הוכרזו תוצאות הפריימריז במפלגת העבודה - נעמה לזימי במקום הראשון

40 אלף בעלי זכות הצבעה בחרו מבין 33 המתמודדים לרשימה • מיכאלי: "נבחרת מדהימה" • הפריימריז נערכו תוך הקפדה על שוויון מספרי בין הגברים לנשים

מיכאלי ושאר חברי הרשימה בפריימריז, צילום: קוקו

מפלגת העבודה קיימה היום (שלישי) בחירות פנימיות לרשימה לכנסת ה־25. ההצבעה בפריימריז התקיימה ברובה באמצעים דיגיטליים, ולמתפקדים הוצבו ארבע קלפיות לצורך הצבעה פיזית - בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובבאר שבע. 

במקום הראשון ברשימה - נעמה לזימי, ולאחר מכן גלעד קריב ואפרת רייטן. ההערכה הייתה כי אפרת רייטן תסיים כאישה הראשונה, ואבתיסאם מראענה כאחרונה. מראענה הגיעה למקום השביעי, ומייד אחריה עמר בר-לב. רם שפע במקום הרביעי, אמילי מואטי במקום החמישי ויאיא פינק במקום השישי. נחמן שי נמצא במקום ה-16 ברשימה. 

מיכאלי: "מדובר בנבחרת מדהימה, מגוונת משלל מקומות בארץ, משלל חלקים בחברה הישראלית, נבחרת שוויונית ושווה.

"רק לפני שנה וחצי ישבנו בישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת העבודה המתחדשת. הצלנו את המפלגה ברגע האחרון, רגע לפני שטבעה בנבכי ההיסטוריה. ואז בחרו חברות מפלגת העבודה נבחרת של סיעה חדשה, צעירה, חברות כנסת שעבור רובן אז זו הייתה כנסת ראשונה.

"מאז אנחנו בונות מחדש את המפלגה הדמוקרטית, הליברלית, הנקייה שלנו. מפלגת העבודה שהפכה למקום חי, חדש, עם פוליטיקה נקייה, עם ערכים ודרך, ובעיקר - עם חזון מאוד ברור לאן אנחנו רוצים להגיע, ולאן ניקח את מדינת ישראל שלנו".

כזכור, הקרב המרכזי בפריימריז היה בין הח"כים המכהנים של המפלגה. בשל העובדה כי מרב מיכאלי אישרה בתקנון הפריימריז שמירה על רשימה בעלת שוויון מגדרי, המועמדים שובצו ברשימת "ריצ'רץ'" בין גברים לנשים, בכמות שווה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר