2 צפייה בגלריה
נועם יעקב
נועם יעקב
נועם יעקב
(FIBA.COM)
הישג מכובד לנבחרת הנוער של ישראל, שרשמה את הטורניר הטוב ביותר שלה מאז 2005 בדרג א’ וסיימה את הטורניר במקום השמיני. החבורה של אלעד חסין, שאיבדה יתרון 17 מול סרביה בקרב על המקום בחצי הגמר וגם הפסידה לאיטליה בקרב על הכרטיס הנוסף, חטפה את הפסדה הגדול ביותר בטורניר, 89:64 מול נבחרת ליטא. נועם יעקב, שנבחר לאחד מחמשת המצטיינים כשהוא ראשון באסיסטים, שני בנקודות ושלישי במדד האיכות, הצטיין כהרגלו עם 20 נקודות, חמישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים.
הנבחרת של אלעד חסין לא הצליחה לעלות ליתרון במהלך המשחק ולמרות רבע ראשון צמוד, שאר המשחק התנהל סביב הפרש דו ספרתי. המאמן ניצל את חוסר המשמעות של המשחק כדי להעניק דקות לשחקנים שלא קיבלו יותר מדי קרדיט במהלך הטורניר, כמו עומר שפר ואלון מיכאלי. החבורה בכחול לבן סיימה את האליפות עם שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים, שלושה מתוכם רצופים והגיעו בשלבי הנוקאאוט. יש לזכור שבמשחקי הנוקאאוט הנבחרת שיחקה ללא אחד השחקנים החשובים שלה וה-MVP של ליגת העל לנוער, ניב למפרט, שנפצע בהפסד לצרפת וחזר לישראל להמשך טיפולים.
מאמן הנבחרת, אלעד חסין, אמר עם סיום דרכה של הנבחרת בטורניר: “הגענו למשחק הזה בידיעה שאין לו יותר מידי חשיבות חוץ ממיקום. היה לי חשוב לתת דקות לשחקנים ששיחקו פחות, שחקנים צעירים כמו אלון מיכאלי ואיליי דולינסקי שאני מאמין שבשנה הבאה יהיו גם בנבחרת הנוער. הם צברו בקמפיין הזה ניסיון. אנחנו יוצאים מאוד מרוצים מהאליפות הזאת. הראשונה הייתה להישאר בדרג ועשינו את זה בצורה טובה. השארנו נבחרות כמו יוון, גרמניה, קרואטיה, פולין, צכיה ועוד מתחתינו. אני חושב שבמטרות האחרות גם עמדנו, אם זה בהרבה מאוד מדדים היינו למעלה בטבלה, כמו חטיפות, כמות הקליעות משלוש ויחס אסיסטים-איבודים חיובי לאורך כל הקמפיין. השחקנים עשו אצלנו התקדמות, כמובן נועם יעקב יוצא דופן ונחשב אולי לאחד מחמשת השחקנים הטובים באליפות, אבל גם שחקנים אחרים עשו קפיצת מדרגה. אני מאמין שנראה את זה בתחנה הבאה שלהם”.
2 צפייה בגלריה
אלעד חסין
אלעד חסין
אלעד חסין
(שחר גרוס)
קלעו לנבחרת ישראל: נועם יעקב 20 נק’, עמית מנחם 8 נק’ ו-5 חט’, ניב אבידן ויואב ברמן 7 נק’ כל אחד, בן אונצ’ה 6 נק’, עומר שפר ועידו מנצ’ל 5 נק’ כל אחד, איליי דולינסקי 4 נק’, אלון מיכאלי 2 נק’, יאיר דוברת ומאור נקרשביץ שותפו ולא קלעו.