וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב עזה: תנו לי לבקר את אמי החולה בישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.7.2010 / 12:53

תושב הרצועה מבקש מביהמ"ש להורות למערכת הביטחון, לאפשר לו לבקר את אמו המאושפזת בבי"ח במזרח י-ם. עוד נטען בעתירה כי בשב"כ הציעו לו לשמש כסוכן בתמורה לביקור

מוחמד מכאן, תושב רצועת עזה, עתר (ראשון) לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע בבקשה להורות לשר הביטחון, לצבא ולשב"כ לאפשר לו לבקר את אמו המאושפזת במצב קשה בבית החולים אל-מקאסד במזרח ירושלים. בעתירה, שהוגשה על ידי עמותת 'גישה', נכתב כי "אי מענה לבקשה במשך כחודש וחצי בנסיבות אלו כאשר יש חשש לחייה של אמו, מהווה עיכוב במתן מענה החורג מגדר הסביר".

מכאן,בן 36, פקיד של הרשות הפלסטינית, מתגורר בעזה ב-14 השנים האחרונות. כל משפחתו נמצאת בגדה. לטענת העמותה 'גישה', לפני כשלוש שנים קיבל היתר לבקר את משפחתו בגדה אולם כשהגיע למעבר ארז נלקח לפגישה עם איש שב"כ שהציע לו לעזור להם תמורת היתרים לתקופה של שישה חודשים וכסף רב. בעמותה נטען כי כשסירב להצעה, איש השב"כ לקח לו את ההיתר והחזיר אותו לעזה.

אמו, הסובלת מבעיות לב קשות מזה כארבע שנים, נדרשה לעבור ניתוח לב פתוח להחלפת שני מסתמים בלב. בעתירה נכתב כי כבר לפני שמונה חודשים פנה מכאן לוועדה האזרחית והגיש בקשה לבקר את אמו אולם לא קיבל שום תשובה. לאור התערבותה של 'גישה', קיבל מכאן מכתב לפיו הוא "מוזמן לשיחה ביטחונית" במעבר ארז, שם הוצע לו לשתף פעולה אך הוא סירב.

בעתירה נכתב עוד כי סירובה של ישראל "להתיר את יציאתו של העותר מעזה לישראל במקרה דנן, פוגע בזכותו של העותר לחיי משפחה. כבודו של העותר כאדם, ורצונו לממש את קשריו המשפחתיים במפגש עם אמו, המתאוששת מניתוח מסכן חיים אשר עדיין לא ברור אם וכאשר תחלים ממנו, נפגעים".

בנוסף נמתחת בעתירה ביקורת על הניסיון לגייס את מכאן כסוכן: "הרשויות ביקשו מן העותר לבחור בחירה בלתי אפשרית: לשתף פעולה ולא - לא יטרחו אף לענות לבקשתו הפשוטה לבקר את אמו שבמשך יותר משבועיים התנדנדה בין חיים ומוות. אין חולק כי בקשתו של העותר עומדת בקריטריונים שהציבה מדינת ישראל למקרים מעין אלו. אף אם קיימת מניעה לאשר את ביקורו בשל סיבה ביטחונית כל שהיא (...), הרי שזכותו של העותר לסעוד את אמו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully