חברת התעופה האוסטרלית הלאומית, קוואנטס (Qantas Airways), נמצאת במחסור גדול מאוד של סבלים, וביקשה ממנהליה שיעזבו את המשרדים הנוחים שלהם לשלושה חודשים - ויובילו מזוודות למטוסים על מנת לטפל בבעיית כוח האדם שמשבשת את לוח הטיסות.
קוואנטס מחפשת לפחות 100 מנהלים שיתנדבו לעבודה במשמרות בשדות התעופה של סידני ומלבורן, כך כתב למנהלים סמנכ"ל התפעול של החברה, קולין יוז. המשימות כוללות טעינה ופריקה של מזוודות, וכן נהיגה ברכבים שמניידים את המזוודות מהטרמינל למטוסים ולהפך.
1 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת קוואנטס
מטוסים של חברת קוואנטס
מטוסים של חברת קוואנטס
(צילום: AP)
על המתנדבים להיות מסוגלים להעביר מזוודות במשקל של עד 32 ק"ג, על פי המכתב ששלח סמנכ"ל התפעול. "על מנת להבהיר, אין ציפייה שתתנדב לתפקיד הזה בנוסף למשרה המלאה שלך. המיקוד של החברה הוא לתמוך בצוותים שלנו כדי להחזיר את הפעילות למקום שבו היא צריכה להיות", כתב יוז למנהלים.
יש לציין כי במהלך עומסי החגים, זה דבר שכיח שצוות המנהלה במטה של קוואנטס מסייע בשדות התעופה, אבל הצורך להכניס כעת מנהלים לתפקיד במשך שלושה חודשים מדגיש עד כמה עמוק המחסור בכוח אדם כששוק התעופה העולמי מנסה להתאושש אחרי מגפת הקורונה.
אוסטרליה היא כמובן לא המדינה היחידה בה חווים בעיות בענף התעופה. בסוף יוני ממשלת גרמניה אישרה להעסיק עובדים זרים בנמלי התעופה שלה באופן זמני כדי להפחית את העומסים. משרדי הפנים, העבודה והתחבורה בגרמניה פתחו בקמפיין משותף לגיוס עובדים זרים זמניים לעבודה בשדות התעופה, כאשר כרגע המחסור הוא של בין 2,000 ל-3,000 עובדים. המטרה היא לקלוט עובדים מיומנים מטורקיה, שיוכלו להתחיל לעבוד כבר מתחילת יולי.
שר העבודה הגרמני, יוברטוס הייל, אמר כי החברות שיעסיקו את העובדים מחויבות לשלם להם שכר במסגרת הסכם קיבוצי, וכן לדאוג להם למגורים ראויים לזמן בו הם עובדים בנמלי התעופה. "אנחנו רוצים למנוע כל אפשרות של ניצול", אמר הייל.