המלחמה על השטחים החקלאיים: מתרחב קרב הקרקעות בין כפר סבא לדרום השרון

כפר סבא מבקשת ממשרד הפנים להרחיב את המנדט שלה על אדמות נוספות של המועצה האזורית ובהן אזור התעשייה החדש • "הם מנסים לעצור את התפתחות העיר על חשבון התושבים"

סער: "פועלים להורדת מחירי הדירות", צילום: ללא

עיריית כפר סבא מבקשת ממשרד הפנים להרחיב את המנדט שלה לחמישה מתחמים שונים במועצה האזורית דרום השרון - צעד שמעלה את חמתה של ראשת המועצה האזורית, אושרת גני גונן. נזכיר כי כפי שנכתב בהרחבה ב"ישראל היום", כפר סבא ודרום השרון נאבקות ביניהן על הקמת שכונה חדשה לצעירים על חשבון השטחים החקלאיים של מושב צופית.

בין השאר מבקש ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, לקבל לידיו אזור תעשייה ראשון ויחיד שמקדמת המועצה האזורית דרום השרון, שאמור להוות עבורה עוגן כלכלי.

שלט במסגרת מאבק החקלאים בדרום השרון, צילום: ללא

במועצה האזורית דרום השרון לא אהבו את הבקשה. "רפי סער טוען בפני משרד הפנים פעם אחת שהמצב הכלכלי של העיר אינו מספק ובפעם השנייה הוא טוען בדיון בהתנגדויות שהמצב טוב ויציב. השאלה היא לאיזו מהטענות שלו להאמין", הגיבו.

"פועלים למחירים שפויים"

"במסגרת הבקשה, נכלל גם ותמ"ל צופית שכוללת מגדלי משרדים בגובה 28 קומות. נראה שראש עיריית כפר סבא בחר בגישה אימפריאליסטית ומתאים את הסיבות למטרה: לחסל את המושבים החקלאיים והריאות הירוקות היחידות באזור עבור בנייה זו, ועל הדרך לקחת את אזורי התעסוקה והתעשייה היחידים של שכניו. המועצה האזורית דרום השרון תגן על יישוביה, האדמות החקלאיות והשטחים הפתוחים למעננו ולמען הדורות הבאים מפני כוונות רעות אלו".

תאילנדים עובדים בשטח חקלאי בדרום השרון. "המדינה צריכה לחשב מסלול מחדש", צילום: ללא

מעיריית כפר סבא נמסר: "במשך שנים, קבוצה קטנה ואליטיסטית נהנית מהטבות ומשטחים נרחבים ללא מפריע - וכעת הם מנסים לעצור את התפתחות כפר סבא על חשבון הגב של הזוגות הצעירים, משפחות חד־הוריות, חיילים וסטודנטים תושבי כפר סבא.

"זה עומד להשתנות. אנו פועלים למאבק להורדת יוקר הדירות בעיר והגדלת ההיצע בכפר סבא, עבור התושבים שחיים בצפיפות בלתי נסבלת. צעירי כפר סבא ומשפחות העיר יזכו לדירה במחיר שפוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר