רעידת אדמה בכדורגל הישראלי. לאחר קיץ דרמטי עמוס בתפניות, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג הודיע במסיבת עיתונאים כי לאחר שברק אברמוב ירד מעסקת רכישת הקבוצה היא לא תוכל להעמיד את התקציב המספיק לליגת העל, הקבוצה צפויה להתפרק ולשחק בעונה הבאה בליגה א'.

"התכוונתי להעביר את הקבוצה הזאת לבן שלי", פתח חוגג את מסיבת העיתונאים. "השקעתי מיליונים בקבוצה. תחילת הסוף שלי במועדון הייתה כשהחתמתי את עלי מוחמד. אקורד הסיום היה כשבעונה שעברה שוב העזתי להחתים שחקן מוסלמי. קיבלתי את הקללות הכי קשות כלפי משפחתי וגם כלפי ביתי שהייתה בת 4. לאחר מחזור הפתיחה בעונה שעברה החלטתי עם אשתי שבעקבות הקללות - די. זה לא יעלה על הדעת".

משה חוגג (צילום: פלאש/90 )
חוגג. "רוצה לסיים את הפרק הזה בחיי" | צילום: פלאש/90

חוגג המשיך: "כשזזתי הצידה יצחק יונגר התחיל במסע מסיבי להבאת רוכש למועדון. פנינו לכולם. לאוהדי בית"ר, עשירים בעולם, אוהבי ספורט. עד יום ראשון האחרון התקיימו שיחות עם המיליארדר לארי מייזל ועם סילבן אדאמס. תמיד התשובה הייתה זהה: לא, בגלל הקהל. ממזמן ויתרתי על כל תמורה שיכלה להיות לי מבית"ר ירושלים".

חוגג פנה ישירות למשטרה: ""טוב מאוד שיש כלפי חקירה. תמשיכו והלוואי שהצדק ייצא לאור. אבל אני מבקש מהמשטרה לשים את זה בצד ולא לפגוע בבית"ר בגלל החקירה. אם ניר ברקת וחברת צ'רלטון, שכבר ניסו לעזור לבית"ר ירושלים אבל לא מספיק, יתאגדו סביב ברק אברמוב - הקבוצה עוד יכולה להינצל. בגלל החובות שיש לבית"ר, היא לא תרד לליגה הלאומית אלא לליגה א' ומשם היא יכולה להידרדר אפילו נמוך יותר. אני לא יודע איך ואם היא תצא מזה".

כבר בסיום העונה שעברה, עם מעצרו של משה חוגג, היה ברור כי עתיד המועדון בסכנה. לאורך השבועות האחרונים חזינו בסאגה הדרמטית ומלאת התהפוכות, כשלפני כשלושה שבועות הודיעה הקבוצה רשמית כי היא עוברת לבעלות של ברק אברמוב - אך מי שהיה עד לפני זמן קצר הבעלים של בני יהודה לקח צעד אחורה לאחר שהבין שעיריית ירושלים לא תערוב לו להלוואות. מאחורי הקלעים נעשה ניסיון לחזור למי שמכונה "קבוצת הרוכשים האמריקאית", אך גם הם לקחו צעד אחורה - למרות שבסביבתם אומרים כי "שום דבר עוד לא סגור".

כשנראה היה כי אברמוב ייקח על עצמו את בעלות המועדון, נכנס המשטרה לתמונה והעמידה דרישות שלא היו מקובלות הן על בית"ר ירושלים והן על אברמוב. למרות שזכה המועדון בערעור מול המשטרה, היא העמידה ממש ביומיים האחרונים תנאים חדשים בהם אברמוב כבר לא היה מוכן לעמוד: "לאור התרחשויות הימים האחרונים, ובפרט העובדה שגורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע פשוט התאדו ברגע האמת, לאחר שהתנאים המוקדמים שהוצהרו מהיום הראשון לא התקיימו ולא יתקיימו ולאור התנהלות לא מקובלת מצד צדדים הקשורים לעסקה, החליט ברק, שנשאר לבד במערכה, כי יש גבול ונחצו כל הקווים האדומים האפשריים. משכך, ברק החליט לסיים את המשא ומתן ולרדת מהאפשרות לרכוש את המועדון", הוא כתב לאוהדים.