נבחרת ישראל קיימה היום (ראשון) את האימון המסכם לקראת משחק ההכנה מול מכללת אובורן מקונפרנס SEC שייערך מחר (שני, 20:30) בהיכל מנורה מבטחים.
מי שצפוי לקחת חלק במשחק הוא דני אבדיה, שהצטרף לאימוני הנבחרת לפני שלושה ימים, זאת לאחר שלא לבש את המדים הלאומיים כבר מעל לשנתיים, מאז שנבחר בדראפט והחל את קריירת ה-NBA שלו. מי שלא ישחקו מחר הם תמיר בלאט ויובל זוסמן שהצטרפו לאימונים רק היום, גל מקל (פציעה) וג'ון דיברתולומאו, שיצטרף לנבחרת ביום שלישי.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"חיכיתי לרגע הזה, לייצג את המדינה". דני אבדיה
(צילום: שאול גולן)
לכחולים-לבנים מצפים בחודש הקרוב חמישה משחקי הכנה שלמעשה יקדימו את החלון הרביעי של מוקדמות אליפות העולם, וכמו כן את משחקי אליפות אירופה שיתקיימו בפראג בתחילת חודש ספטמבר.
מכללת אובורן הוציאה כוכבים רבים ל-NBA, כשהגדול מכולם הוא צ'ארלס בארקלי. בדראפט ה-NBA שנערך לפני מספר שבועות שני בוגרי המכללה נבחרו בסיבוב הראשון, כשג'בארי סמית' נבחר שלישי ו-ווקר קסלר נלקח בבחירה ה-22. מאמן הקבוצה בשמונה השנים האחרונות הוא ברוס פרל, שנמצא בליגת המכללות כבר לא פחות מ-26 שנים ומחזיק במאזן של 627 ניצחונות ב-722 משחקים.
3 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
עדיין לא כשיר. גל מקל
(צילום: שאול גולן)
בנוסף למשחק מול אובורן, הנבחרת תקיים שני משחקי הכנה מול נבחרת גיאורגיה בחוץ, ושניים נוספים יהיו נגד נבחרת רומניה ב-16 וב-18 באוגוסט בהיכל קבוצת שלמה. לאחר תקופת ההכנה, ייפתח החלון הרביעי של מוקדמות גביע העולם, בו שחקניו של גיא גודס יתארחו אצל נבחרת פינלנד ב-25 באוגוסט, ויארחו שלושה ימים לאחר מכן את נבחרת שבדיה. בחלון הקודם הנבחרת עלתה למקום השני בטבלת בית 4 אחרי שניצחה את נבחרת אסטוניה והבטיחה את עלייתה לשלב הבא במוקדמות עם מאזן 3:3.
מיד בסיום צמד המשחקים היא תמריא לפראג לקראת פתיחת אליפות אירופה שיוצאת לדרך ב-2 בספטמבר, כשבשלב המוקדם היא תפגוש את פינלנד, הולנד, פולין, סרביה וצ׳כיה.
"זה משחק הכנה ראשון לפני המונדובאסקט. זה מבלבל, אבל חושבים כל הזמן קדימה", אמר גודס במהלך האימון. "רוצים להכניס שחקנים לכושר מסוים. יש לנו סגל מאוד רחב עכשיו, חשוב לשמור על זה. ניסוי כלים ראשון בשבילנו, לראות ציוותים ומפה להתקדם צעד אחרי צעד".
על אבדיה אמר: "המשחק הרשמי האחרון שלו היה באפריל מתישהו, גם בשבילו להיכנס לכושר משחק זה חשוב, עם עוד שחקנים. ננסה ליישר קו כנבחרת, שכולם יהיו באותו קו. דני הוא ברמת NBA מבחינתנו גם באימונים, רמת האינטנסיביות, רמת האתלטיות, דברים שיותר בולטים מהאחרים. אבל גם ההתאמה שהוא צריך לעשות מבחינת החזרה לכדורסל האירופאי זה שונה לגמרי מה-NBA. הוא מאוד נחוש ורוצה, גם במשחקים פה הוא רוצה לצאת החוצה ולהיות על המגרש, נתחבר כקבוצה".
"אני מתרגש, חיכיתי לרגע לזה, נבחרת בוגרת זה משהו שציפיתי לעשות, לייצג את המדינה עם חברים שלי", אמר אבדיה עצמו. "עם חלק מהם שיחקתי בליגה, לעשות את האליפות איתם זה משהו גדול. אני וים (מדר) בקשר מיוחד, יש בינינו כימיה לא רגילה, עברנו המון ביחד. תמיד כיף לשחק ולשתף איתו פעולה. עכשיו לשתף איתו פעולה ברמה כזאת זה משהו שאנחנו יכולים לעשות, כל הנבחרת, לא רק אני וים, אבל אני מתרגש".
על עצמו הוסיף: "אני רוצה להיות שחקן יותר טוב, להשתפר גם כשחקן וגם כבן אדם, לקחת יותר מנהיגות, לקלוע באחוזים יותר טובים, לשפר כל אספקט במשחק שלי, זה משהו שאני אעשה בכל קיץ, אפילו אם אהיה בן 30. אני רוצה להשתפר כל הזמן".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"גם בשביל דני חשוב להיכנס לכושר משחק". גיא גודס
(צילום: שאול גולן)
במהלך דבריו החלה אזעקה בתל אביב, אך למרות שההיכל אינו מוגדר במרחב מוגן, השחקנים נשארו על הפרקט. "זו מציאות לא קלה, אנחנו רגילים לזה כבר וזה עצוב", טען הפורוורד. "לבי עם תושבי הדרום והחיילים שנלחמים עבורנו, בלעדיהם לא היינו פה. זאת המציאות כרגע, נקווה שיהיה יותר טוב".