6,269 משקי בית קיבלו או יקבלו היום (ב') הודעות זכייה בזכות לרכישת דירה חדשה במסגרת התוכנית הממשלתית "דירה בהנחה". עד כה זכו השנה מעל ל-17 אלף זכאים בזכות לרכוש דירה במחיר מוזל במסגרת התוכנית הממשלתית. נזכיר כי להגרלה הנוכחית נרשמו כ-112.6 אלף משקי בית סך הכל וזאת לעומת כ-120 אלף זכאים שנרשמו בהגרלה הקודמת שנסגרה בחודש אפריל שכללה כ-10,000 דירות מוזלות.
היישובים המבוקשים בהגרלה הנוכחית היו רמת גן, שם נרשמו כ-47.6 אלף זכאים להגרלה הכוללת 349 דירות מוזלות, ראש העין, בה נרשמו כ-42.1 אלף זכאים להגרלה על 439 דירות מוזלות ונתניה שם נרשמו כ-27.1 אלף זכאים להגרלה על 888 דירות מוזלות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
במקביל לשליחת התוצאות, במשרד הבינוי והשיכון הודיעו היום רשמית כי בחודש אוקטובר תפתח ההרשמה להגרלה לסבב השלישי של 'דירה בהנחה'. כדי להירשם להגרלה יש להוציא זכאות בתוקף, שלהוציא אותה לוקח עד 10 ימים.
חשוב להזכיר כי הזוכים בדירה להנחה לא מקבלים דירה מוכנה אלא זוכים בזכות לרכישת דירה בפרויקט חדש שטרם נבנה. קבלנים שזוכים במכרזי המדינה ובהם דירות מוזלות מקדמים את הליכי התכנון והרישוי מול הרשות המקומית וכאשר הפרויקט קרוב לקבלת היתר בנייה מוזמנים הזכאים להירשם ולבחור את הדירות הרלוונטיות. עוד נציין כי על הזוכים נאסר למכור את הדירה בה זכו למשך חמש שנים מיום קבלת המפתח או שבע שנים מיום הזכייה בהגרלה, אולם ניתן להשכיר אותה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר היום כי: "כלל הנרשמים להגרלות יקבלו בשעות הקרובות הודעות טקסט, בהן עדכון האם זכו. במהלך הימים הקרובים, תוצאות ההרשמות להגרלות יעודכנו באזור האישי באתר, לאחר העדכון תשלח הודעה טקסט נוספת המיידעת על כך".
עוד נמסר כי במהלך השבוע האחרון התקיימו במשרד הבינוי והשיכון 115 הגרלות, בהן הוגרלו 6,269 דירות במעל ל-25 יישובים ברחבי הארץ. "הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח חיצוני מוסמך, וחישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות כל הגרלה והגרלה".
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: ״אנחנו ממשיכים להביא פתרונות של 'דירה בהנחה' בהנחה של מאות אלפי שקלים על חשבון המדינה לאלפי משפחות צעירות נוספות. אני שמח במיוחד לביקוש הגבוה בדרום הארץ בכלל ובאשקלון ושדרות בפרט, כמעט אלף דירות חדשות שהוגרלו השבוע בהצלחה בשדרות ובאשקלון זו תשובה ניצחת לכל מי שניסה לפגוע בשגרת חיים של התושבים שם".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "הבוקר מעל ל- 6,000 משקי בית יקבלו את ההודעה המשמחת, לרכוש דירה בהנחה משמעותית ברחבי הארץ. אני גאה ב'תכנית דירה בהנחה' שמתפרסת על כל רחבי המדינה, מתוך אמונה כי בכל מקום בארץ אפשר וכדאי לזוגות ומשפחות צעירות לגור. אני מסתכל על נתונים ההרשמה ונפעם, באשקלון נרשמו כמעט 26,000 זכאים, בשדרות נרשמו מעל ל-9,000, הנתונים מראים כי הביקושים גם בערי הדרום גבוהים והציבור מאמין בהן ורוצה לגור בהן. אנחנו נמשיך לעבוד ולייצר פתרונות דיור עבור כלל אזרחי המדינה".