ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עלייה באירופה

שפעת העופות עלולה לשוב לישראל: זה התאריך המשוער

משרד החקלאות צופה כי עם תחילת הנדידה דרומה של העופות בסוף חודש ספטמבר, עלולה להגיע שפעת העופות שוב לישראל | המשרד נמצא בקשר מתמיד עם מגדלי העופות בישראל 

שפעת העופות עלולה לשוב לישראל: זה התאריך המשוער
משחטה. אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

בשבועות האחרונים חלה עלייה במספר הדיווחים על מקרי שפעת העופות במדינות אירופה. 

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות עוקבים כל העת אחר הדיווחים, ונמצאים בכוננות מתמדת לכל מקרה בו המחלה תגיע לעופות המשק בישראל.

משרד החקלאות בשיתוף משרדי הבריאות, הגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים נמצאים בקשר לטובת תכנון, היערכות לבדיקות ולניטור לקראת עונת הנדידה הקרובה. על פי הדיווחים שהתקבלו עד כה, בכל המקרים מעורב נגיף שפעת עופות מזן H5N1, בדומה לזן שהגיע לישראל בעונת הנדידה הקודמת. 

יש לציין כי הסיכון להידבקות מעוף נגוע בזן נגיף המדובר נמוך, ולא הוכחה באופן חד משמעי הדבקה מאדם לאדם באותו זן נגיף. המשרד ממשיך להיערך, וצופה כי עם תחילת הנדידה דרומה של העופות בסוף חודש ספטמבר, עלולה להגיע שפעת העופות שוב לישראל. המשרד נמצא בקשר מתמיד עם מגדלי העופות בישראל.  

כזכור, בעונת הנדידה הקודמת (2021), התמודדה מדינת ישראל עם גל אירועי שפעת העופות מהגדולים שידעו בעולם. ולראשונה בעולם, משרד החקלאות התמודד עם אירוע של מוות המוני בקרב חיות בר, אשר גווע את מותם של למעלה ממיליון עופות וכ-8,000 עגורים. השפעת התפרצה ב-20 מוקדים ברחבי הארץ, כשהבולטים שבהם: משקי ההטלה במושב מרגליות ואגמון החולה. כל אותה העת, עבדו במשרד החקלאות במטרה למגר את המחלה במוקדים הנגועים, וביצעו ניטור אקטיבי נוסף. 

במשרד מדגישים כי כמו בעונת הנדידה הקודמת כך גם כעת המשרד ערוך לכל תרחיש ויפעל ככל שיידרש.  

 

שפעת העופות משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד