אוליביה ניוטון-ג'ון, כוכבת "גריז", מתה בגיל 73

עולם התרבות מרכין את ראשו • משפחתה של השחקנית-זמרת ממוצא יהודי הודיעה כי היא הלכה לעולמה בביתה שבדרום קליפורניה, מוקפת בחברים ובבני משפחה • סיבת המוות עדיין לא ידועה, אך ידוע כי בשנים האחרונות היא התמודדה עם סרטן השד

אוליביה ניוטון ג'ונס יחד ג'ון טראבולטה במהלך צילומי הסרט האייקוני "גריז", צילום: אי.אף.פי

אבל בעולם התרבות: השחקנית והזמרת הבריטית-אוסטרלית אוליביה ניוטון-ג'ון, כוכבת הסרט "גריז", מתה הערב (שני) בגיל 73, כך לפי דיווחים מארה"ב. בעלה של ניוטון-ג'ון, ג'ון איסטרלינג, אמר כי היא הלכה לעולמה בביתה שבדרום קליפורניה, מוקפת בחברים ובבני משפחה.

כוכבת "גריז" אוליביה ניוטון-ג'ון הלכה לעולמה בגיל 73 // רויטרס

בעמוד הפייסבוק הרשמי של ניוטון-ג'ון עלה פוסט מטעם בני משפחתה, המאשר כי הכוכבת האהובה הלכה לעולמה ומדגיש כי היא "הייתה סמל לתקווה במאבק בסרטן השד במשך יותר משלושים שנה". עוד נכתב בפוסט כי תרומות לעמותת המאבק בסרטן שהקימה יתקבלו בברכה במקום פרחים.

אף שסיבת המוות הרשמית טרם נמסרה, התמודדה הכוכבת ממוצא יהודי עם סרטן השד במשך יותר משלושה עשורים. מקור המקורב לה אמר לאתר TMZ שהיא אכן נכנעה למחלה.

לאחר שנודע על מותה, שותפה לסרט הלהיט האייקוני "גריז", ג'ון טרבולטה, כתב: "עשית את החיים של כולנו טובים יותר. ההשפעה שלך הייתה מדהימה, אוהב אותך כל כך, נראה אותך במורד הדרך כשנהיה כולנו ביחד שוב. שלך מהרגע הראשון, הדני שלך".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by John Travolta (@johntravolta)

ניוטון-ג'ון נולדה ב-1948 בקיימברידג' שבאנגליה. סבה מצד אמה היה זוכה פרס הנובל לפיזיקה מקס בורן, שנמלט עם משפחתו מגרמניה לאנגליה לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. כשהיתה בת שש היגרה עם משפחתה מאנגליה למלבורן, אוסטרליה, שם התבגרה והתחנכה. את הקריירה המוזיקלית שלה התחילה בגיל 14 בלבד והופיעה בקביעות בתוכניות טלוויזיה אוסטרליות.

הסינגל הראשון שלה, Till You Say You’ll Be Mine, שוחרר ב-1966, ולאחר חברות בלהקה הכושלת Toomorrow (הטעות במקור) והופעה בסרט באותו השם, היא השיקה את אלבום הסולו הראשון שלה, If Not for You, ב-1971. במהלך שנות השבעים שחררה ניוטון-ג'ון לא מעט להיטים, ובהם Please Mr. Please ,Something Better to Do ו-Physical, זכתה בארבעה פרסי גראמי ואף ייצגה את הממלכה המאוחדת באירוויזיון 1974. עם זאת, אין ספק שהפריצה הבינלאומית הגדולה באמת שלה קרתה ב-1978 עם שחרור הסרט "גריז", לצידו של ג'ון טרבולטה. המחזמר הקולנועי הבלתי נשכח הפך ללהיט בקנה מידה עולמי וחסר תקדים, והפסקול שלו הניב להיטים נצחיים כמו You’re the One That I Love, Summer Nights ו-Hopelessly Devoted to You.

בסך הכל שחררה ניוטון-ג'ון 26 אלבומי אולפן (האחרון שבהם, Friends for Christmas, יצא ב-2016) ו-70 סינגלים. בין סרטיה האחרים ניתן למצוא את הפקת הפנטזיה המוזיקלית "זאנדאו" (1980), שנחל כישלון חרוץ אולם הפסקול שלו זכה להצלחה כבירה; ואת קומדיית הפשע הרומנטית Two of a Kind (1983), גם כן עם ג'ון טרבולטה. הופעתה האחרונה על המסכים הייתה בקומדיה האוסטרלית "האחד והיחיד מר דנדי", ששוחררה לשירות אמזון פריים ביולי 2020.

ניוטון-ג'ון הותירה אחריה, כאמור, את בעלה ג'ון איסטרלינג, אשר לו נישאה ב-2008, ואת בתה קלואי לטנזי (36), שנולדה לה מנישואיה הקודמים לשחקן-רקדן האמריקני מאט לטנזי, שלו היתה נשואה בין 1984 ל-1995.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר