ריאל מדריד זכתה אתמול (רביעי) בסופרקאפ האירופי אחרי ניצחון 0:2 על איינטראכט פרנקפורט. אלופת אירופה נהנתה משערים של דויד אלאבה (37) וקארים בנזמה (65) כדי לגבור על מחזיקת הליגה האירופית, שאמנם נראתה לא רע, אבל לא הצליחה להכניע את טיבו קורטואה.
עבור בנזמה היה זה ערב מיוחד. לא רק בעקבות הזכייה בתואר, אלא גם בשל העובדה שהגיע ל-324 שערים במדי הבלאנקוס ועלה למקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של המועדון, כשהוא מנשל משם את ראול. רק שחקן אחד כבש יותר מהסופרסטאר הצרפתי במדים הלבנים - כריסטיאנו רונאלדו שמו (450).
3 צפייה בגלריה
ריאל
ריאל
בנזמה חוגג עם גביע הסופרקאפ. אנצ'לוטי: "הגענו לכאן המון בזכותו"
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
תואר ראשון העונה. בנזמה ושחקני ריאל חוגגים
(צילום: AP)
וזה לא רק זה. בנזמה זקק ל-135 פחות משחקים מראול כדי להגיע לכמות השערים הזו - והוא כמובן זכה למחמאות מכל עבר. "הוא שחקן חשוב מאוד והמנהיג שלנו", אמר מאמנו, קרלו אנצ'לוטי. "הגענו לכאן הרבה מאוד בזכותו. הוא כבש המון שערים חשובים ואין לי ספק שיזכה גם בכדור הזהב".
קאסמירו גם כן החמיא לחברו לקבוצה: "בשנים קודמות היה לנו את רונאלדו שכבש 50 שערים ופחות שמו לב לבנזמה, אבל הוא לא השתנה. הוא תמיד היה מספר 9 הטוב בעולם. עכשיו אולי הוא פשוט לקח צעד קדימה בהבקעת שערים. אף אחד לא מתקרב אליו".
שוויינשטייגר מפרגן לבנזמה
"כרגע הוא החלוץ המרכזי הטוב בעולם", צייץ שחקן העבר של באיירן מינכן ונבחרת גרמניה, בסטיאן שוויינשטייגר. "לא רק השערים שלו מרשימים. עבורי, זה מדהים באיזו חכמה הוא נע ללא הכדור". גם שוויינשטייגר בטוח: "אין ספק שיזכה בכדור הזהב של 2022".
אנצ'לוטי רשם גם הוא הישג מרשים: המאמן הראשון אי פעם שזוכה בארבעה תארי סופרקאפ. "זה לא היה משחק קל, התקשינו בהתחלה", טען. "היה לנו קשה להעלות את הקצב באופן כללי, אבל אחרי הגול הראשון הכל הלך כשורה. תחילת העונה תמיד קשה, אבל הניצחון עוזר לקבל מוטיבציה ולהתרגש. ביום ראשון - מול אלמריה בליגה הספרדית - ארענן קצת את הסגל".
3 צפייה בגלריה
אנצ'לוטי
אנצ'לוטי
המאמן הראשון אי פעם שזוכה בארבעה תארי סופרקאפ. אנצ'לוטי
(צילום: AP)
נשיא ריאל, פלורנטינו פרס: "הזכייה בסופרקאפ רק גורמת לנו להיות יותר נרגשים לעונה שבפתח. החתמות נוספות? כיום אין צורך להביא אף אחד אחר. בנזמה היה צריך לזכות בכדור הזהב, לפחות לטעמי, כבר בעונה שעברה. השנה אפילו עוד יותר מגיע לו".