שנייה לז'סוס ולפתוח איתו בהרכב בעמדת החלוץ המרכזי במונדיאל? הסיבה הראשונה היא שבאופן מדהים למדי, לברזיל אין אופציות אחרות טובות יותר בעמדה זו: רוברטו פירמינו כבר מעבר לשיא, גביגול לא הוכיח את עצמו בנבחרת או באירופה, מתאוס קוניה הוא שחקן מחליף באתלטיקו מדריד, רישרליסון בספסל של טוטנהאם, ורודריגו, שחקנה הצעיר של ריאל מדריד, עדיין לא הוכיח את עצמו מבחינת מספרים ויציבות. אלה האפשרויות והן לא מספיק טובות.

2 צפייה בגלריה
גבריאל ז'סוס חוגג
גבריאל ז'סוס חוגג
היה חייב לעזוב את סיטי
(צילום: AFP)

הסיבה השנייה היא שז'סוס קיבל החלטה אמיצה ונכונה לעזוב את סיטי כדי להגיע למקום בו הוא ישחק באופן קבוע, ולמאמן שייתן לו לשחק בעמדה הטבעית שלו – חלוץ מרכזי. ז'סוס עבר לארסנל ולמנג'ר מיקל ארטטה שמכיר אותו מצוין (היה עוזר של פפ בסיטי). בהכנה ז'סוס לא הפסיק להפציץ וארסנל נראתה נהדר. במחזור השני של הפרמייר -יג ז'סוס סיפק הופעה לפנתיאון עם צמד שערים וצמד בישולים מול לסטר. לאור הפתיחה המהממת אף אחד לא יופתע אם ז'סוס יתמודד עם הולאנד, סלאח וקיין על מלכות השערים העונה בפרמייר-ליג, והוא אכן אחד מהפייבוריטים בסוכנויות ההימורים.
השאלה היא אם צ'יצ'י ייתן לז'סוס הזדמנות שנייה להיות החלוץ הפותח של נבחרת ברזיל במונדיאל, למרות שאיכזב אותו כבר פעם אחת, היא שאלה קיומית. האם יש בחיים הזדמנות שנייה? האם מגיעה הזדמנות שנייה למי שאיכזב? איך העם בברזיל יקבל את זה שהחלוץ הפותח של הנבחרת במונדיאל יהיה אותו אחד שלא הבקיע אפילו שער אחד כשקיבל הזדמנות במונדיאל שעבר? גם רונאלדו התמוטט כשהיה בן 21 לפני גמר מונדיאל 1998 ולא הצליח להפגין את יכולתו בגמר מול צרפת שנגמר בתבוסה. ארבע שנים לאחר מכן הוא חזר אחרי תקופה נוראית של פציעות מזעזעות והוביל את ברזיל לזכייה כנגד כל הסיכויים. כנוצרי מאמין, צ'יצ'י יהיה חייב לתת לז'סוס (כרייסט?) את ההזדמנות לעשות זאת בעצמו ולהגיע לגאולה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.