דייגו סימאונה הוא תופעה ייחודית בכדורגל העולמי. בעוד שמונה ימים יפתח אחד המאמנים הטובים בתבל את העונה ה־11 שלו ברציפות על הקווים של אתלטיקו מדריד, במשחק מול חטאפה. לחובבי הכדורגל בארץ הייתה הזדמנות לראות אותו בפעולה כבר הערב בבלומפילד, אבל המשחק נגד יובנטוס בוטל בגלל המבצע בעזה.
אתמול בשעות הצהריים סימאונה כבר הגיע עם שחקניו לנמל התעופה במדריד לקראת ההמראה לישראל, אלא שאז התברר כי שחקני המועדון האיטלקי חוששים להגיע - והמשחק בוטל. הוא שוחח עם אחד מבעלי המועדון, הישראלי עידן עופר, שכבר הגיע ארצה בסוף השבוע, והציע לקיים משחק ידידות בישראל נגד קבוצה מקומית. "זה היה אמור להיות משחק הסיום של קדם העונה שלנו, משחק ההכנה האחרון לקראת פתיחת הליגה הספרדית", אומר סימאונה. "ביום חמישי שיחקנו נגד קאדיס, ולא היה לנו הרבה זמן להתאושש לקראת יובנטוס, אבל היה לנו חשוב להגיע בצורה הטובה ביותר למשחק ביום שני הבא נגד חטאפה".
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה. לא יגיע לישראל
(צילום: AP)
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
היית כבר מספר פעמים בישראל, התאכזבת שהמשחק בוטל? "מאוד רצינו להגיע לישראל. זו מדינה שהתייחסה אלינו יפה מאוד בכל פעם שהגענו אליה, ואנחנו מודים לעם הישראלי על הדרך שבה הוא תמיד קיבל איתנו. קיוויתי עד לרגע האחרון שנוכל להגיע לישראל ולשחק לעיני אצטדיון מלא בת"א, שייהנו ממשחק נגד קבוצה חשובה כמו יובנטוס. הייתה להם אפשרות לראות מקרוב את כל הכדורגלנים שהם בדרך כלל רואים בטלוויזיה, קיוויתי גם שיהיה רוב לאוהדים של אתלטיקו במגרש, אבל הוחלט לצערי לבטל את המשחק בגלל המצב הביטחוני

כולם יודעים למה לצפות

לסימאונה בן ה־52, שהפך את אתלטיקו לקבוצת־על בכדורגל האירופי, יש ברזומה זכייה בשתי אליפויות ספרד (האחרונה לפני שנתיים) וסופרקאפ אחד, הנפה אחת של גביע המלך, שתיים של גביע הליגה האירופית ושתיים של הסופרקאפ היבשתי, לצד שני הפסדים בגמר ליגת האלופות. לפני כן הוא זכה באליפות ארגנטינה עם אסטודיאנטס (אפרטורה) וריבר פלייט (קלאוסורה), ואסור לשכוח את 106 ההופעות שלו כשחקן בנבחרת ארגנטינה, כולל בשלושה מונדיאלים.
אתה פותח את העונה ה־11 שלך באתלטיקו. איך מצליחים לשרוד בענף לא יציב כזה?
"אני לא חושב על כמה זמן אני במועדון, אלא דואג למה שקורה עכשיו. העכשיו גורם לנו לנסות לפתור מצבים שמופיעים מדי שנה ולהתמודד עם אתגרים חדשים. רוצים לעורר התלהבות, לטפח את הרצון, להשתפר ובעיקר לגרום למועדון להמשיך ולצמוח".
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
"מודה לעם הישראלי על הדרך בה הוא קיבל אותנו"
(צילום: EPA)
מהם היתרונות והחסרונות במצב הזה? "אנחנו מכירים אחד את השני. כולם יודעים איך אני מתנהג, ואני מכיר את המועדון טוב מאוד, מהבעלים דרך העובדים ועד השחקנים עצמם. כולם יודעים למה לצפות ממני ולאן צריך להגיע איתי. זה יכול להיות יתרון, אבל גם חיסרון (מחייך)".
אתה למעשה הפנים של הקבוצה, הכוכב הכי גדול שלה. "אני בכלל לא רואה את זה ככה. אני המאמן, זה שצריך לקבל החלטות, ובבחירות שלי אני לא הולך על אלמנטים אישיים אלא מחפש את הקבוצה שתנצח. יש בה מספיק גורמים שמייצרים את ההצלחה שלה".
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
"לא חושב שאני הכוכב הכי גדול"
(צילום: AP)
אתלטיקו מדריד פתחה את העונה שעברה בספרד כפייבוריטית, אחרי שברצלונה איבדה את לאו מסי וריאל מדריד לא התחדשה, אבל בסופו של דבר סיימה רק במקום השלישי, במרחק של 15 נקודות מהאלופה שהיא גם היריבה העירונית. העונה הקרובה לא הולכת להיות קלה יותר. ריאל תגיע כאלופת אירופה, ברצלונה קיבלה דם חדש, וסימאונה בטוח: "צפויה להיות עונה מרגשת בליגה הספרדית, עם אתגרים חדשים ועם קבוצת שחקנים שאנחנו מכירים היטב ועובדים בהתלהבות רבה. אני רואה את זה מקרוב מתחילת ההכנות שלנו לקראת העונה הקרובה".
בעוד חודש יוצאת לדרך ליגת האלופות, וגם לשם אתלטיקו מגיעה כאנדרדוג. בעונה שעברה היא עברה את מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר ואז הודחה על ידי מנצ'סטר סיטי. ומה יקרה הפעם? "המטרות שלנו בליגת האלופות זהות לאלה בלה ליגה ובגביע המלך, וזה כמובן להגיע כמה שיותר רחוק, אבל לחשוב ממשחק למשחק, להגיע צנועים ולנסות לעשות את הטוב ביותר - זו הפילוסופיה של אתלטיקו בכל שנה תחתיי".

המונדיאל הטוב אי פעם

איך כמאמן מתכוננים לעונה, שבה כבר בנובמבר שחקנים עוזבים לטובת הגביע העולמי בקטאר? כמה זה פוגע? "נכון שזו תקופה לא טיפוסית לגביע העולם, שהפעם נערך בנובמבר ובדצמבר, וצריך לחשוב טוב איך להתמודד עם סיטואציה שלא מכירים. אנחנו, כמועדונים, נצטרך להתאים את עצמנו למצבים שאליהם נקלענו, במיוחד בחודש ינואר. אני חושב שאנחנו הולכים לראות מונדיאל טוב יותר ממה שראינו אי פעם, כי בהיותנו באמצע העונה השחקנים יגיעו בשיא כושרם. בחודשים יוני ויולי, שבהם האליפות הזו שוחקה תמיד, הגיעו הכדורגלנים בסוף העונה עם עול של 60 משחקים על הרגליים. היום הנבחרות הולכות לקבל את הכדורגלנים בתנופה, באמצע העונה".
מה אתה מצפה מנבחרת ארגנטינה במונדיאל, היא יכולה ללכת עד הסוף? "אני רואה את ארגנטינה בשלב טוב של ההתפתחות שלה כנבחרת, יש שיפור גדול וראינו את זה בקופה אמריקה. הדבר הכי חשוב שאני רואה זה הביטחון שכל אחד בנבחרת משדר. הם מאוד בטוחים בעצמם. ובמונדיאל, אמונה וביטחון הם המפתח ללכת עד הסוף, אז אני מקווה שהם יוכלו להוכיח את זה עד שהטורניר יתחיל".