2 צפייה בגלריה
שלומי חיימי
שלומי חיימי
שלומי חיימי
(חגי מיכאלי)
רוכב האופניים שלומי חיימי פרש היום (ראשון) והחליט לסיים את פעילותו באופן סופי. הישראלי בן ה-33 המתמחה באופני הרים, היה הראשון בהיסטוריה שייצג את המדינה במשחקים האולימפיים בריו 2016, שכן עשה זאת פעם נוספת בטוקיו 2020.
בין שאר הישגיו המרשימים, ניצח חיימי 34 תחרויות בינלאומיות (בעודו נמצא בטופ עשר בעולם במספר הניצחונות), כשברזומה שלו נחשב לישראלי הראשון והיחיד שניצח תחרות ברמה של Hors Class. בנוסף, זכה עשר פעמים בתואר אלוף ישראל באופני הרים, רשם שיא ישראלי וטופ עשר בעולם במספר הניצחונות באליפות מדינה.
שלומי חיימי התייחס להחלטה על סיום הקריירה: "אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהגיע ולכל מי שתמך בי לאורך הדרך, אני שלם עם זה לגמרי ואני מאוד מתרגש. מגיל צעיר היה לי חיבור חזק עם האופניים, נהגתי להגיע לבית הספר עם האופניים וב-20 השנים האחרונות השתתפתי בתחרויות מקצועניות. נחשפתי לתרבויות שונות ולאנשים מיוחדים במהלך הדרך, למדתי להתמודד עם אכזבות ועם הצלחות. המטרה שלי הייתה להיות הרוכב המהיר ביותר ולהגשים את החלום האולימפי, שזה היה דבר קשה במיוחד”.
2 צפייה בגלריה
שלומי חיימי
שלומי חיימי
שלומי חיימי
(חגי מיכאלי)
עוד הוסיף חיימי בהמשך: “צברתי הישגים ופרצתי גבולות, אך עם החזרה מאולימפיאדת טוקיו ירדה לי התשוקה להמשיך בספורט הישגי, עכשיו הגיע הזמן להתמקד במשפחה ובהמשך החיים, ככה זה דור בא ודור הולך. אני רוצה להגיד תודה מיוחדת להורים שלי שתמכו בי לאורך כל הדרך, הלוואי ואוכל להעניק לילדים שלי את מה שאתם הענקתם לי. עברתי מסע מופלא ואני שמח על הזכות לחלוק אותו איתכם”.
המשך הדרך בענף האופניים: "אני כרגע לא יודע מה צופן העתיד, אני מאמין שהזדמנויות יגיעו ונבחן אותם בעתיד. אני חושב שיש היום דור של רוכבים צעירים שיש להם מוטיבציה מאוד גבוהה, אני כן חושב שהדור היום מתחיל בנקודת פתיחה יותר טובה מאשר איך שאני התחלתי".
מנכ”ל הועד האולימפי, גילי לוסטיג, התייחס ואמר על הפרישה: "אני רוצה להגיד תודה לשלומי שבחר לעשות את אירוע הפרישה פה בבית של הועד האולימפי. שלומי שבר את תקרת הזכוכית של ענף רוכבי ההרים עם השתתפויות היסטוריות באולימפיאדות וניצחונות גדולים. אחד הדברים הגדולים ביותר אצל שלומי זה המשפחה שדחפה אותו מהיום הראשון ונתנה לו הכל כדי שיצליח, נסעו אחריו לכל מקום שרק הלך והם היו מאוד מעורבים אבל לא מתערבים – זו הגדולה שלהם".