לפני שנה, כשהמריא לוונציה כדי להגשים חלום ילדות, דור פרץ לא העלה בדעתו שהפרק האירופי שלו יהיה כל כך קצר. התכנון היה שהקבוצה שירדה בסיום העונה החולפת לסרייה ב' תהווה עבורו מקפצה ליעד גדול יותר, אבל במקום זאת הקשר עשה פרסה למכבי ת"א, בה חתם אמש לשלוש השנים הקרובות.
פרץ בן ה-27 לא הצליח להשתלב בליגה האיטלקית הבכירה, והפך לשחקן משני כשפתח בארבעה משחקי ליגה בלבד ורשם 572 דקות בסך הכול. הקשר, שהגיע לוונציה כשחקן חופשי והשתכר 875 אלף יורו לעונה, ניסה למצוא קבוצה אחרת ביבשת, אבל האופציות לא היו מספיק מפתות עבורו.
פרץ קיבל בין היתר הצעות מליגת המשנה באנגליה, גם בזכות ההיכרות עם בן מנספורד, שמנהל את בלקפול ושוטה ארבלדזה שמאמן את האל סיטי. הוא זכה להתעניינות גם מאלופת שווייץ פ.צ ציריך, אלופת הונגריה פרנצווארוש, חימקי מוסקבה וקבוצה מיוון, אך קיווה לחתום בליגה בכירה יותר. משפחתו של הקשר, בעיקר אביו יעקב פרץ ששיחק במכבי ת"א, היו אלה שדחפו אותו בסופו של דבר לקבל את ההחלטה לחזור הביתה.
2 צפייה בגלריה
דור פרץ שחקן מכבי ת"א
דור פרץ שחקן מכבי ת"א
קיבל הצעות לא מספיק מפתות. פרץ
(צילום: אתר מכבי ת"א)

טעימה קטנה מאיטליה

מדובר באכזבה ענקית עבור מי שהיה שחקן העונה בליגת העל, שהגיע לאיטליה כהבטחה גדולה, אבל הוא לפחות יתנחם בשכר של 550 אלף יורו לעונה במכבי ת"א. הקשר אמנם היה חתום בוונציה לשנתיים נוספות, אך מראש הכניס לחוזהו סעיף שחרור במקרה של ירידת ליגה – מה שהתברר כעת כצעד חכם שאפשר לו להיות שחקן חופשי. פרץ קיבל הצעה להמשיך בסרייה ב' – וסירב.
"הוא יהיה הגיבור שלנו", הצהיר המאמן פאולו זאנטי במהלך מחנה האימונים בקיץ שעבר, אך בפועל הוא לא ממש ספר את הישראלי. גם כשפרץ כבר קיבל את ההזדמנויות הוא חטף מהתקשורת האיטלקית, כאשר ב"טוטו מרקאטו" נכתב עליו בין היתר: "הוא לא מצליח לעשות את ההבדל, גם לא בפעולות הפשוטות".
מקורב לפרץ: "אם הייתה הצעה אטרקטיבית הוא היה ממשיך בחו"ל. צריכים להיות כנים, הוא חזר די בלית ברירה"
"אם הייתה לדור הצעה טובה, אטרקטיבית, הוא היה ממשיך בחו"ל, אבל במציאות הוא לא קיבל שום דבר שגירה אותו", אמר מקורב לשחקן. "אחרי שכבר הגיע לליגה האיטלקית, הוא לא רצה לחזור אחורה באירופה, ובמקביל ראה את מה שנבנה במכבי ת"א. צריכים גם להיות כנים, הוא די חזר בלית ברירה".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב
פרץ התרשם מהקבוצה הנבנית מחדש במכבי ת"א. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
ההגעה של פרץ לקריית שלום יוצרת לא מעט כאבי ראש עבור המאמן ולדימיר איביץ' בשל עומס בקישור, אבל מן הסתם הרכש החדש-ישן אמור להיות שחקן הרכב משמעותי. מכבי ת"א תשחק מחרתיים בפלייאוף הקונפרנס ליג מול ניס החזקה, שסיימה את העונה שעברה במקום החמישי בצרפת וצירפה לאחרונה שחקנים כמו קספר שמייכל וארון ראמזי, כך שאפשרות של הדחה מוקדמת מאירופה היא יותר מסבירה. המשמעות במקרה כזה היא שהסרבי יצטרך לנהל סגל עמוס בשחקנים (אלי דסה גם בדרך להצטרף) ובאגו בזירה המקומית בלבד.
עוד לפני שפרץ הגיע, שחקנים כמו דן ביטון, שעשוי להשתחרר, או אבי ריקן לא ממש נספרו. על השלישייה בקישור האחורי יתמודדו בעיקר פרץ, דן גלזר, אייל גולסה ויוריס ואן אובריים ההולנדי – תחרות לא פשוטה שעלולה לייצר מתח בקבוצה. אם הצהובים יצליחו לעלות לשלב הבתים האירופי זו כבר תהיה מציאות שונה לגמרי, שבה ניתן יהיה לבצע רוטציות בין המפעלים.
האוהדים הוותיקים מתפללים שזה לא ייגמר כמו הקריסה ההיא עם ברקוביץ', נימני ורוסו, למרות שהגרסה הנוכחית כוללת שחקנים שלא קרובים לסוף הקריירה – ועדיין משחקים בנבחרת
במידה שדסה ישלים גם הוא קאמבק ויצטרף לערן זהבי, ניר ביטון ופרץ – אפשר יהיה להדביק לסגל הנוכחי באופן רשמי את הכינוי גלקטיקוס 2.
האוהדים הוותיקים מתפללים שזה לא ייגמר כמו הקריסה ההיא עם איל ברקוביץ', ג'ובאני רוסו ואבי נימני, למרות שהגרסה הנוכחית כוללת שחקנים צעירים יחסית שעדיין לא קרובים לסוף הקריירה – ועדיין משחקים בנבחרת ישראל.