היה מעורב בפיגועי ירי וחמק ממעצר שלוש פעמים: צה"ל וימ"מ חיסלו את אברהים נאבולסי בשכם

כוחות הביטחון פעלו בעיר הפלשתינית במשך שלוש שעות וחיסלו את המבוקש שהיה מעורב באירוע הירי בקבר יוסף, שבו נפצע המח"ט רועי צוויג • כלב של הימ"מ נורה ונהרג במהלך המבצע • נאבולסי אמר לפעילים סביבו: "אני הולך למות כשאהיד" • מחבל פלשתיני נוסף נהרג ועשרות נפצעו

מהומה בשכם לאחר חיסול אברהים נאבולסי

כוחות צה"ל וימ"מ פעלו הבוקר (שלישי) בשכם וחיסלו את המחבל המבוקש אברהים נאבולסי, שחמק בעבר ממעצר והיה אחראי לפיגועי ירי על אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, ביניהם גם ירי לעבר מתחם קבר יוסף. במקום התפתחו חילופי אש בין הלוחמים למחבלים, שבמסגרתם נהרג פעיל נוסף, אסלאם סבח, וכ-40 פלשתינים נפצעו.

הכוחות כרזו לנאבולסי לצאת מהבית המכותר, אך הפעילים החמושים שנמצאו בתוכו סירבו להסגיר עצמם, כוחות הביטחון הפעילו את נוהל "סיר לחץ" וירו טיל נ"ט לעבר הבניין שבו התבצר המבוקש. נאבולסי ירה לעבר הכוחות, אך לבסוף חוסל.

אמו של נאבולסי יצאה אל ההמונים שהקיפו את ביתה והחלה להתסיס אותם: "יש עוד מאה אברהים, כולכם אברהים, הוא ניצח".

פעילות צה"ל בשכם, צילום: דובר צה"ל

"לקחת את נאבולסי בפרופורציה"

בתדרוך צבאי שנערך הבוקר לאחר תוצאות המבצע בשכם אמרו במערכת הביטחון כי צריך לשים את נאבולסי בפרופורציה, בעיקר משום שוא לא משויך לאף ארגון. הוא היה מבוקש כיוון שהשתתף באירוע ירי נגד כוחותינו, שבו נפצע המח"ט רועי צוויג בקבר יוסף.

אברהים נבלוסי, צילום: רשתות ערביות

עוד אמרו כי "הלילה מידע מודיעיני מדויק הביא את הכוחות לדירה בקסבה של שכם, ומהרגע שהמבוקשים פתחו בירי התגובה הייתה 'סיר לחץ', כלומר ירי קליעים, נ"ט וירי מטאדור שגרם לקירות הבית לקרוס עליהם".

עוד אמרו כי "לאורך כל שלוש שעות המבצע נורתה אש מהבית של המבוקשים, לשם נשלח גם כלב של הימ"מ, שנורה ונהרג.

"בדירה נמצאו עשרות מטענים מוכנים להשלכה. גם באירוע של עזיזי לפני שבועיים וגם בעשרות אירועים נוספים המסר שלנו הוא שאין ערי מקלט ביו"ש".

מח"ט שומרון מתייחס לחיסול המחבל בשכם: "אין ערי מקלט ביו"ש" // דו"צ

רועי צוויג, מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אמר כי "המבצע לחיסול המחבל אברהים אל-נבלוסי הוא הצלחה, אנחנו לא נאפשר ערי מקלט ביהודה ושומרון. נשים את ידנו על כל מחבל ונגיע לכל מקום אליו נידרש". 

הפעילות בשכם הבוקר, צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה יאיר לפיד, אמר הבוקר בהתייחסו לפעילות כוחות הביטחון - שב"כ, צה"ל וימ"מ - בשכם: "שולח את הערכתי לכוחות בשטח שמקדישים את חייהם לטובת ביטחון אזרחי ישראל.

"חיסולו של המחבל אברהים אל-נאבולסי הוא עוד צעד במאבק הבלתי מתפשר שלנו נגד הטרור. מברך על פעולה משולבת של ארגוני הביטחון שב"כ, צה"ל והימ"מ של משטרת ישראל, שהביאו לפעולה ממוקדת בהצלחה רבה ובלי נפגעים. אני שולח את הערכתי לכוחות בשטח שמקדישים את חייהם לטובת ביטחון אזרחי ישראל.

"השב"כ הוכיח שוב את העליונות המודיעינית שלו מול ארגוני הטרור. אני מבקש להודות לאנשי ונשות השב"כ אשר לקחו חלק במבצע - על התעוזה, היצירתיות והנחישות להגיע ולפגוע במחבלים במקומות שהם טעו לחשוב שיהיו מקלט עבורם.

"שוחחתי כעת עם מפקד הימ"מ תת-ניצב ח', עם ראש אגף מבצעים בשב"כ נ' ועם מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, והבעתי בפניהם את הערכתי להם ולאנשיהם בשטח. יש לנו על מי לסמוך, יש לנו את האנשים הכי טובים והם ראויים לכל הערכה. שמרו על עצמכם, שובו הביתה בשלום למשפחות שלכם.

"במהלך הפעולה נפגע ומת הכלב זילי מיחידת הכלבנים של הימ"מ. זילי היה חלק מהיחידה, אהוב ומקצוען. הוא יחסר ליחידה, יחסר לכלבנים וללוחמים שהוא ליווה שוב ושוב בפעילות מבצעית".

הפעילות המבצעית בשכם הבוקר, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מבקש לשבח את פעילות צה"ל, הימ"מ והשב"כ, שסיכלו את אברהים נאבולסי, שביצע פיגועים ותכנן להוציא פיגועים נוספים. אנחנו נמשיך לפעול באופן ממוקד ועוצמתי מול הטרור בכל הזירות, ומול כל מי שמאיים על אזרחי ישראל. מי שיאיים – לא יתקיים". 

כזכור, בשבוע שעבר כוחות הביטחון עצרו בג'נין את בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האסלאמי, מה שהוביל לפתיחת מבצע "עלות השחר" בעזה. גם באותה פעילות כיתרו הכוחות את ביתו של א-סעדי שהיה מבוקש, ונקלעו לחילופי אש. לבסוף הצליחו הלוחמים לעצור את ראש ארגון הטרור שהתבצר בביתו.

השתתפו בהכנת הידיעה: נטע בר, אסף הדר וחנן גרינווד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר