מנצ'סטר סיטי פתחה את עונת 2022/23 בצורה טובה עם 0:2 מול ווסטהאם בחוץ. חלוץ הרכש ארלינג הולאנד כבש פעמיים (36 בפנדל ו-65) וסידר לאלופה ניצחון. החלוץ הנורבגי בן ה-22, שכבש שלושער בבכורה שלו בבורוסיה דורטמונד מול אוגסבורג, שוב הראה כמה איכויות יש לו, וזה עוד אחרי שספג ביקורת בעקבות ההחמצות שלו במגן הקהילה מול ליברפול לפני שבוע.
בריאיון אחרי המשחק הולאנד לא הצליח להימנע מקללות ואמר פעמיים "שיט". הנורבגי התייחס למשחק ואמר: "זו הייתה התחלה טובה ואין יותר מזה הרבה מה להגיד. התחלה טובה. זה טוב לצבור דקות, זה עדיין מוקדם מאוד ואנחנו צריכים להמשיך כך. ראינו את הפוטנציאל של הקבוצה נגד באיירן, נגד ליברפול זה לא היה מספיק טוב". כשנשאל האם הוא מאוכזב שכבש צמד ולא שלושער, אמר הולאנד: "הייתי צריך לכבוש שלושער. זה קצת שיט, אבל זה מה שזה". המראיין ביקש מהולאנד לשמור על השפה והנורבגי אמר בטעות: "אה סליחה, שיט, אני לא טוב בשפה במדינה הזו. זה רגע גדול בשבילי לכבוש פעמיים בבכורה בליגה, אבל עברו 30 דקות מאז השער האחרון שלי ואני צריך להמשיך".
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
יגרום למהומה בליגה. הולאנד
(צילום: EPA)
פרשן "סקיי" ומגן העבר גארי נוויל אמר: "יש מעט שחקנים שאתה רואה ויש להם הכול. את הפיזיות, הכוח, העוצמה, יכולת הסיום, ההבנה, את התזמון, הם שחקנים מיוחדים. כשאני שיחקתי היית משחק מול זינדין זידאן או רונאלדו ואומר שאין משהו שאתה יכול לעשות כדי להתמודד איתם. יהיו שחקני הגנה שלא יעשו טעויות ובכל זאת יהיו חסרי אונים מול הולאנד. הוא חזק מדי, מהיר מדי, זה כמעט לא הוגן להתמודד איתו".
פפ גווארדיולה סגר חשבון עם מי שביקר את הולאנד אחרי ההפסד במגן הקהילה ואמר: "יש לו כישרון, אבל לפני שבוע כשהוא החמיץ מול ליברפול אז הוא היה כישלון. אנשים אמרו שהוא לא יסתגל לפרמיירליג. כולם צחקו עליו. עכשיו הוא יהיה כריסטיאנו רונאלדו או תיירי הנרי הבא? זה לוקח זמן. זה משחק הפרמיירליג הראשון שלו והוא רק בן 22. יש לו קריירה ארוכה. כשהוא יפרוש, ואני מקווה שזה יקרה אחרי קריירה ארוכה במנצ'סטר סיטי, ננתח את מה שהוא עשה. תהיו רגועים. אנחנו מודעים לאיכות שיש לו".
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד ופפ גווארדיולה
ארלינג הולאנד ופפ גווארדיולה
"אחרי ליברפול הוא היה כישלון ועכשיו הוא רונאלדו או תיירי הנרי". גווארדיולה עם הולאנד
(צילום: AP)
גם קשר העבר רוי קין התלהב מחלוץ בורוסיה דורטמונד לשעבר ואמר: "הוא מעניק להם אופציה שונה. גם אם קבוצות ינסו לדחוף קדימה נגד סיטי, הוא יחשוף אותן מאחור. הולך להיות אתגר שונה עבור קבוצות עכשיו כשהולאנד ירוץ להן מאחור. ווסטהאם לא התמודדה עם זה. הולאנד הוא כמו רונאלדו עם הריצות האלה שלו. הוא לא רוצה להיות מעורב כל כך בבניית המהלכים, אבל כשהכדור אצלו ברחבה, הוא חי. בקבוצה הזו של סיטי הוא מסוגל לשבור שיאים. החלק הכי קשה בכדורגל זה לכבוש שערים והוא גורם לזה להיראות קל. הוא רעב לעוד".
קין המשיך: "יש לו איכות נהדרת, ריצה נהדרת, תנועה נהדרת. הוא יגיע להרבה מצבים. העובדה שהוא גם בועט פנדלים אומרת שהוא יגיע ל-30 או 40 שערים העונה אם יישאר בריא ובכושר. שיהיה בהצלחה לשחקני ההגנה העונה". מיקה ריצ'רדס הוסיף בתמציתיות: "הולאנד יגרום למהומה העונה".
3 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
"יכול לשבור את כל השיאים". הולאנד
(צילום: AFP)